Przed zakupem - co, gdzie, jak, ile???
- theTomasso
- Posty: 124
- Rejestracja: 06 lut 2015, 17:24
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1976
- silnik: 1.6 75KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość - POLAND
Przed zakupem - co, gdzie, jak, ile???
Zakładam ten temat bo nic podobnego nie znalazłem a może się przydać innym zamierzającym nabyć Passata
Postaram się tu zamieszczać wszelkie spostrzeżenia z poszukiwań i rady dla chcących coś kupić posiłkując się także wiedzą innych i mam nadzieję że włączy się w ten temat więcej osób i pomogą mi a także i innym dokonać dobrego wyboru w zakupie
Osobiście celuje w model B1, produkowany w latach 73-80, z lekką modernizacją ok roku 78 (jeżeli się mylę to proszę mnie naprostować)
i tu moje pierwsze pytanie do znających model, trochę się orientowałem w dostępności części mechanicznych: elementy przedniego zawieszenia po roku 78 są takie same jak w modelu B2 i ogólnie dostępne (przynajmniej według katalogów) - co jest innego w starszych modelach (nie ma ich w ogóle wyszczególnionych w katalogach)?, czy zawieszenie jest jakimś problemem?
Czy lepiej szukać modeli nowszych, ale z kolei starsze mi się bardziej podobają - chociażby klasyczna deska, zderzaki
Jest gdzieś do ściągnięcia jakiś katalog części do tak starych modeli (nie wiem czy ETKA obejmuje klasyki?)
Na co zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin (jeszcze nie mam co oglądać ale trzeba się już przymierzać), słyszałem że podatne na korozję są mocowania tylnej belki - jakieś inne slabe punkty?
Gdzie szukać tabliczek, naklejek identyfikacyjnych z numerami, czy jak w nowszych naklejka powinna być w bagażniku? Wprawdzie raczej nie licze na znalezienie takowej w 40sto letnim samochodzie - ale może akurat
W każdym bądź razie poszukiwania rozpoczęte, chociaż łatwo nie będzie bo jak na razie znalazłem jedną ofertę ale jestem dobrej myśli.
Postaram się tu zamieszczać wszelkie spostrzeżenia z poszukiwań i rady dla chcących coś kupić posiłkując się także wiedzą innych i mam nadzieję że włączy się w ten temat więcej osób i pomogą mi a także i innym dokonać dobrego wyboru w zakupie
Osobiście celuje w model B1, produkowany w latach 73-80, z lekką modernizacją ok roku 78 (jeżeli się mylę to proszę mnie naprostować)
i tu moje pierwsze pytanie do znających model, trochę się orientowałem w dostępności części mechanicznych: elementy przedniego zawieszenia po roku 78 są takie same jak w modelu B2 i ogólnie dostępne (przynajmniej według katalogów) - co jest innego w starszych modelach (nie ma ich w ogóle wyszczególnionych w katalogach)?, czy zawieszenie jest jakimś problemem?
Czy lepiej szukać modeli nowszych, ale z kolei starsze mi się bardziej podobają - chociażby klasyczna deska, zderzaki
Jest gdzieś do ściągnięcia jakiś katalog części do tak starych modeli (nie wiem czy ETKA obejmuje klasyki?)
Na co zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin (jeszcze nie mam co oglądać ale trzeba się już przymierzać), słyszałem że podatne na korozję są mocowania tylnej belki - jakieś inne slabe punkty?
Gdzie szukać tabliczek, naklejek identyfikacyjnych z numerami, czy jak w nowszych naklejka powinna być w bagażniku? Wprawdzie raczej nie licze na znalezienie takowej w 40sto letnim samochodzie - ale może akurat
W każdym bądź razie poszukiwania rozpoczęte, chociaż łatwo nie będzie bo jak na razie znalazłem jedną ofertę ale jestem dobrej myśli.
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Przed zakupem - co, gdzie, jak, ile???
u mnie etka łapie od 1974 przynajmniej w passacie
co do ściągnięcia etki to google wskaże Ci drogę
http://forum.vw-passat.pl/threads/10644 ... Passata-B1 nie wiem czy u nas nie ma podobnego tematu ale myślę że coś tam znajdziesz przydatnego
co do ściągnięcia etki to google wskaże Ci drogę
http://forum.vw-passat.pl/threads/10644 ... Passata-B1 nie wiem czy u nas nie ma podobnego tematu ale myślę że coś tam znajdziesz przydatnego
- henryk32
- Posty: 144
- Rejestracja: 23 sty 2014, 21:04
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1981
- silnik: 1.6 75KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Aberdeen
Re: Przed zakupem - co, gdzie, jak, ile???
Według mojego katalogu (Haynes owners workshop manual) to od 73 do 81 wszustkie passaty z silnikami benzynowymi miały takie same zawieszenie być może diesle miały inne sprężyny, ale czy pasują części od b2 to musisz sprawdzic w etce. na razie to jeszcze nie mialem zadnego problemy z zawieszeniem (tylko gumy na drążku stabilizatora wymieniłem)
Na ebayu czasem można znalezć taki katalog raczej w języku angielskim. Deska z przedlifta musi pasować do polifta sam taką posiadam lecz zderzaki w chromie napewno nie pasują do fl,bo sa za wąskie.Tabliczka idantyfikacyjna jedna jest napewno pod maską przy mocowaniu błotnika w lewym gurnym rogu to wiem napewno , jak znajde jakąś inną to dam znać.
Na ebayu czasem można znalezć taki katalog raczej w języku angielskim. Deska z przedlifta musi pasować do polifta sam taką posiadam lecz zderzaki w chromie napewno nie pasują do fl,bo sa za wąskie.Tabliczka idantyfikacyjna jedna jest napewno pod maską przy mocowaniu błotnika w lewym gurnym rogu to wiem napewno , jak znajde jakąś inną to dam znać.
- theTomasso
- Posty: 124
- Rejestracja: 06 lut 2015, 17:24
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1976
- silnik: 1.6 75KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość - POLAND
Re: Przed zakupem - co, gdzie, jak, ile???
Haynes generalnie nie jest zły i zawsze brałem go za wiarygodne źródło informacji, ale w zawieszeniach na pewno były zmiany i to niezależnie od silnika ale od rocznika - na pewno się zmieniły sworznie z 15mm na 17mm a co za tym idzie i zwrotnica, tylko czy wahacz pozostał ten sam i tuleje
ma weekendzie nie mam czasu na walkę z etką, ale w poniedziałek poszukam chyba że ktoś ma i może na szybko sprawdzić nr wahacza i tulei - tak z ciekawości do rocznika przed 78 i po 78 i do B2
ma weekendzie nie mam czasu na walkę z etką, ale w poniedziałek poszukam chyba że ktoś ma i może na szybko sprawdzić nr wahacza i tulei - tak z ciekawości do rocznika przed 78 i po 78 i do B2
- theTomasso
- Posty: 124
- Rejestracja: 06 lut 2015, 17:24
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1976
- silnik: 1.6 75KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość - POLAND
Re: Przed zakupem - co, gdzie, jak, ile???
maro0912 pisze: http://forum.vw-passat.pl/threads/10644 ... Passata-B1 nie wiem czy u nas nie ma podobnego tematu ale myślę że coś tam znajdziesz przydatnego
temat znam i niewiele wnosi konkretnych informacji, poza tym ma już pare lat i sytuacja na runku też się zmieniła
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Przed zakupem - co, gdzie, jak, ile???
numery tulei 1977- 823 407 181, 1978 ma ten sam numer a w b2 jest 811 407 181A w wersji bez wspomy przed FL w wersji po FL jest ten sam i etka nie podaje rozróżnienia na wersje silnikowe
numery wahacza dla B2 893 407 147 G, dla b1 nie wyświetla mi etka numerów
w B1 wypluło faktycznie 2 różne sworznie w zależności od zwrotnicy
823 407 365E sworznie 17mm w B2 pokazało te same numery.
numery wahacza dla B2 893 407 147 G, dla b1 nie wyświetla mi etka numerów
w B1 wypluło faktycznie 2 różne sworznie w zależności od zwrotnicy
823 407 365E sworznie 17mm w B2 pokazało te same numery.
- henryk32
- Posty: 144
- Rejestracja: 23 sty 2014, 21:04
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1981
- silnik: 1.6 75KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Aberdeen
Re: Przed zakupem - co, gdzie, jak, ile???
Na pewno też przednimi hamulcami się różniły.
- theTomasso
- Posty: 124
- Rejestracja: 06 lut 2015, 17:24
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1976
- silnik: 1.6 75KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość - POLAND
Re: Przed zakupem - co, gdzie, jak, ile???
dzięki za numery
czyli że wahacze nie są dostępne już nawet w serwisie i są inne niż w b2 więc należy unikać zakupu samochodow uderzonych w koło i z uszkodzonymi wszelako wahaczami przednimi, same tuleje są dostępne i niedrogie
czyli że wahacze nie są dostępne już nawet w serwisie i są inne niż w b2 więc należy unikać zakupu samochodow uderzonych w koło i z uszkodzonymi wszelako wahaczami przednimi, same tuleje są dostępne i niedrogie
- nemsiu
- Posty: 141
- Rejestracja: 07 sie 2014, 19:28
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1979
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 884088
- Skype: nemsiu
- Lokalizacja: Kamienica Polska/Częstochowa
Re: Przed zakupem - co, gdzie, jak, ile???
Nowe wachacze masz na allegro za bodajże 50zł/sztuka. Ogólnie nie ma znów aż tak się bać a poza tym powiem Ci tak, że znaleźć jakiś egzemplarz do PL jest ciężko a co dopiero w dobrym stanie także wiesz... To nie ma tak że sobie wybierzesz taki a taki. Niekiedy trzeba z dwóch zrobić jeden. Znajomy kupił drugie b1 ze względu na samą deskę.theTomasso pisze:dzięki za numery
czyli że wahacze nie są dostępne już nawet w serwisie i są inne niż w b2 więc należy unikać zakupu samochodow uderzonych w koło i z uszkodzonymi wszelako wahaczami przednimi, same tuleje są dostępne i niedrogie
Najlepiej zadzwonić do sklepu motoryzacyjnego i się zapytać o części ale wtedy VIN raczej będzie potrzebny a części silnikowe bądź zawieszenia na pewno znajdziesz. Ost kupiłem bez problemu tuleje na cały przód. Gorzej jest z blacharką. Niektórzy nawet nie wiedzą jak ten samochód wygląda a mój rozebrany mylili z borewiczem.
Ogólnie trzymam kciuki i jak coś to wal na pw to możemy pogadać, bo temat ciekawy.
A jeśli mówisz, że chcesz przeznaczyć z 10-15 tyś waluty polskiej to proponowałbym coś z Niemiec ściągnąć w dobrym stanie, przy czym nie będzie dużo roboty. Ja wiem, że lepiej samemu zrobić i większa satysfakcja itd ale niekiedy to przerasta człowieka.. A za 10 tyś kupisz już super baze. Wiem, że dużo ale coś za coś. No i pytanie czy chcesz a jak tak to jakie modyfikacje w nim wprowadzać.
Zobacz moje B1 ----> https://www.facebook.com/pages/VW-passa ... page_panel
- theTomasso
- Posty: 124
- Rejestracja: 06 lut 2015, 17:24
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1976
- silnik: 1.6 75KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość - POLAND
Re: Przed zakupem - co, gdzie, jak, ile???
Samochód jaki by nie był śliczny i czy od Niemca, francuza czy innego holendra to ma 40lat i zawsze cos trzeba zrobić
tylko czasem od razu nie widać a w planie mam i tak do gołej budy rozebrać i nadwozie zedrzeć do blachy dobry podkład konserwacja i na pare lat ma być. Na wyjazd na Niemcy nie mam czasu bo pracuje tak że nie mogę sobie pozwolić na kilkudniowy wyjazd a tam też przy granicy nie stoją i nie czekają na mnie żeby w nich przebierać
co do sklepów to pracowałem w sklepie z częściami 10lat i trochę nauczyłem się szukac i dobierać części i nie zawsze jak pisze ze powinno to pasuje, wahacze tez znalazłem różne które po opisie pasują do wszystkich od 73r ale chyba nie koniecznie to jest prawda, w takich przypadkach najdokładniejsze są katalogi fabryczne (typu ETKA, EPC, PET itd.) a wg niego wahacz jest inny po 80r, ale nie każdy sprzedawca zagłebia się w temat każdego modelu i sprzedaje jak pokazuje nie zawsze rzetelny katalog bo chodzi o to aby sprzedać
Co do moich planów to zamierzam doprowadzić auto do stanu oryginalnego, więc ważne dla mnie jest aby było jak najbardziej kompletne i jak najmniej zgnite, z mechaniką sobie poradzę sam
tylko czasem od razu nie widać a w planie mam i tak do gołej budy rozebrać i nadwozie zedrzeć do blachy dobry podkład konserwacja i na pare lat ma być. Na wyjazd na Niemcy nie mam czasu bo pracuje tak że nie mogę sobie pozwolić na kilkudniowy wyjazd a tam też przy granicy nie stoją i nie czekają na mnie żeby w nich przebierać
co do sklepów to pracowałem w sklepie z częściami 10lat i trochę nauczyłem się szukac i dobierać części i nie zawsze jak pisze ze powinno to pasuje, wahacze tez znalazłem różne które po opisie pasują do wszystkich od 73r ale chyba nie koniecznie to jest prawda, w takich przypadkach najdokładniejsze są katalogi fabryczne (typu ETKA, EPC, PET itd.) a wg niego wahacz jest inny po 80r, ale nie każdy sprzedawca zagłebia się w temat każdego modelu i sprzedaje jak pokazuje nie zawsze rzetelny katalog bo chodzi o to aby sprzedać
Co do moich planów to zamierzam doprowadzić auto do stanu oryginalnego, więc ważne dla mnie jest aby było jak najbardziej kompletne i jak najmniej zgnite, z mechaniką sobie poradzę sam