Opel Rekord E1 '78 - mój nowy Daily Car
: 11 lis 2012, 12:28
Tak jak w temacie zakupiłem nowy Daily Car... Żona będzie śmigać 206, a ja do pracy będę śmigał Rekordem
Większości z Was stare Ople są pewnie obce, więc trochę ten temat przybliżę
Opel Rekord produkowany był w latach 1977-1986. Od 1977 do sierpnia 1982 był produkowany tzw. Rekord E1, który był dostępny jako 2 i 4 drzwiowy sedan, oraz 3 i 5 drzwiowe kombi. Po liftingu (Rekord E2) w sierpniu 1982 był już dostępny tylko 4 drzwiowy sedan i 5 drzwiowe kombi. Każdy diesel (2.3D przed liftem i 2.3TD po lifcie) miał maskę z charakterystycznym garbem (silnik nie mieścił się pod normalną maską).
Dostępne były 3 wersje wyposażenia Standard, Luxus i Berlina... niestety ciężko jest opisać dokładne wyposażenie każdej z wersji.
Moj nabytek to Rekord z 78 w wersji Luxus z silnikiem 1.9N o mocy 75KM i 135Nm. Co ciekawe fabryczna norma zużycia oleju to 0,1l na 1000km
Skrzynia biegów ręczna, 4 biegowa, a prędkość maksymalna to całe 155km/h
Auto posiada częściowo oryginalny lakier, część auta była malowana. Wnętrze w moim przypadku jest utrzymane w zielonym kolorze. Ciemnozielone fotele, i deska rozdzielcza. Ton lub dwa jaśniejsze dywaniki i oliwkowa podsufikta, trochę jaśniejsza od lakieru auta
Z ciekawych rzeczy, to wszystkie szyby brązowe oraz antena od radia wbudowana w przednią szybę
Dwa zdjęcia z zewnątrz, jak trochę doczyszczę auto (poprzedni właściciel palił w środku i woził Husky'ego z tyłu) to zrobię zdjęcia środka
Większości z Was stare Ople są pewnie obce, więc trochę ten temat przybliżę
Opel Rekord produkowany był w latach 1977-1986. Od 1977 do sierpnia 1982 był produkowany tzw. Rekord E1, który był dostępny jako 2 i 4 drzwiowy sedan, oraz 3 i 5 drzwiowe kombi. Po liftingu (Rekord E2) w sierpniu 1982 był już dostępny tylko 4 drzwiowy sedan i 5 drzwiowe kombi. Każdy diesel (2.3D przed liftem i 2.3TD po lifcie) miał maskę z charakterystycznym garbem (silnik nie mieścił się pod normalną maską).
Dostępne były 3 wersje wyposażenia Standard, Luxus i Berlina... niestety ciężko jest opisać dokładne wyposażenie każdej z wersji.
Moj nabytek to Rekord z 78 w wersji Luxus z silnikiem 1.9N o mocy 75KM i 135Nm. Co ciekawe fabryczna norma zużycia oleju to 0,1l na 1000km
Skrzynia biegów ręczna, 4 biegowa, a prędkość maksymalna to całe 155km/h
Auto posiada częściowo oryginalny lakier, część auta była malowana. Wnętrze w moim przypadku jest utrzymane w zielonym kolorze. Ciemnozielone fotele, i deska rozdzielcza. Ton lub dwa jaśniejsze dywaniki i oliwkowa podsufikta, trochę jaśniejsza od lakieru auta
Z ciekawych rzeczy, to wszystkie szyby brązowe oraz antena od radia wbudowana w przednią szybę
Dwa zdjęcia z zewnątrz, jak trochę doczyszczę auto (poprzedni właściciel palił w środku i woził Husky'ego z tyłu) to zrobię zdjęcia środka