Re: Syncro i Quattro
: 04 sty 2014, 17:56
nie, jest tak jak napisalem TO TYLKO NAZWA HANDLOWA
Parę faktów:
- Passat B2 SYNCRO ma silnik wzdłużnie i dwie blokady dyferencjałów (centralnego i tylnego) które blokują dyfry te na stałe
- Golf 2/3, Passat b3/b4 SYNCRO mają silnik montowany poprzecznie i tam jest wiskoza w napędach która je spina.
- Audi 80 b2 QUATTRO i Audi 100 sttarsze miały rozwiązanie takie jak w passacie B2 z blokadami.
Nowsze Audice QUATTRO z silnikiem montowanym WZDŁUŻNIE posiadają MECHANICZNĄ blokadę centralnego dyfra TORSEN
natomiast np. A3 QUATTRO z silnikiem montowanym POPRZECZNIE ma blokadę ELEKTRYCZNĄ tzw. HALDEX
Tak samo jest w VW, passaty b5 4MOTION z silnikiem mocowanym WZŁUŻNIE ma TORSENa, a golfy 4 4MOTION z silnikiem mocowanym poprzecznie mają HALDEXa.
Tyle w temacie chyba wystarczy ;p
Parę faktów:
- Passat B2 SYNCRO ma silnik wzdłużnie i dwie blokady dyferencjałów (centralnego i tylnego) które blokują dyfry te na stałe
- Golf 2/3, Passat b3/b4 SYNCRO mają silnik montowany poprzecznie i tam jest wiskoza w napędach która je spina.
- Audi 80 b2 QUATTRO i Audi 100 sttarsze miały rozwiązanie takie jak w passacie B2 z blokadami.
Nowsze Audice QUATTRO z silnikiem montowanym WZDŁUŻNIE posiadają MECHANICZNĄ blokadę centralnego dyfra TORSEN
natomiast np. A3 QUATTRO z silnikiem montowanym POPRZECZNIE ma blokadę ELEKTRYCZNĄ tzw. HALDEX
Tak samo jest w VW, passaty b5 4MOTION z silnikiem mocowanym WZŁUŻNIE ma TORSENa, a golfy 4 4MOTION z silnikiem mocowanym poprzecznie mają HALDEXa.
Tyle w temacie chyba wystarczy ;p