Witam Panowie,
ostatnio ropa zaczęła się delikatnie sączyć z pompy paliwa (na samej górze) - najprawdopodobniej z okolic tej sprężyny odpowiedzialnej za pedał gazu. Będę chciał się sam zabrać za uszczelnienie tej pompy. Czy ktoś może przerabiał temat i wie gdzie dostanę pasujące uszczelki (może znacie namiar takiej uszczelki), na co zwrócić uwagę aby nie poprzestawiać nic w pompie.
Niestety mam wrażenie, że w tej pompie nie działa mi też ssanie (nie słychać żadnej różnicy w pracy silnikagdy pociągam za linkę ssania) - czy ktoś może zajmował się naprawą ssania w pompie? Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny.
nieszczelna pompa paliwa VW Passat 1.6 D
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 sty 2012, 21:14
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1985
- silnik: 1.6 85KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Stargard
nieszczelna pompa paliwa VW Passat 1.6 D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: nieszczelna pompa paliwa VW Passat 1.6 D
Też mi kiedyś pompa tam ciekła i takich mam dla Ciebie parę porad:
Zaznacz sobie położenie tej całej wajchy przed demontażem bo jak się 1 raz tym bawiłem to potem przy gazie w podłodze ledwie robił 1000 RPM
Z tego co się orientuje, bo pompę uszczelniał mi znajomy ojca to są 2 typy jeden jest uszczelniony tylko oringiem i jak się dźwignia od gazu wyrobi to wymiana oringu pomaga na chwilę, albo 2 typ gdzie jest dodatkowo tulejka i wtedy jak się tulejka wyrobi to można ją bez problemu wymienić. Tulejki takie powinieneś dostać w sklepie z rozrusznikami. Co do "ssania" to tak naprawdę zmiana kąta wtrysku więc możesz nie poczuć różnicy w pracy silnika.
podeślę Ci też taką stronkę : http://quietglow.com/dieselvanagon/Bosch_Pump/-Rebuild
opisane ze zdjęciami regeneracja takiej pompy tylko po angielsku wszystko łącznie z tym na co uważać.
Zaznacz sobie położenie tej całej wajchy przed demontażem bo jak się 1 raz tym bawiłem to potem przy gazie w podłodze ledwie robił 1000 RPM
Z tego co się orientuje, bo pompę uszczelniał mi znajomy ojca to są 2 typy jeden jest uszczelniony tylko oringiem i jak się dźwignia od gazu wyrobi to wymiana oringu pomaga na chwilę, albo 2 typ gdzie jest dodatkowo tulejka i wtedy jak się tulejka wyrobi to można ją bez problemu wymienić. Tulejki takie powinieneś dostać w sklepie z rozrusznikami. Co do "ssania" to tak naprawdę zmiana kąta wtrysku więc możesz nie poczuć różnicy w pracy silnika.
podeślę Ci też taką stronkę : http://quietglow.com/dieselvanagon/Bosch_Pump/-Rebuild
opisane ze zdjęciami regeneracja takiej pompy tylko po angielsku wszystko łącznie z tym na co uważać.
- Nono
- Posty: 289
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:29
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 23455785
- Lokalizacja: Lublin
Re: nieszczelna pompa paliwa VW Passat 1.6 D
Na ssaniu ciut głośniej silnik na ucho powinien pracować, różnica jest subtelna ale słyszalna bez problemu
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 sty 2012, 21:14
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1985
- silnik: 1.6 85KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Stargard
Re: nieszczelna pompa paliwa VW Passat 1.6 D
hej, w moim przypadku cała dźignia okazała się wyrobiona - gołym okiem widac było, że jest z jednej strony bardziej wytarta i ma luzy w gnieździe, na szczeście miałem jakąś starą pompę skądwziąłem tą dźwignię, pompa w moim aucie ma około 500 000 km najazdu, wiec takie przypadłości mogą się trafić. Podczas montażu dekla były problemy ze śrubą od dawki, przeszkadzała w montażu - nie chciłem jej ruszać, jednak musiałem, na szczescie udało mi się wyregulować dawkę paliwa.