1.6D Wymiana uszczelki pod głowicą?
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
1.6D Wymiana uszczelki pod głowicą?
Witam upewniłem się o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą w autku i teraz zastanawiam się co z tym fantem zrobić. Najprostsza opcja oddać do warsztatu niech zrobią. Ktoś się orientuje jakie to mniej więcej koszta z częściami? Bo gdzieś mi się obiło o uszy że koło 600 PLN trzeba liczyć jeśli głowica będzie OK i nie będzie innych problemów z silnikiem.
2 opcja do której bardziej się skłaniam to zmienić samemu, co będzie potrzebne oprócz klucza dynamo? Czy ewentualnie taki będzie dobry? :http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 06096.html czy lepiej szukać czegoś lepszego(droższego).
Trzecia opcja nad którą myślałem to silnik sru i szukać czegoś nowszego chociaż tu musiał bym pewnie koło 5k liczyć żeby mieć z zapasem.
Żeby w ogóle myśleć nad zostawieniem tego silnika musiał bym mieć pewność że w najgorszym wypadku skończy się na remoncie głowicy i ew uszczelnieniu góry pompy. Bo szkoda mi się pakować w koszty jeśli za podobną kasę wsadził bym już 1.9 TD lub TDi.
Objawy to w sumie tylko ubywa płynu chłodniczego i węże po nagrzaniu są twarde. Silnik się nie przegrzewa o ile wskaźnik jest sprawny. W zbiorniczku wyrównawczym czysto nie zbiera się żaden syf. Wycieków oleju nie stwierdzono i od wymiany do wymiany nie ubywa wiele. Silnik chodzi dość równo i w miarę cicho, pali dość ładnie i tu ewentualne problemy wynikają raczej z tego że pompa nie jest ustawiona z zegara po wymianie. Strat mocy też raczej nie ma.
Będę wdzięczy za wszelkie rady i pomysły.
Pozdrawiam Marek
2 opcja do której bardziej się skłaniam to zmienić samemu, co będzie potrzebne oprócz klucza dynamo? Czy ewentualnie taki będzie dobry? :http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 06096.html czy lepiej szukać czegoś lepszego(droższego).
Trzecia opcja nad którą myślałem to silnik sru i szukać czegoś nowszego chociaż tu musiał bym pewnie koło 5k liczyć żeby mieć z zapasem.
Żeby w ogóle myśleć nad zostawieniem tego silnika musiał bym mieć pewność że w najgorszym wypadku skończy się na remoncie głowicy i ew uszczelnieniu góry pompy. Bo szkoda mi się pakować w koszty jeśli za podobną kasę wsadził bym już 1.9 TD lub TDi.
Objawy to w sumie tylko ubywa płynu chłodniczego i węże po nagrzaniu są twarde. Silnik się nie przegrzewa o ile wskaźnik jest sprawny. W zbiorniczku wyrównawczym czysto nie zbiera się żaden syf. Wycieków oleju nie stwierdzono i od wymiany do wymiany nie ubywa wiele. Silnik chodzi dość równo i w miarę cicho, pali dość ładnie i tu ewentualne problemy wynikają raczej z tego że pompa nie jest ustawiona z zegara po wymianie. Strat mocy też raczej nie ma.
Będę wdzięczy za wszelkie rady i pomysły.
Pozdrawiam Marek
- Sajmon
- Posty: 1296
- Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1984
- silnik: 2.0 115KM
- Gadu-Gadu: 141061
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: 1.6D Wymiana uszczelki pod głowicą?
Jeśli chodzi o samą wymianę, to w przypadku, gdy silnik nie będzie miał żadnych "defektów" to wymiana będzie polegała, na odkręceniu głowicy zmianie uszczelki i dokreceniu głowicy
Co do klucza to każdy dynamo sie nada byle by był w stanie dokręcic z określoną wartością Nm
Pozdro
Co do klucza to każdy dynamo sie nada byle by był w stanie dokręcic z określoną wartością Nm
Pozdro
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 02 sty 2012, 16:25
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1999
- silnik: ------------
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: 1.6D Wymiana uszczelki pod głowicą?
A termostat masz sprawny?
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: 1.6D Wymiana uszczelki pod głowicą?
termostat raczej sprawny dolny wąż ciepły po nagrzaniu, chłodnica cała ciepła i jak mówiłem temperatury są raczej w porządku. Dodatkowo przed zamontowaniem termostatu sprawdziłem go w gorącej wodzie początek otwarcia i odległość na jaką się otworzył były zgodne z tym co pisze w "sam naprawiam"
ponadto wyciek w okolicy uszczelki jest widoczny więc jestem prawie pewny że uszczelka jest padnięta
ponadto wyciek w okolicy uszczelki jest widoczny więc jestem prawie pewny że uszczelka jest padnięta
- szatanq
- Posty: 437
- Rejestracja: 05 kwie 2012, 20:03
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1988
- silnik: 1.8i 90KM
- Gadu-Gadu: 0
Re: 1.6D Wymiana uszczelki pod głowicą?
powiem tak : zrób prubę azotową to pierwsze jak nic nie pokaże to przejrzyj wszystkie króćce plastikowe czy nie są pęknięte bo dopiero jak się rozgrzeje to zaczyn puszczać i od razu płyn paruje ale jak i to będzie ok i trzeba będzie zdymać głowice to bym ci proponował głęboko się zastanowić , i zadać sobie pytanie czy chcesz to robić sobie na dłużej czy na chwię.
mianowicie po pierwsze jak ją zdejmiesz to bym ją prześwietlił
po drugie powymieniał wszystkie uszczelniacze na zaworach i na wałku muwię o symerygach
po trzecie zrobił gniazda zaworowe
po czwarte splanował bo nie wierze że będzie prosta na 99 % że nie
next przejrzał wtryski bo zdarzyło się że wtrysk się wykręcił z gwintem
no i przy składaniu jak nie wymieniałeś to cały rozrząd czyli pasek i napinacz
Wiem że pewnie pomyślicie co ja ******* ale wiem to z autopsji że jak mi klijęt powiedział panie zrób po najniższej linii oporu to zaraz coś znowu nie tak . Więc jak już ją zdejmiesz to przemyśl to 20 razy żebyś nie musiał znowu zdejmować i coś innego typu uszczelniacze na zaworach bo nie wymieniłeś i czy nie lepiej poszukać pewnego drugiego motorczyku i se dupy nie zawracać decyzja nalezy do ciebie pozdrawiam
mianowicie po pierwsze jak ją zdejmiesz to bym ją prześwietlił
po drugie powymieniał wszystkie uszczelniacze na zaworach i na wałku muwię o symerygach
po trzecie zrobił gniazda zaworowe
po czwarte splanował bo nie wierze że będzie prosta na 99 % że nie
next przejrzał wtryski bo zdarzyło się że wtrysk się wykręcił z gwintem
no i przy składaniu jak nie wymieniałeś to cały rozrząd czyli pasek i napinacz
Wiem że pewnie pomyślicie co ja ******* ale wiem to z autopsji że jak mi klijęt powiedział panie zrób po najniższej linii oporu to zaraz coś znowu nie tak . Więc jak już ją zdejmiesz to przemyśl to 20 razy żebyś nie musiał znowu zdejmować i coś innego typu uszczelniacze na zaworach bo nie wymieniłeś i czy nie lepiej poszukać pewnego drugiego motorczyku i se dupy nie zawracać decyzja nalezy do ciebie pozdrawiam
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: 1.6D Wymiana uszczelki pod głowicą?
jak bym robił ten silnik to na stale w sensie aż się całkiem nie wysypie
Orientujesz się jaki mniej więcej koszt wymiany tych uszczelniaczy, zrobienia gniazd?
Rozrząd z napinaczem zmieniany parę tysi temu więc jest OK
Bo z tego co wiem to uszczelka + nowe śruby to koszt ok 100 PLN do tego klucz dynamo około 150PLN sprawdzenie + planowanie głowicy myślę +/- 100PLN to już razem daje 350 jeśli wszystko będzie ok z głowicą
zaczynam się zastanawiać nad tym żeby jeździć tak jak jest dolewać płynu po trochu i jak będzie kasa to się rozejrzeć za silnikiem
Orientujesz się jaki mniej więcej koszt wymiany tych uszczelniaczy, zrobienia gniazd?
Rozrząd z napinaczem zmieniany parę tysi temu więc jest OK
Bo z tego co wiem to uszczelka + nowe śruby to koszt ok 100 PLN do tego klucz dynamo około 150PLN sprawdzenie + planowanie głowicy myślę +/- 100PLN to już razem daje 350 jeśli wszystko będzie ok z głowicą
zaczynam się zastanawiać nad tym żeby jeździć tak jak jest dolewać płynu po trochu i jak będzie kasa to się rozejrzeć za silnikiem
- szatanq
- Posty: 437
- Rejestracja: 05 kwie 2012, 20:03
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1988
- silnik: 1.8i 90KM
- Gadu-Gadu: 0
Re: 1.6D Wymiana uszczelki pod głowicą?
U MNIE CAŁKOWITY KOSZT GŁÓWKI TO JAKIEŚ 600-700 PLN . Jak już zdymasz ją to zobacz cylindry czy nie mają dużych kryz na górze bo też będzie trzeba dòł robić to wtedy też drugi silnik. mówię powoli rozbieraj i licz co ci będzie się bardziej opłacało a klucz to może ci jakiś mechanik pożyczyć jak masz kupować na jeden raz tak mi się wydaje, a co do rozrządu to chociaż pasek kup będziesz pewniejszy to raz po drugie na szkoleniu miałem że każde poluzowanie paska według servisu chyba ze nowy i trzeba przestawić łączy się z jego wymianą a jak masz przejechane kilka tyś to lepiej wymień koszt 50 pln a jesteś pewniejszy . Więc rada rozbieraj powoli sprawdzaj wszystko i licz żebyś się w koszta nie wtarabanił i daj znać co i jak
- Danielloo
- Administrator
- Posty: 368
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:09
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: ------------
- Gadu-Gadu: 10520160
- Lokalizacja: Rzeszów - Zawadka
Re: 1.6D Wymiana uszczelki pod głowicą?
MOja rada brzmi ; Jeśli nigdy tego nie robiłeś i nie masz czym oddaj do warsztatu czym prędzej.
Każda głowica odkręcona z silnika ulega w jakims stopniu "deformacji" i wymagane jest planowanie powierzchni pod uszczelke. inaczej wydmucha ci ja w bardzo krótkim czasie a problemy sie namnożą. Koszt faktycznie oscyluje koło 500-700zł, wiec myśłe że za dobrze wykonaną robote to nie są duże pieniadze.
Szatanq - widze że robisz w mechanice więc dziwie sie że namawiasz do takich napraw po których większość przypadków i tak trafi na warsztat i tak . są tematy których nie przeskoczysz bez narzędzi i konkretne obróbki i dobrze o tym wiesz.
a tak btw. Słownictwo i ortografy - ostrzeżenie pierwsze i ostatnie !
Każda głowica odkręcona z silnika ulega w jakims stopniu "deformacji" i wymagane jest planowanie powierzchni pod uszczelke. inaczej wydmucha ci ja w bardzo krótkim czasie a problemy sie namnożą. Koszt faktycznie oscyluje koło 500-700zł, wiec myśłe że za dobrze wykonaną robote to nie są duże pieniadze.
Szatanq - widze że robisz w mechanice więc dziwie sie że namawiasz do takich napraw po których większość przypadków i tak trafi na warsztat i tak . są tematy których nie przeskoczysz bez narzędzi i konkretne obróbki i dobrze o tym wiesz.
a tak btw. Słownictwo i ortografy - ostrzeżenie pierwsze i ostatnie !
Mój passat jest jak Yeti ... Każdy wie ze istnieje ale mało kto widział
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: 1.6D Wymiana uszczelki pod głowicą?
jak dokrecacie glowice? na kartce przy uszczelce bylo 50 potem 70 jeszcze 90 pozniej zagrzac silnik I znow 90 I na koniec jeszcze po 1000km chyba 90. na razie zrobilem 3 poczatkowe etapy.
- Danielloo
- Administrator
- Posty: 368
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:09
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: ------------
- Gadu-Gadu: 10520160
- Lokalizacja: Rzeszów - Zawadka
Re: 1.6D Wymiana uszczelki pod głowicą?
pierwszy etap 40Nm
drugi etap 60Nm
trzeci etap 90 stopni
czwaty etap 90 stopni
piątego jeszcze nikt nie dokręcił.. i ja nie polecam bo można cos urwać przy tym. bedzie działać wysmienicie
drugi etap 60Nm
trzeci etap 90 stopni
czwaty etap 90 stopni
piątego jeszcze nikt nie dokręcił.. i ja nie polecam bo można cos urwać przy tym. bedzie działać wysmienicie
Mój passat jest jak Yeti ... Każdy wie ze istnieje ale mało kto widział