Kondycja silnika 1.6D i ewentualna przeróbka na 1.6 TDI
- nemsiu
- Posty: 141
- Rejestracja: 07 sie 2014, 19:28
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1979
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 884088
- Skype: nemsiu
- Lokalizacja: Kamienica Polska/Częstochowa
Kondycja silnika 1.6D i ewentualna przeróbka na 1.6 TDI
Witam!
Tworzę temat, który i może się gdzieś powtórzył (ale nie mogłem znaleźć). Otóż:
1) Jak można sprawdzić kondycję silnika. Mnie akurat chodzi dokładnie o moje 1.6D, które siedziało w paseratti. Silnik aktualnie jest wyciągnięty i stoi na wózku. Jak teraz sprawdzić czy można go włożyć do auta i będzie oki, czy wypadałoby go wyremontować żeby służył długo i najlepiej co wymienić?
2) Czy jest możliwość i wgl opłacalność dołożenia do wolnossącego 1.6D turbo i intercoolera ? Czy lepiej kupić już 1.6TDI.
Pytam się, bo przed rozebraniem auta nie bylo pomysłu na silnik. Przez to, że silnik jest zamontowany wzdłużnie nie chce mi się bawić w wkładanie jakiegoś 1.9TDI, przerabianie komory i łap silnika. Poza tym jest problem ze skrzynią dlatego stwierdziłem, że chce zostawić 1.6. Najchętniej wrzuciłbym bym tam turbo i cooler i zrobił jakies +- 100Km czy ciutkę więcej. Tylko nie wiem czy 1.6 to wytrzyma, czy co byłoby trzeba zmienić, czy wgl da się dołożyć turbo.. Wiem, że 1.6 w TDI miały 88KM także ok 100 spokojnie by wytrzymały tylko nie wiem czy jest jakaś różnica. Bo po co mam kupować nie wiadomo jaki silnik 1.6TDI jak mam swój 1.6D.
Tworzę temat, który i może się gdzieś powtórzył (ale nie mogłem znaleźć). Otóż:
1) Jak można sprawdzić kondycję silnika. Mnie akurat chodzi dokładnie o moje 1.6D, które siedziało w paseratti. Silnik aktualnie jest wyciągnięty i stoi na wózku. Jak teraz sprawdzić czy można go włożyć do auta i będzie oki, czy wypadałoby go wyremontować żeby służył długo i najlepiej co wymienić?
2) Czy jest możliwość i wgl opłacalność dołożenia do wolnossącego 1.6D turbo i intercoolera ? Czy lepiej kupić już 1.6TDI.
Pytam się, bo przed rozebraniem auta nie bylo pomysłu na silnik. Przez to, że silnik jest zamontowany wzdłużnie nie chce mi się bawić w wkładanie jakiegoś 1.9TDI, przerabianie komory i łap silnika. Poza tym jest problem ze skrzynią dlatego stwierdziłem, że chce zostawić 1.6. Najchętniej wrzuciłbym bym tam turbo i cooler i zrobił jakies +- 100Km czy ciutkę więcej. Tylko nie wiem czy 1.6 to wytrzyma, czy co byłoby trzeba zmienić, czy wgl da się dołożyć turbo.. Wiem, że 1.6 w TDI miały 88KM także ok 100 spokojnie by wytrzymały tylko nie wiem czy jest jakaś różnica. Bo po co mam kupować nie wiadomo jaki silnik 1.6TDI jak mam swój 1.6D.
Zobacz moje B1 ----> https://www.facebook.com/pages/VW-passa ... page_panel
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Kondycja silnika 1.6D i ewentualna przeróbka na 1.6 TDI
z 1.6D nie zrobisz 1.6TD bo skatujesz silnik. Z tego co się orientowałem to włożenie 1.9 TDi wcale nie jest takim dużym problemem ale o tym w tym temacie: silnik/swap-na-1-9td-lub-tdi-t315.html
Jeśli miał byś remontować swojego 1.6 to chyba już lepiej powalczyć z 1.9tdi
Jeśli miał byś remontować swojego 1.6 to chyba już lepiej powalczyć z 1.9tdi
-
- Posty: 667
- Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Tlen: szborys@tlen.pl
- Lokalizacja: Chojnów/Legnica
Re: Kondycja silnika 1.6D i ewentualna przeróbka na 1.6 TDI
Po pierwsze I w TDI wcale nie oznacza intercoolera. A po drugie, jest temat o podnoszeniu mocy w 1.6td. I jeszcze jeśli chodzi o uturbienie, to na chłopski rozum, to chyba wystarczyłoby dokupić brakujące części od wersji z turbo i powinno działać, tylko czy na przykład skrzynia biegów nie ma innych przełożeń?
Sent from Microwave using Tapatalk
Sent from Microwave using Tapatalk
- nemsiu
- Posty: 141
- Rejestracja: 07 sie 2014, 19:28
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1979
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 884088
- Skype: nemsiu
- Lokalizacja: Kamienica Polska/Częstochowa
Re: Kondycja silnika 1.6D i ewentualna przeróbka na 1.6 TDI
Dlatego pytam czy jest sens i czy się opłaca próbować uturbić 1.6D czy zmodyfikować 1.6TD. Wiem że I w TDI nie oznacza że ma intercooler ale chodziło mi akurat o najmocniejszą odmianę 1.6. Skrzynie mam 4biegową to i tak w planach jest jakaś 5'tka z b2.
Co do 1.9 TDI to koszta chyba już większe, poza tym jeśli byłby silnik zdłużnie to tak łatwo skrzyni nie znajdę, a poprzecznie jest troche mało miejsca (pamiętajmy, że chodzi o passata b1).
Dlatego też pisze i się pytam czy wgl jest sens robienia z 1.6 nawet jeśli bym powymieniał rzeczy w silniku (np. tłoki czy coś; nie wiem co bym musiał) czy olać to i kupić jakiś 1.6TD.
I pytanie najmocniejszy 1.6TDI bez umocnień pociągnie ok lekko ponad 100KM?
Co do 1.9 TDI to koszta chyba już większe, poza tym jeśli byłby silnik zdłużnie to tak łatwo skrzyni nie znajdę, a poprzecznie jest troche mało miejsca (pamiętajmy, że chodzi o passata b1).
Dlatego też pisze i się pytam czy wgl jest sens robienia z 1.6 nawet jeśli bym powymieniał rzeczy w silniku (np. tłoki czy coś; nie wiem co bym musiał) czy olać to i kupić jakiś 1.6TD.
I pytanie najmocniejszy 1.6TDI bez umocnień pociągnie ok lekko ponad 100KM?
Zobacz moje B1 ----> https://www.facebook.com/pages/VW-passa ... page_panel
- henryk32
- Posty: 144
- Rejestracja: 23 sty 2014, 21:04
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1981
- silnik: 1.6 75KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Aberdeen
Re: Kondycja silnika 1.6D i ewentualna przeróbka na 1.6 TDI
Zależy czy zamierzasz go używać na codzień czy okazyjnie jeśli to drugie ja bym wstawił
Jakiegoś wiekszego benzyniaka od b2 ,audi b2 lub b3 i odrazu skrzynie 5 powinna pasować bez większych przeróbek
Jakiegoś wiekszego benzyniaka od b2 ,audi b2 lub b3 i odrazu skrzynie 5 powinna pasować bez większych przeróbek
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Kondycja silnika 1.6D i ewentualna przeróbka na 1.6 TDI
z tego co wiem to skrzynie w 1.6 i 1.6TD mają te same przełożenia, a co do uturbiania 1.6D to też nie jest taka prosta sprawa bo chyba TD ma natrysk oleju na denka tłoków, więc jak będziesz ostro jeździł to możesz skatować silnikBorys pisze:Po pierwsze I w TDI wcale nie oznacza intercoolera. A po drugie, jest temat o podnoszeniu mocy w 1.6td. I jeszcze jeśli chodzi o uturbienie, to na chłopski rozum, to chyba wystarczyłoby dokupić brakujące części od wersji z turbo i powinno działać, tylko czy na przykład skrzynia biegów nie ma innych przełożeń?
Sent from Microwave using Tapatalk
poczytaj tutaj:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=176&t=476636
a co do montowania 1.9TDI to jeśli b1 ma te same mocowania co b2 a zakładam że tak jest to bierzesz silnik z golfa 3 np i łapy powinny spasować bez rzeźby zostaje kwestia czy skrzynia z b2 lub b1 wytrzyma moc z 1.9 i ew zmiana pompy jak pisał w innym temacie kolega domel na taką na linkę
najpierw dowiedz się w jakim stanie jest Twój obecny silnik i co ew w nim trzeba zrobić,bo dawce z 1.9 na pokładzie koło 2000 spokojnie pewnie dorwiesz i od razu masz rozwojowy silnik do którego łatwiej dostać części niż do 1.6D lub TD
- nemsiu
- Posty: 141
- Rejestracja: 07 sie 2014, 19:28
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1979
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 884088
- Skype: nemsiu
- Lokalizacja: Kamienica Polska/Częstochowa
Re: Kondycja silnika 1.6D i ewentualna przeróbka na 1.6 TDI
Tutaj też moje pytanie, jak sprawdzić stan silnika jeśli jest on wyciągnięty i stoi na wózku?
Auto z przeznaczeniem na niedziele i święta ale jak w planach powietrze to będzie bardziej komfortowy niż na gwincie. Poza tym wole mieć diesel'a który mi spali z 6l/100km i jeździc w miare często a nie jak kumpel w mk1 ma KR'a z MK2 GTI i pali ponad 10l i rzadko jeździ... Poza tym w planach dalekie trasy )
Duża benzyna to pójdzie to następnego projektu
Auto z przeznaczeniem na niedziele i święta ale jak w planach powietrze to będzie bardziej komfortowy niż na gwincie. Poza tym wole mieć diesel'a który mi spali z 6l/100km i jeździc w miare często a nie jak kumpel w mk1 ma KR'a z MK2 GTI i pali ponad 10l i rzadko jeździ... Poza tym w planach dalekie trasy )
Duża benzyna to pójdzie to następnego projektu
Zobacz moje B1 ----> https://www.facebook.com/pages/VW-passa ... page_panel
- nemsiu
- Posty: 141
- Rejestracja: 07 sie 2014, 19:28
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1979
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 884088
- Skype: nemsiu
- Lokalizacja: Kamienica Polska/Częstochowa
Re: Kondycja silnika 1.6D i ewentualna przeróbka na 1.6 TDI
Witam!
Szukam skrzyni 5cio biegowej do mojego B1 i pomyślałem, że od B2 powinna pasować prawie idealnie. Pytanie moje brzmi czy diesele w B2 wychodziły 5cio biegowe? A jak nie to czy od benzyny skrzynia będzie pasować do 1.6d/td bez problemu?
Z czego szukać skrzyni 5tki do B1?
Szukam skrzyni 5cio biegowej do mojego B1 i pomyślałem, że od B2 powinna pasować prawie idealnie. Pytanie moje brzmi czy diesele w B2 wychodziły 5cio biegowe? A jak nie to czy od benzyny skrzynia będzie pasować do 1.6d/td bez problemu?
Z czego szukać skrzyni 5tki do B1?
Zobacz moje B1 ----> https://www.facebook.com/pages/VW-passa ... page_panel
- Danielloo
- Administrator
- Posty: 368
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:09
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: ------------
- Gadu-Gadu: 10520160
- Lokalizacja: Rzeszów - Zawadka
Re: Kondycja silnika 1.6D i ewentualna przeróbka na 1.6 TDI
Skrzyna 3M z 1.6 TD 5cio biegowa nada sie mam takie dwa egzeplarze do "oddania"
Mój passat jest jak Yeti ... Każdy wie ze istnieje ale mało kto widział
- nemsiu
- Posty: 141
- Rejestracja: 07 sie 2014, 19:28
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1979
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 884088
- Skype: nemsiu
- Lokalizacja: Kamienica Polska/Częstochowa
Re: Kondycja silnika 1.6D i ewentualna przeróbka na 1.6 TDI
A za ile taka skrzynia Danielloo ? Bo znalazłem cała santane i tam mam 1.6 TD 70KM i skrzynie i nie wiem czy tego nie łyknąć tylko koleś chce ok 1000zł za to a za santane z ubezpieczeniem na rok za ok 2000zł. Pomóżcie, bo chetnie bym wzial cale auto bo jak nie to na zlom pojdzie a szkoda santany... Ew moge do niej dorzucic moje 1.6 ze skrzynią 4ką i sprzedać bądź bez silnika za rozsądną cenę.
Zobacz moje B1 ----> https://www.facebook.com/pages/VW-passa ... page_panel