Okresowa wymiana małego koła pasowego rozrządu

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
Awatar użytkownika
Monter
Support Team
Posty: 792
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1982
silnik: 2.2T 210KM
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Okresowa wymiana małego koła pasowego rozrządu

Post autor: Monter » 27 lut 2015, 8:50

W moim silniku czyli 2.2T o oznaczeniu MC2, wg instrukcji należy wymieniać okresowo małe koło rozrządu (to na wale korbowym). Okresowo, czyli razem z paskiem.

Czy może mnie ktoś z Was oświecić w jakim celu? Czy ono aż tak się wyciera i pojawia się luz?
Opel Manta A '73, VW Santana GL5 2.2T '82, VW Touran 1T2 HKL '08 2.0TDI BMN, VW Passat Kombi B4 '94 1.9 TDI
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: Okresowa wymiana małego koła pasowego rozrządu

Post autor: vwquantum » 27 lut 2015, 9:56

jest ono na klinie? moze ze wzgledu na sciecie klina....?

a.d.a.m.
Posty: 106
Rejestracja: 02 sty 2012, 15:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 0

Re: Okresowa wymiana małego koła pasowego rozrządu

Post autor: a.d.a.m. » 27 lut 2015, 10:02

Jak słusznie napisałeś, "instrukcja". z mojego doświadczenia, fabryka zastosowała dupochron.
Kółka faktycznie warto zmieniać w dieslach TDI bo tam lecą kliny, benzyna jest na ten typ uszkodzenia
odporna. Moje Fałweje mają olbrzymie naloty Golf GTI ma ponad pół miliona i kółka nie ruszałem,
nadal wygląda idealnie, ale warto pomierzyć głębokość zębów, bo jeśli będą miały mniej niż wysokość zębów
paska rozrządu (badanie organloeptyczne) to pora na wymianę. Ja nigdy nie zmieniałem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Sajmon
Posty: 1296
Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 141061
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Okresowa wymiana małego koła pasowego rozrządu

Post autor: Sajmon » 27 lut 2015, 10:56

a.d.a.m. "benzyna jest na ten typ uszkodzenia odporna" - racja, kliny nie "lecą" tylko całe kółka pękają :)

dlatego się to wymienia, albo wsadza sportowe, powie Ci to każdy fan turbionych 5ciocylindrowek ;)

Tutaj przykład:

Obrazek

P.S. Jak już będziesz kupował nowe to z klinem oddzielnym i koniecznie stalowe
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z

Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)

Awatar użytkownika
Monter
Support Team
Posty: 792
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1982
silnik: 2.2T 210KM
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Okresowa wymiana małego koła pasowego rozrządu

Post autor: Monter » 28 lut 2015, 14:46

Nowy oryginał za 210 mam, tylko numer potwierdzę. Taki koszt przy całości to żaden koszt.

Wysłane z mojego Luna przy użyciu Tapatalka
Opel Manta A '73, VW Santana GL5 2.2T '82, VW Touran 1T2 HKL '08 2.0TDI BMN, VW Passat Kombi B4 '94 1.9 TDI
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord


Odpowiedz