Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
adaś 91
Posty: 36
Rejestracja: 02 sty 2012, 21:46
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1988
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: zabrze

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

Post autor: adaś 91 » 10 lip 2016, 21:00

Sprzęgło też masz oryginał?

Tofik
Posty: 40
Rejestracja: 23 gru 2013, 15:09
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Chojnów

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

Post autor: Tofik » 19 sty 2018, 22:31

Podpinam się do tematu. Ja jednak mam 1z z audi 80, więc silnik jest wzdłużnie. Plan jest, żeby zrobić go na mechanicznej pompie z 1.9 tdi (np. golf 3, vento...) i osprzęcie z 1.6td w sensie łapy silnika, kolektor wydechowy z turbo i jak sprawa wygląda z zamachem i sprzęgłem, bo rozrusznik na pewno musi pójść z 1.6, bo ten z 1z jest mocowany na 2 śruby, a nie na 3. Prosiłbym o jak najbardziej łopatologiczne wyjaśnienia. Jak wszystko się uda to najbardziej pomocnym stawiam piwa.

Awatar użytkownika
Aezmo
Posty: 112
Rejestracja: 11 paź 2014, 19:38
Auto: Inne
Rok produkcji: 1990
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 7773460
Lokalizacja: GWE

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

Post autor: Aezmo » 27 sty 2018, 17:20

Sanki razem z łapami itp będą w razie czego pasowały od 80-ki.
Sprzęgło i koło zamachowe to zależy już od skrzyni, którą chcesz założyć. Pod skrzynię z D/TD zostawiasz sprzęgło i zamach z D/TD, pod skrzynię TDI zakładasz sprzęgło i zamach z TDI. Tak czy siak można bez problemu założyć skrzynię z TD do TDI, w drugą stronę też. Tylko pozostanie kwestia przełożeń.
Skrzynia z TDI będzie pasowała do B2 delikatnym przerobieniu łapy(ale dramatu z tym nie ma), i skróceniu jednej półosi.

Odnośnie pompy wtryskowej, dwie podstawowe rzeczy:
1) TDI ma wtrysk bezpośredni i pompę sterowaną elektronicznie, D/TD mają wtrysk pośredni i pompę mechaniczną;
2) wnętrzności odpowiadające za wydajność(m.in. tłokorozdzielacz) - 1.6 TD 8mm, 1.9 TD 9mm, a 1.9 TDI(1Z/AHU/AFN) 10mm.
W takim przypadku najłatwiej będzie szukać pompy od np. Fiata Cromy, albo jakiegoś Iveco. Jeśli chcesz, zapytam kolegi o dokładne informacje(- składał Passata B3 mTDI).

80-ki miały zależnie od rocznika turbiny K14 oraz T15, jeśli masz tą pierwszą to nie musisz jej zmieniać - bo w 1.6 TD też takie wychodziły. Jedynie jeśli nie chcesz zakładać intercoolera będziesz musiał przełożyć zimną muszlę turbiny(80 TDI ma skierowaną "do dołu").
Pod turbiny K24 oraz T3 będziesz musiał zeszlifować jedno żeberko kolektora ssącego.
Aktualnie w moim garażu: Jetta A2 90' 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | Audi 80 B4 94' 2.0 ABK

Tofik
Posty: 40
Rejestracja: 23 gru 2013, 15:09
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Chojnów

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

Post autor: Tofik » 03 lut 2018, 12:27

Jednak kupiłem zwykłego AAZ. Wiem, że na pewno do przełożenia jest miska olejowa, bo nie wejdzie na sanki, a od 1.6 td 4 tłok będzie uderzał. Dodatkowo jeszcze kolektory chce przerzucić z 1.6 i tak samo podstawę filtra oleju, a jak sprawa ma się z łapami będą pasowały P&P, czy trzeba będzie coś spawać/wiercić? Ogólnie to jakby ktoś powiedział na co mam zwrócić szczególną uwagę byłbym wdzięczny. ;)

Awatar użytkownika
Aezmo
Posty: 112
Rejestracja: 11 paź 2014, 19:38
Auto: Inne
Rok produkcji: 1990
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 7773460
Lokalizacja: GWE

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

Post autor: Aezmo » 04 lut 2018, 13:47

AAZ pod warunkiem że był z Audi 80 B4 siądzie Ci na łapy i sanki bez problemu, łącznie ze skrzynią.
Przy zakupie zwróciłeś uwagę na koło wału - czy ma bicia? Przed wrzuceniem silnika sugeruję od razu zmienić rozrząd wraz z kołem zębatym(90-110zł) i śrubą(5-10zł).
Żeby się nie skończyło w popularny dla tego silnika sposób:
Obrazek
Obrazek
Aktualnie w moim garażu: Jetta A2 90' 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | Audi 80 B4 94' 2.0 ABK

Tofik
Posty: 40
Rejestracja: 23 gru 2013, 15:09
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Chojnów

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

Post autor: Tofik » 05 lut 2018, 17:14

Z tego co wiem to silnik jest z Passata b3. Co do rozrządu słuszna uwaga, od razu się zrobi, ;)

Awatar użytkownika
Aezmo
Posty: 112
Rejestracja: 11 paź 2014, 19:38
Auto: Inne
Rok produkcji: 1990
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 7773460
Lokalizacja: GWE

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

Post autor: Aezmo » 06 lut 2018, 15:23

Łapy na pewno przekładasz swoje bo w Passacie B3/B4 silnik siedzi na sankach. Ogólnie może być problem z wsadzeniem, nawet kiedyś kolega GSKoniu mówił że od poprzeczniaka jest trochę inny blok jak mu proponowałem moje 1.6D JP z jetty. Nie pamiętam co dokładnie nie pasowało, ale mam w trakcie rozbiórki na części AAZ z 80 B4, więc jak blok nie będzie pasować to go rozkręcę i Ci wyślę w cenie złomu :D.
Aktualnie w moim garażu: Jetta A2 90' 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | Audi 80 B4 94' 2.0 ABK

Awatar użytkownika
Sajmon
Posty: 1296
Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 141061
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

Post autor: Sajmon » 07 lut 2018, 14:30

najprościej przespawać łapy na podłuznice i wsadzić całość, z ławą 80 b4.
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z

Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)

Tofik
Posty: 40
Rejestracja: 23 gru 2013, 15:09
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Chojnów

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

Post autor: Tofik » 10 lut 2018, 0:13

Wyciągnąłem silnik i wychodzi na to, że wszystko pasuje z wyjątkiem podstawy filtra oleju. Jeżeli ktoś posiada z audi 80 b4 to z chęcią kupię, bo ta od 1.6 niestety jest mniejsza. ;c

Awatar użytkownika
Aezmo
Posty: 112
Rejestracja: 11 paź 2014, 19:38
Auto: Inne
Rok produkcji: 1990
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 7773460
Lokalizacja: GWE

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

Post autor: Aezmo » 10 lut 2018, 19:17

Mam z 80ki AAZ, mała ciekawostka - one fabrycznie miały powietrzną chłodnicę oleju(tylko w TD), ale nie wiem, czy taka chłodniczka do B2 to podpasuje plug&play(może nie być mocowań w podłużnicy). Ewentualnie jeszcze można zaślepić wyjścia na chłodnicę.
Lepiej moim zdaniem będzie poszukać podstawy filtra np. z Passata B4/Golfa 3 TDI z wodną chłodnicą oleju, ale wtedy musiałbyś zmienić obudowę pompy wody(żeby było w miarę fabrycznie), albo wpiąć się w któreś inne węże trójnikami.
Aktualnie w moim garażu: Jetta A2 90' 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | Audi 80 B4 94' 2.0 ABK


Odpowiedz