Strona 2 z 3

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

: 10 lip 2016, 21:00
autor: adaś 91
Sprzęgło też masz oryginał?

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

: 19 sty 2018, 22:31
autor: Tofik
Podpinam się do tematu. Ja jednak mam 1z z audi 80, więc silnik jest wzdłużnie. Plan jest, żeby zrobić go na mechanicznej pompie z 1.9 tdi (np. golf 3, vento...) i osprzęcie z 1.6td w sensie łapy silnika, kolektor wydechowy z turbo i jak sprawa wygląda z zamachem i sprzęgłem, bo rozrusznik na pewno musi pójść z 1.6, bo ten z 1z jest mocowany na 2 śruby, a nie na 3. Prosiłbym o jak najbardziej łopatologiczne wyjaśnienia. Jak wszystko się uda to najbardziej pomocnym stawiam piwa.

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

: 27 sty 2018, 17:20
autor: Aezmo
Sanki razem z łapami itp będą w razie czego pasowały od 80-ki.
Sprzęgło i koło zamachowe to zależy już od skrzyni, którą chcesz założyć. Pod skrzynię z D/TD zostawiasz sprzęgło i zamach z D/TD, pod skrzynię TDI zakładasz sprzęgło i zamach z TDI. Tak czy siak można bez problemu założyć skrzynię z TD do TDI, w drugą stronę też. Tylko pozostanie kwestia przełożeń.
Skrzynia z TDI będzie pasowała do B2 delikatnym przerobieniu łapy(ale dramatu z tym nie ma), i skróceniu jednej półosi.

Odnośnie pompy wtryskowej, dwie podstawowe rzeczy:
1) TDI ma wtrysk bezpośredni i pompę sterowaną elektronicznie, D/TD mają wtrysk pośredni i pompę mechaniczną;
2) wnętrzności odpowiadające za wydajność(m.in. tłokorozdzielacz) - 1.6 TD 8mm, 1.9 TD 9mm, a 1.9 TDI(1Z/AHU/AFN) 10mm.
W takim przypadku najłatwiej będzie szukać pompy od np. Fiata Cromy, albo jakiegoś Iveco. Jeśli chcesz, zapytam kolegi o dokładne informacje(- składał Passata B3 mTDI).

80-ki miały zależnie od rocznika turbiny K14 oraz T15, jeśli masz tą pierwszą to nie musisz jej zmieniać - bo w 1.6 TD też takie wychodziły. Jedynie jeśli nie chcesz zakładać intercoolera będziesz musiał przełożyć zimną muszlę turbiny(80 TDI ma skierowaną "do dołu").
Pod turbiny K24 oraz T3 będziesz musiał zeszlifować jedno żeberko kolektora ssącego.

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

: 03 lut 2018, 12:27
autor: Tofik
Jednak kupiłem zwykłego AAZ. Wiem, że na pewno do przełożenia jest miska olejowa, bo nie wejdzie na sanki, a od 1.6 td 4 tłok będzie uderzał. Dodatkowo jeszcze kolektory chce przerzucić z 1.6 i tak samo podstawę filtra oleju, a jak sprawa ma się z łapami będą pasowały P&P, czy trzeba będzie coś spawać/wiercić? Ogólnie to jakby ktoś powiedział na co mam zwrócić szczególną uwagę byłbym wdzięczny. ;)

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

: 04 lut 2018, 13:47
autor: Aezmo
AAZ pod warunkiem że był z Audi 80 B4 siądzie Ci na łapy i sanki bez problemu, łącznie ze skrzynią.
Przy zakupie zwróciłeś uwagę na koło wału - czy ma bicia? Przed wrzuceniem silnika sugeruję od razu zmienić rozrząd wraz z kołem zębatym(90-110zł) i śrubą(5-10zł).
Żeby się nie skończyło w popularny dla tego silnika sposób:
Obrazek
Obrazek

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

: 05 lut 2018, 17:14
autor: Tofik
Z tego co wiem to silnik jest z Passata b3. Co do rozrządu słuszna uwaga, od razu się zrobi, ;)

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

: 06 lut 2018, 15:23
autor: Aezmo
Łapy na pewno przekładasz swoje bo w Passacie B3/B4 silnik siedzi na sankach. Ogólnie może być problem z wsadzeniem, nawet kiedyś kolega GSKoniu mówił że od poprzeczniaka jest trochę inny blok jak mu proponowałem moje 1.6D JP z jetty. Nie pamiętam co dokładnie nie pasowało, ale mam w trakcie rozbiórki na części AAZ z 80 B4, więc jak blok nie będzie pasować to go rozkręcę i Ci wyślę w cenie złomu :D.

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

: 07 lut 2018, 14:30
autor: Sajmon
najprościej przespawać łapy na podłuznice i wsadzić całość, z ławą 80 b4.

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

: 10 lut 2018, 0:13
autor: Tofik
Wyciągnąłem silnik i wychodzi na to, że wszystko pasuje z wyjątkiem podstawy filtra oleju. Jeżeli ktoś posiada z audi 80 b4 to z chęcią kupię, bo ta od 1.6 niestety jest mniejsza. ;c

Re: Swap 1.6D na 1.9 TDI 1Z

: 10 lut 2018, 19:17
autor: Aezmo
Mam z 80ki AAZ, mała ciekawostka - one fabrycznie miały powietrzną chłodnicę oleju(tylko w TD), ale nie wiem, czy taka chłodniczka do B2 to podpasuje plug&play(może nie być mocowań w podłużnicy). Ewentualnie jeszcze można zaślepić wyjścia na chłodnicę.
Lepiej moim zdaniem będzie poszukać podstawy filtra np. z Passata B4/Golfa 3 TDI z wodną chłodnicą oleju, ale wtedy musiałbyś zmienić obudowę pompy wody(żeby było w miarę fabrycznie), albo wpiąć się w któreś inne węże trójnikami.