Układ chłodzenia 2.2 KX

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
Awatar użytkownika
Nono
Posty: 289
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:29
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 23455785
Lokalizacja: Lublin

Układ chłodzenia 2.2 KX

Post autor: Nono » 24 paź 2016, 13:25

Panowie, mam chłodnicę z Audi, która ma o jeden króciec więcej niż passatowska. Ze zbiorniczka wyrównawczego wąż mam podłączony właśnie do tego króćca. W oryginale wąż ze zbiorniczka łączy się w trójnik przed nagrzewnicą, natomiast ja z trójnika mam puszczoną wodę na parownik. Teraz kwestia, czy jest jakiś patent na wpuszczenie wody z powrotem do układu? Bo w tym momencie wywalając gaz albo bym miał nie wpięty ten dodatkowy króciec, albo trójnik.

Awatar użytkownika
Sajmon
Posty: 1296
Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 141061
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Układ chłodzenia 2.2 KX

Post autor: Sajmon » 24 paź 2016, 20:31

W audi jest ew. dodatkowe wyjście na wodę z przodu na dodatkową chłodniczkę wody.

Wyjście na zbiorniczek jest tak samo jak w passacie cienkim wężykiem u góry:

Obrazek
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z

Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)

Awatar użytkownika
Nono
Posty: 289
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:29
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 23455785
Lokalizacja: Lublin

Re: Układ chłodzenia 2.2 KX

Post autor: Nono » 24 paź 2016, 21:08

Chodzi o drugi wąż, wyjście, nie powrót. Na rysunku który dałeś masz trójnik oznaczony numerem 15. On idzie do zbiorniczka, a u mnie do parownika LPG, a z króćca 13 wodę mam puszczoną do chłodnicy do dołu, do króćca, który jest w chłodnicy.

Awatar użytkownika
Sajmon
Posty: 1296
Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 141061
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Układ chłodzenia 2.2 KX

Post autor: Sajmon » 30 paź 2016, 0:39

no i w tym problem.

Bo z króćca 13 idzie woda do zbiorniczka, a trójnik 15 łączy się z rurką od termostatu i nagrzewnicą :)
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z

Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)

Awatar użytkownika
Nono
Posty: 289
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:29
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 23455785
Lokalizacja: Lublin

Re: Układ chłodzenia 2.2 KX

Post autor: Nono » 30 paź 2016, 9:19

No dobra, to tymczasowo, żeby nie zmieniać chłodnicy zamiast trójnika szukać jakiegoś podobnego węża po prostu, a połączenie z króćca 13 do chłodnicy zostawić, czy próbować zaślepić króciec w chłodnicy a trójnik puścić do zbiorniczka? Prościej będzie z opcją nr.1 i na logikę patrząc efekt powinien wyjść ten sam.

Osterka1
Posty: 6
Rejestracja: 18 sie 2017, 11:11
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.6 85KM
Gadu-Gadu: 0
Kontaktowanie:

Re: Układ chłodzenia 2.2 KX

Post autor: Osterka1 » 18 sie 2017, 11:16

Jak zaślepisz ten króciec to nic nie powinno sie dziać


Odpowiedz