Wysoka dawka paliwa

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
Awatar użytkownika
ellandisan
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2016, 21:36
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 1.8i 90KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Żnin

Wysoka dawka paliwa

Post autor: ellandisan » 28 gru 2016, 12:11

Witam,
Panowie, niestety po wymianie sondy lambda nie poprawiła się sytuacja z dawką paliwa. Jak auto stoi na wolnych obrotach to aż na podłożu dym z tłumika zostawia czarne ślady :-) auto zdaje się być trochę przymulone i nie pracuje równo na jałowym biegu.

Od czego zacząć? czy w tym wtrysku mechanicznym można gdzieś regulować dawkę paliwa?

Awatar użytkownika
Nono
Posty: 289
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:29
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 23455785
Lokalizacja: Lublin

Re: Wysoka dawka paliwa

Post autor: Nono » 28 gru 2016, 12:54

Regulacja wolnych obrotów to taki wkręt na płaski śrubokręt koło przepustnicy. Regulacja dawki paliwa znajduje się między rozdzielaczem a gumą dolotu idącą z przepływomierza do przepustnicy. Taka śrubka na imbus. Dolot musi być szczelny, nie możesz mieć żadnych podciśnień za przepływomierzem lewych bo inaczej nic nie ustawisz :/ Licz się z tym, że mając gaz nie ustawisz tego tak jak trzeba za żadne skarby

Awatar użytkownika
biju
Posty: 212
Rejestracja: 05 sty 2012, 15:18
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1980
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec, Kraków

Re: Wysoka dawka paliwa

Post autor: biju » 28 gru 2016, 17:15

Jak już zaczniesz kręcić przy rozdzielaczu to obawiam się, że nic nie ustawisz a samochód przestanie całkiem chodzić na benzynie. Posprawdzaj wszystkie podciśnienia i nieszczelności w dolocie a imbusa nie ruszaj bo procedura regulacji k-jeta jest skomplikowana i na oko nie do ustawienia.
80' VW Passat 32b Fließheck

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: Wysoka dawka paliwa

Post autor: vwquantum » 28 gru 2016, 18:42

szczelnosc. czujniki temp sprawne. tulejki i uszczelki na wtryskach nowe!. sprawdzenie wtrysku rozruchowego czy nie leje jak szalony. srawdzenie innych wtryskow jak sypią. potem swiece kopolka palec aparat zaplonowy. czysty bak paliwa. szczelina na klapie spietrzajacej dobrze ustawiona. po tym wszystkim dopiero mozna sie brac za regulacje.

u mnie spalanie 30l/100 spadlo do 15 jak zmienilem sonde i czujnik temp. przez jakis czas bylo w granicach 10 :)


Odpowiedz