1.6 TD wszystko o zwiększaniu mocy
- domel-mz251
- Posty: 168
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tczew
1.6 TD wszystko o zwiększaniu mocy
TEMAT W BUDOWIE
W związku z zainteresowaniem tematem zwiększenia mocy chciał bym się podzielić wskazówkami i chciałbym w razie czego aby każdy też coś dodał od siebie.
Chciał bym najlepiej wszystko ze zdjęciami zrobić ale to trochę potrwa.
Będę tu pisał o :
1 jaki silnik się nada bo z trupa to już nic nie da
2 zdjęcie silnika ze strzałkami co gdzie się znajduje
3 zdjęcie pompy i co gdzie
4 zdjęcie turba
5 zdjęcie lda
6 rozbiórka pompy
Krótko i na temat jaki silnik się nadaje :
- ciśnienie sprężania - minimum 27 bar (lub jeśli nie ma problemu z uruchomieniem go przy minus 15 stopniach to się nadaje) , (trzeba pamiętać że jeżeli nie ma ciśnienia to mogą być winne zawory) , od siebie dodam że pierwsze co robię to odkręcam na odpalonym silniku wlew oleju i patrzę czy przez niego dmucha - trochę zawsze dmucha,potem wącham - jeśli czujesz zapach oleju to ok - w zajechanym silniku co nie ma sprężania czuć spaliny
-turbo - musi być we wzorowym stanie - tzn nie ma luzu osiowego - może mieć lekki "góra - dół" jak złapiemy za wirnik i poruszamy
-pompa wtryskowa - dymienie auta o niczym nie świadczy, jeżeli przy jeździe ze stałą prędkością silnikiem szarpie a w lusterku wstecznym widzisz tak jak by puszczał bąki z dymu to znaczy że tłoczkorozdzielacz w pompie się skończył(to jest ta tylna część pompy - gdzie przykręca się przewody wtrysków) nie należy wyrzucać starej pompy z tego powodu że tłoczkorozdzielacz padł bo zawsze z dwóch jedną można zrobić.
Pompa może też mieć luz na kółku z przodu -jeżeli jest już duży to może z uszczelniacza lecieć paliwo na pasek , może też pasek się ześlizgiwać lekko na zewnątrz. Jedyna rada do dać do pompiarza - tylko nie dajcie się zrobić w balona - tulejka kosztuje 15 zł,uszczelki na całą pompę 10zł a tulejka tam gdzie gaz 20zł Jeżeli za taką regenerację żądają więcej niż 150-200zł to są naciągacze (Polecam Sztumskie Pole)
SILNIK OGÓLNIE
W związku z zainteresowaniem tematem zwiększenia mocy chciał bym się podzielić wskazówkami i chciałbym w razie czego aby każdy też coś dodał od siebie.
Chciał bym najlepiej wszystko ze zdjęciami zrobić ale to trochę potrwa.
Będę tu pisał o :
1 jaki silnik się nada bo z trupa to już nic nie da
2 zdjęcie silnika ze strzałkami co gdzie się znajduje
3 zdjęcie pompy i co gdzie
4 zdjęcie turba
5 zdjęcie lda
6 rozbiórka pompy
Krótko i na temat jaki silnik się nadaje :
- ciśnienie sprężania - minimum 27 bar (lub jeśli nie ma problemu z uruchomieniem go przy minus 15 stopniach to się nadaje) , (trzeba pamiętać że jeżeli nie ma ciśnienia to mogą być winne zawory) , od siebie dodam że pierwsze co robię to odkręcam na odpalonym silniku wlew oleju i patrzę czy przez niego dmucha - trochę zawsze dmucha,potem wącham - jeśli czujesz zapach oleju to ok - w zajechanym silniku co nie ma sprężania czuć spaliny
-turbo - musi być we wzorowym stanie - tzn nie ma luzu osiowego - może mieć lekki "góra - dół" jak złapiemy za wirnik i poruszamy
-pompa wtryskowa - dymienie auta o niczym nie świadczy, jeżeli przy jeździe ze stałą prędkością silnikiem szarpie a w lusterku wstecznym widzisz tak jak by puszczał bąki z dymu to znaczy że tłoczkorozdzielacz w pompie się skończył(to jest ta tylna część pompy - gdzie przykręca się przewody wtrysków) nie należy wyrzucać starej pompy z tego powodu że tłoczkorozdzielacz padł bo zawsze z dwóch jedną można zrobić.
Pompa może też mieć luz na kółku z przodu -jeżeli jest już duży to może z uszczelniacza lecieć paliwo na pasek , może też pasek się ześlizgiwać lekko na zewnątrz. Jedyna rada do dać do pompiarza - tylko nie dajcie się zrobić w balona - tulejka kosztuje 15 zł,uszczelki na całą pompę 10zł a tulejka tam gdzie gaz 20zł Jeżeli za taką regenerację żądają więcej niż 150-200zł to są naciągacze (Polecam Sztumskie Pole)
SILNIK OGÓLNIE
Ostatnio zmieniony 08 lut 2012, 23:35 przez domel-mz251, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1988
- silnik: 1.6TD 70KM
- Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: 1.6 TD wszystko o zwiększaniu mocy
Super, działaj, czas nie gra roli
Od siebie mogę wrzucić coś o przestawianiu boost pina bo już prawie mam gotową instrukcję. Pasuje?
Od siebie mogę wrzucić coś o przestawianiu boost pina bo już prawie mam gotową instrukcję. Pasuje?
- domel-mz251
- Posty: 168
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tczew
Re: 1.6 TD wszystko o zwiększaniu mocy
wszystko co konkretne się przyda tutaj,każdy ma jakąś wiedzę na ten temat
Najlepiej by było jak bym pisał w pierwszym poście a do tego na dole jakaś dyskusja co dodać,co zmienić,lub dlaczego tak a nie inaczej wtedy powstanie fajna instrukcja.
Mam materiały zdjęciowy na temat rozbiórki pompy i myślę że się zrobi oddzielny temat w tym dziale i się tam doda jakieś informacje na temat np jak ocenić stan pompy , na czym polega ustawienie kąta wtrysku , wstawie zdjęcia mojego przyrządu do ustawiania - koszt zrobienia jest taki jak najtańsze ustawienie w warsztacie - 50 zl.
Najlepiej by było jak bym pisał w pierwszym poście a do tego na dole jakaś dyskusja co dodać,co zmienić,lub dlaczego tak a nie inaczej wtedy powstanie fajna instrukcja.
Mam materiały zdjęciowy na temat rozbiórki pompy i myślę że się zrobi oddzielny temat w tym dziale i się tam doda jakieś informacje na temat np jak ocenić stan pompy , na czym polega ustawienie kąta wtrysku , wstawie zdjęcia mojego przyrządu do ustawiania - koszt zrobienia jest taki jak najtańsze ustawienie w warsztacie - 50 zl.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 02 sty 2012, 16:52
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: dziadek432
- Lokalizacja: DTR / Komorowo
Re: 1.6 TD wszystko o zwiększaniu mocy
No to działajcie !!!!;) "Dziadek" jest bardzo zainteresowany a właściwie to zięciu tylko się wstydzi zarejestrować na forum
Stare jest dobre wino i ... Passat
- domel-mz251
- Posty: 168
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tczew
Re: 1.6 TD wszystko o zwiększaniu mocy
A o słoneczku pod boost pinem też coś masz??motomaniak pisze:Super, działaj, czas nie gra roli
Od siebie mogę wrzucić coś o przestawianiu boost pina bo już prawie mam gotową instrukcję. Pasuje?
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1988
- silnik: 1.6TD 70KM
- Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: 1.6 TD wszystko o zwiększaniu mocy
O tym to pierwsze słyszę...domel-mz251 pisze:A o słoneczku pod boost pinem też coś masz??
- domel-mz251
- Posty: 168
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tczew
Re: 1.6 TD wszystko o zwiększaniu mocy
"słoneczko" to jest to co jest pod sprężyną , jeżeli kręcisz w lewo to podchodzi do góry i sprężyna stawia większy opór boost pinowi - jeżeli obrócisz pin na ostrą stronę to czuć moc ale tak jak by bo zalewało paliwo i kupa dymu jest za tobą bo turbo nie zdoła napompować tyle powietrza na tę dawkę - jeżeli wykręcisz w górę słoneczko to dawka będzie rosła równomiernie z ciśnieniem turbo i w rezultacie przyspiesza tak samo ale bezdymnie bo go nie "zalewa". Druga sprawa to ciśnienie turbo - przy standardowym - 0.8 bar to nie ma pola manewru bo będzie dymił a tum to nieprzepalone paliwo czyli strata mocy. Ja zawsze zaczynam od ciśnienia turbo i do tego reguluję pompę - tak większość robi - uważam za bezpieczne przy garrett t2 lub kkk k14 1.4 bar a dla dużych jak t3 lub k2.4 1.9bar.
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1988
- silnik: 1.6TD 70KM
- Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: 1.6 TD wszystko o zwiększaniu mocy
Jeśli chodzi o to słoneczko- ciekawa sprawa będę musiał spróbować pokręcić. Chociaż dymienie nie jest specjalnie uciążliwe. Generalnie wiem że teraz mam za dużo paliwa w stosunku do powietrza i zamierzałem to nadrobić właśnie turbiną, tyle że puki co nie mam jeszcze wskaźnika doładowania a bez niego nie powinno się nic kręcić.
Słoneczko jak mniemam:
-------------------------------------------------------------------------------------
Instrukcja przestawienia boost pina:
1. Odkręcamy 4 śruby płaskim śrubokrętem.
2. Zdejmujemy delikatnie wieczko, uważając żeby nie zabrać razem z nim membrany która znajduje się pod spodem. Ukazuje ci się taki widok:
3. Teraz zaznaczamy, lub po prostu zapamiętujemy ustawienie tej nakrętki na środku membrany, nie jest to konieczne ale nie zaszkodzi jeśli ktoś będzie chciał wrócić do fabrycznego ustawienia. Następnie powoli wyciągamy do góry membranę razem z boost pinem (to ta nakrętka). Można delikatnie poobracać jeśli nie będzie chciał wyjść.
Uważać należy na podkładkę która będzie znajdowała się na górze boost pina, taka plastikowa – łatwo spada.
4. Teraz widzimy na czym sprawa polega, na zdjęciu boost pin jest ustawiony na ostrzejszą stronę (igła w pompie od podawania paliwa wchodzi głębiej). Patrz zdjęcie poniżej:
5. Czyli wszystko polega na tym tylko że obracamy boost pina na inną stronę. Stożek jak widać jest mimośrodowo ustawiony więc zależnie od obrotu będziemy mieli więcej lub mniej podawanego paliwa. Ja mam ustawawiony aktualnie na "największy" stożek (patrz zdjęcie powyżej). Można obrócić oczywiście mniej, zobaczyć efekty, jak będzie za mało, dodać jeszcze lub na odwrót. Miejsce w którym „chodziła” igła powinno być zresztą widoczne:
6. Igła chodzi prostopadle do przodu samochodu, od strony koła pasowego i w stosunku do niej ustawiamy stożek na boost pinie, to już chyba jasne.
No i to właściwie wszystko, 5 min. Zabawy. Przy czym sugeruję robić to na zimnym silniku, oczywiście zachowując wszelkie możliwe środki ostrożności jeśli chodzi o czystość okolic pompy jak i samego boost pina.
Oczywiście nie wiem jak to wpływa na żywotność części silnika czy pompy, także wszelkie zmiany wyłączanie na własną odpowiedzialność.
Słoneczko jak mniemam:
A co z olejem, turbo ma prawo się trochę "pocić" ?domel-mz251 pisze:-turbo - musi być we wzorowym stanie - tzn nie ma luzu osiowego - może mieć lekki "góra - dół" jak złapiemy za wirnik i poruszamy
Czyli absolutnie samemu się tego nie ogarnie?domel-mz251 pisze: może też pasek się ześlizgiwać lekko na zewnątrz. Jedyna rada do dać do pompiarza
-------------------------------------------------------------------------------------
Instrukcja przestawienia boost pina:
1. Odkręcamy 4 śruby płaskim śrubokrętem.
2. Zdejmujemy delikatnie wieczko, uważając żeby nie zabrać razem z nim membrany która znajduje się pod spodem. Ukazuje ci się taki widok:
3. Teraz zaznaczamy, lub po prostu zapamiętujemy ustawienie tej nakrętki na środku membrany, nie jest to konieczne ale nie zaszkodzi jeśli ktoś będzie chciał wrócić do fabrycznego ustawienia. Następnie powoli wyciągamy do góry membranę razem z boost pinem (to ta nakrętka). Można delikatnie poobracać jeśli nie będzie chciał wyjść.
Uważać należy na podkładkę która będzie znajdowała się na górze boost pina, taka plastikowa – łatwo spada.
4. Teraz widzimy na czym sprawa polega, na zdjęciu boost pin jest ustawiony na ostrzejszą stronę (igła w pompie od podawania paliwa wchodzi głębiej). Patrz zdjęcie poniżej:
5. Czyli wszystko polega na tym tylko że obracamy boost pina na inną stronę. Stożek jak widać jest mimośrodowo ustawiony więc zależnie od obrotu będziemy mieli więcej lub mniej podawanego paliwa. Ja mam ustawawiony aktualnie na "największy" stożek (patrz zdjęcie powyżej). Można obrócić oczywiście mniej, zobaczyć efekty, jak będzie za mało, dodać jeszcze lub na odwrót. Miejsce w którym „chodziła” igła powinno być zresztą widoczne:
6. Igła chodzi prostopadle do przodu samochodu, od strony koła pasowego i w stosunku do niej ustawiamy stożek na boost pinie, to już chyba jasne.
No i to właściwie wszystko, 5 min. Zabawy. Przy czym sugeruję robić to na zimnym silniku, oczywiście zachowując wszelkie możliwe środki ostrożności jeśli chodzi o czystość okolic pompy jak i samego boost pina.
Oczywiście nie wiem jak to wpływa na żywotność części silnika czy pompy, także wszelkie zmiany wyłączanie na własną odpowiedzialność.
- domel-mz251
- Posty: 168
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tczew
Re: 1.6 TD wszystko o zwiększaniu mocy
motomaniak pisze:Jeśli chodzi o to słoneczko- ciekawa sprawa będę musiał spróbować pokręcić. Chociaż dymienie nie jest specjalnie uciążliwe. Generalnie wiem że teraz mam za dużo paliwa w stosunku do powietrza i zamierzałem to nadrobić właśnie turbiną, tyle że puki co nie mam jeszcze wskaźnika doładowania a bez niego nie powinno się nic kręcić.
A co z olejem, turbo ma prawo się trochę "pocić" ?
Czyli absolutnie samemu się tego nie ogarnie?domel-mz251 pisze: może też pasek się ześlizgiwać lekko na zewnątrz. Jedyna rada do dać do pompiarza
Oczywiście nie wiem jak to wpływa na żywotność części silnika czy pompy, także wszelkie zmiany wyłączanie na własną odpowiedzialność.
każde turbo się poci ale wiadomo że nie może się lać z niego
co do tego luzu na tulejkach to da się ogarnąć - mam zdjęcia jak się rozbiera pompę ale do tego trzeba napisać trochę
również tam g głowiczce tulejka gdzie dzwignia gazu,tez nie ma problemu z wymianą oringu z tyłu w tłoczkorozdzielaczu
Jeśli masz regulator ciśnienia z cięgłem śmiało możesz skrócić o 3 obroty to będziedz miał do 1.2 bar
na pompę nie wpływa a silnik to zależy już od kierowcy - nie muszę tłumaczyć.
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1988
- silnik: 1.6TD 70KM
- Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: 1.6 TD wszystko o zwiększaniu mocy
Chętnie poczytam jak już ogarniesz na forum ten temat, bo na pewno będę musiał to zrobić w najbliższym czasie. Pasek rozrządu się już ścina na kole od pompy oleju...domel-mz251 pisze:co do tego luzu na tulejkach to da się ogarnąć - mam zdjęcia jak się rozbiera pompę ale do tego trzeba napisać trochę
również tam g głowiczce tulejka gdzie dzwignia gazu,tez nie ma problemu z wymianą oringu z tyłu w tłoczkorozdzielaczu
Nie mam cięgna, regulacja jest bezpośrednio na gruszce. I tak wolę podłączyć najpierw manometr zobaczyć ile w serii dmucha.domel-mz251 pisze:Jeśli masz regulator ciśnienia z cięgłem śmiało możesz skrócić o 3 obroty to będziedz miał do 1.2 bar