Strona 1 z 1

nieszczelna pompa paliwa VW Passat 1.6 D

: 10 gru 2019, 20:47
autor: kosi133
Witam Panowie,
ostatnio ropa zaczęła się delikatnie sączyć z pompy paliwa (na samej górze) - najprawdopodobniej z okolic tej sprężyny odpowiedzialnej za pedał gazu. Będę chciał się sam zabrać za uszczelnienie tej pompy. Czy ktoś może przerabiał temat i wie gdzie dostanę pasujące uszczelki (może znacie namiar takiej uszczelki), na co zwrócić uwagę aby nie poprzestawiać nic w pompie.
Niestety mam wrażenie, że w tej pompie nie działa mi też ssanie (nie słychać żadnej różnicy w pracy silnikagdy pociągam za linkę ssania) - czy ktoś może zajmował się naprawą ssania w pompie? Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny.

Re: nieszczelna pompa paliwa VW Passat 1.6 D

: 11 gru 2019, 18:16
autor: maro0912
Też mi kiedyś pompa tam ciekła i takich mam dla Ciebie parę porad:
Zaznacz sobie położenie tej całej wajchy przed demontażem bo jak się 1 raz tym bawiłem to potem przy gazie w podłodze ledwie robił 1000 RPM
Z tego co się orientuje, bo pompę uszczelniał mi znajomy ojca to są 2 typy jeden jest uszczelniony tylko oringiem i jak się dźwignia od gazu wyrobi to wymiana oringu pomaga na chwilę, albo 2 typ gdzie jest dodatkowo tulejka i wtedy jak się tulejka wyrobi to można ją bez problemu wymienić. Tulejki takie powinieneś dostać w sklepie z rozrusznikami. Co do "ssania" to tak naprawdę zmiana kąta wtrysku więc możesz nie poczuć różnicy w pracy silnika.

podeślę Ci też taką stronkę : http://quietglow.com/dieselvanagon/Bosch_Pump/-Rebuild
opisane ze zdjęciami regeneracja takiej pompy tylko po angielsku wszystko łącznie z tym na co uważać.

Re: nieszczelna pompa paliwa VW Passat 1.6 D

: 18 gru 2019, 12:49
autor: Nono
Na ssaniu ciut głośniej silnik na ucho powinien pracować, różnica jest subtelna ale słyszalna bez problemu

Re: nieszczelna pompa paliwa VW Passat 1.6 D

: 21 sty 2021, 22:34
autor: kosi133
hej, w moim przypadku cała dźignia okazała się wyrobiona - gołym okiem widac było, że jest z jednej strony bardziej wytarta i ma luzy w gnieździe, na szczeście miałem jakąś starą pompę skądwziąłem tą dźwignię, pompa w moim aucie ma około 500 000 km najazdu, wiec takie przypadłości mogą się trafić. Podczas montażu dekla były problemy ze śrubą od dawki, przeszkadzała w montażu - nie chciłem jej ruszać, jednak musiałem, na szczescie udało mi się wyregulować dawkę paliwa.