Odpowietrzanie układu chłodzącego.
- kubasss
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 sty 2012, 18:57
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 9730152
- Lokalizacja: Gościno/Koszalin
Odpowietrzanie układu chłodzącego.
Witam!
Długi czas miałem walnięty wentylator przy chłodnicy i raz zagrzałem silnik, odziwo uszczelka na głowicy nie ucierpiała, woda nie ginie, a mimo to nie mogę odpowietrzyć układu. Założyłem nowy went. i zacząłem odpowietrzać, w momencie załączenia się went. płyn w zbiorniczku podnosi się i momentalnie opada, ale dalej na powrocie sadzi przerywanym "sikiem" i wąż ten gruby górny jest bardzo miękki. ODPOWIETRZAŁEM 3 RAZY I NIC... Wskazówka od temp. wychodzi lekko za diodę podczas jazdy ale powietrze idące do wnętrza nie jest aż tak gorące jak wskazuje wskaźnik. Może też ktoś miał coś takiego w swoim 1.6 D?
Pozdrawiam!
Długi czas miałem walnięty wentylator przy chłodnicy i raz zagrzałem silnik, odziwo uszczelka na głowicy nie ucierpiała, woda nie ginie, a mimo to nie mogę odpowietrzyć układu. Założyłem nowy went. i zacząłem odpowietrzać, w momencie załączenia się went. płyn w zbiorniczku podnosi się i momentalnie opada, ale dalej na powrocie sadzi przerywanym "sikiem" i wąż ten gruby górny jest bardzo miękki. ODPOWIETRZAŁEM 3 RAZY I NIC... Wskazówka od temp. wychodzi lekko za diodę podczas jazdy ale powietrze idące do wnętrza nie jest aż tak gorące jak wskazuje wskaźnik. Może też ktoś miał coś takiego w swoim 1.6 D?
Pozdrawiam!
- Moniek87
- Posty: 214
- Rejestracja: 03 sty 2012, 23:01
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.8 90KM
- Gadu-Gadu: 5901898
- Lokalizacja: ZST
Re: Odpowietrzanie układu chłodzącego.
może się zrobiła tobie bańka powietrzna za termostatem i nie chce się otworzyć ja tak miałem to śrubokrętem podważałem ten gruby wąż żeby wypuścić powietrze bo niestety nie miało siły się przebić.
a jak odpowietrzałeś układ to miałeś przesunięte na ciepłe powietrze ???
a jak odpowietrzałeś układ to miałeś przesunięte na ciepłe powietrze ???
- kubasss
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 sty 2012, 18:57
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 9730152
- Lokalizacja: Gościno/Koszalin
Re: Odpowietrzanie układu chłodzącego.
Taaa na maxa ciepłe właczyłem... Gdzieś kiedyś słyszałem, że to może też być nagrzewnica, ale wolę zapytać najpierw tu wśród posiadaczy...
- GSKoniu
- Posty: 176
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:07
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 3819607
- Skype: koniu_driver2
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Odpowietrzanie układu chłodzącego.
mi jak się wiatrak nie włączał i nie mogłem odpowietrzyć to się okazało że powrót był zapchany ale jak u ciebie leci z powrotu to nie to będzie. Może być termostat jak Moniek pisze może pompa wody umiera, a że ciepło leci takie sobie to może być zapchana nagrzewnica.
- domel-mz251
- Posty: 168
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tczew
Re: Odpowietrzanie układu chłodzącego.
Jeśli ci nie bąbluje w zbiorniczku czyli uszczelka ok to ja robię zawsze tak - (zawsze skutkuje)
nagrzewam silnik do swojej temp ,trzymam wyższe obroty na pompie wtrysk i popuszczam przy pompie ten górny -co idzie do głowicy,zakręcam i popuszczam ten co idzie na nagrzewnicę co do tej rurki idzie - popuszczam przy tej rurce , potem na koniec ten co idzie z nagrzewnicy do silnika tam z tyłu przy króćcu. Często się zdarza że nagrzewnica słabo grzeje ale jak w ten sposób odpowietrzam nigdy nie musiałem powtarzać odpowietrzanie. Ale musisz na podwyższonych obrotach to robić i zawsze jest ok.
W przypadku jak w zbiorniczku ci bąbluje - porusza się płyn to jedyna rada w termostacie na kołnierzu zrobić dziurkę 3mm. (są termostaty co mają taką dziurkę oryginalnie a na tej dziurce jest kuleczka którą dociska sprężynka - sądzę że to jakiś system samoodpowietrzania
nagrzewam silnik do swojej temp ,trzymam wyższe obroty na pompie wtrysk i popuszczam przy pompie ten górny -co idzie do głowicy,zakręcam i popuszczam ten co idzie na nagrzewnicę co do tej rurki idzie - popuszczam przy tej rurce , potem na koniec ten co idzie z nagrzewnicy do silnika tam z tyłu przy króćcu. Często się zdarza że nagrzewnica słabo grzeje ale jak w ten sposób odpowietrzam nigdy nie musiałem powtarzać odpowietrzanie. Ale musisz na podwyższonych obrotach to robić i zawsze jest ok.
W przypadku jak w zbiorniczku ci bąbluje - porusza się płyn to jedyna rada w termostacie na kołnierzu zrobić dziurkę 3mm. (są termostaty co mają taką dziurkę oryginalnie a na tej dziurce jest kuleczka którą dociska sprężynka - sądzę że to jakiś system samoodpowietrzania
- kubasss
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 sty 2012, 18:57
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 9730152
- Lokalizacja: Gościno/Koszalin
Re: Odpowietrzanie układu chłodzącego.
Bąbluje jak załącza się went. ale w oleju wody nie ma... i na wolnych obrotach sadzi letnim powietrzem a na wysokich gorącym, jak go kupiłem to zawsze leciało gorące a nie letnie... Jak tylko zwolni mi się garaż to spróbuje Twoim sposobem.
- domel-mz251
- Posty: 168
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tczew
Re: Odpowietrzanie układu chłodzącego.
Mój sposób zawsze działał. Nie sugeruj się olejem w wodzie ani na odwrót bo na 4 padłe uszczelki tylko raz miałem olej w wodzie a tak zawsze tylko robiło ciśnienie w układzie. A jak zakręcisz korek to węże robią się twarde??
Jeśli nie robią się twarde a po próbach odpowietrzenia będzie to samo to możliwe że masz termostat uszkodzony.
Jeśli nie robią się twarde a po próbach odpowietrzenia będzie to samo to możliwe że masz termostat uszkodzony.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 sty 2012, 15:26
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
Re: Odpowietrzanie układu chłodzącego.
Witam, podepnę się pod temat. U mnie w CY po generalnym remoncie robi się duże ciśnienie (węże bardzo twarde), korek podmieniany na blacie wskazówka na 2/3 sprawdzałem term. laserowym ok 100(wcześniej bez turba ok) ze starego silnika została tylko stara obudowa pompy wody (strasznie była podziurawiona na obudowie) oczywiście czujniki krućce ze starego. Powrót jest, termostat nowy, głowica szczelna, chłodnica grzeje cała, w środku cieplutko. Jakieś pomysły Panowie.
- Danielloo
- Administrator
- Posty: 368
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:09
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: ------------
- Gadu-Gadu: 10520160
- Lokalizacja: Rzeszów - Zawadka
Re: Odpowietrzanie układu chłodzącego.
Te węze Tobie pręży jak podniesiesz obroty czy na wolnych tak samo?rav pisze:Witam, podepnę się pod temat. U mnie w CY po generalnym remoncie robi się duże ciśnienie (węże bardzo twarde), korek podmieniany na blacie wskazówka na 2/3 sprawdzałem term. laserowym ok 100(wcześniej bez turba ok) ze starego silnika została tylko stara obudowa pompy wody (strasznie była podziurawiona na obudowie) oczywiście czujniki krućce ze starego. Powrót jest, termostat nowy, głowica szczelna, chłodnica grzeje cała, w środku cieplutko. Jakieś pomysły Panowie.
Mój passat jest jak Yeti ... Każdy wie ze istnieje ale mało kto widział
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: Odpowietrzanie układu chłodzącego.
w pompie wody w dieslu jest dodatkowy termostat?
bo w benzynowych 1.6 są dwa termostaty. Jeden w króćcu a drugi w pompie wody. Co mnie bardzo zdziwiło
bo w benzynowych 1.6 są dwa termostaty. Jeden w króćcu a drugi w pompie wody. Co mnie bardzo zdziwiło
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68