W czterocylindrowych silnikach benzynowych 1,6 i 1,8.
Koło pasowe wału ustawiamy na mały znak na osłonie.
Coś w tym stylu.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 4e272c093e
Jest to GMP pierwszego tłoka który także można ustawić na kole zamachowym w okienku skrzyni biegów. Znak 0. Inny znak 1 czy kreska jest do ustawiania zapłonu. Druga opcja ustawiania GMP na znak na kole zamachowym w okienku trzeba skontrolować bo podobno można zamach przykręcić inaczej a przez co znak będzie nas oszukiwał. Więc najlepiej przeprowadzić audyt gmp. Wykręcając świece i wkładając coś długiego. Obracając wałem znajdziemy górny martwy punkt pierwszego tłoka, kolejny sposób to sprawdzenie dwóch znaków czyli na kole pasowym wału i osłonie ze znakiem 0 na kole zamachowym.
Koło pasowe wału musimy zdjąć aby odkęcić osłonę.
Gdy ustawimy koło pośrednie na znak z kołem pasowym wału, to aparat zapłonowy powinien byś ustawiony:
Może byś tak że poprzedni właściciel włożył aparat nie patrząc na znaki wtedy odkręcamy śrubę 13stkę przy aparacie wysuwamy i wsadzamy go tak aby pokrywał się środek palca rozdzielacza z kreską na obudowie.
Pasek musi się dać wygiąć o 90% z lekkim oporem.
momenty dokręcania:
napinacz 45Nm
Po założeniu i skręceniu wszystkiego nałożyć klucz na wał i obrócić go z 3 razy czy nie ma kolizji.
Koszt napinacza i dobrego paska rozrządu nie przekroczy 100zł.
Polecam napinacze: SKF i INA a pasek Bosch
Wg. autodata tylny znak na kole rozrządu trzeba ustawić na wysokość krawędzi pokrywy zaworów. Zastanawia mnie czy to jest w 100% prawidłowe bo w starszych golfach z silnikami 1.6 i 1.8 ustawia się nie na wysokości pokrywy a na wysokości krawędzi osłony (między blokiem silnika a kołem rozrządu) która jest ciut wyżej niż krawędz pokrywy zaworów.
Pytam się bo ustawiając rozrząd ciężko mi było ustawić własnie na pokrywę bo brakowało pół zęba. A przeskakiwał o zab.
Teraz sobie poszperałem w bibli Quantumowskiej i znalazłem potwierdzenie mojego wcześniejszego założenia. Brakuje mi waszej opini na ten temat.
Według książki golfa pokazane jest w miejscu osłony a napisane jest co innego :/ A może w tym przypadku osłona w golfie jest na tej samej wysokości co pokrywa zaworów?
Logicznie rozumując w czterosuwie w gmp krzywki zaworów powinny być w górze czyli zawory zamknięte. Wiec jak bede w pl to wsadzę mini kamere i zobaczę w którym momencie są zamknięte zawory na pierwszym układzie.
! dotyczy golfów (Wiem że w poliftowych golfach mk2 są plastikowe osłony i jest tam inaczej ustawiany rozrząd bo patrzy się na znaki z przodu koła rozrządu i na osłonę plastikową z oznaczeniem OT.)
Później opiszę poprawne ustawianie zapłonu bo wcześniej robiłem na chybił trafił
Ustawianie rozrządu 1.6 i 1.8 benzyna
- Danielloo
- Administrator
- Posty: 368
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:09
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: ------------
- Gadu-Gadu: 10520160
- Lokalizacja: Rzeszów - Zawadka
Re: Ustawianie rozrządu 1.6 i 1.8 benzyna
Od sie dodam ze odkręcając korek nie wyczaisz idealnie zamkniętych zawórów 1 cyl. wszystko łądnie widac na krzywkach 4go cylindra . w GMP 1go i 4go cyl. zawory na 4tym są na tzw. wahaniu gdzie obie krzywki skierowane są ku dołowi i dobrze ustawiony wałek jest w momencie gdy popychacze na 4 cyl są na równym poziomie. Wprawną ręką da się ten moment wyczuć nie odkręcając pokrywy , NIE POLECAM OBRACAĆ WTEDY WAŁKA Można sobie cofnać wał kiedy paek będzie zdjęty i pobawic sie w znalezienie punktu zero wałka rozrządu
Mój passat jest jak Yeti ... Każdy wie ze istnieje ale mało kto widział