Ustawianie rozrządu 1.6 i 1.8 benzyna

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Ustawianie rozrządu 1.6 i 1.8 benzyna

Post autor: vwquantum » 22 lut 2012, 22:04

W czterocylindrowych silnikach benzynowych 1,6 i 1,8.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Koło pasowe wału ustawiamy na mały znak na osłonie.
Coś w tym stylu.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 4e272c093e

Jest to GMP pierwszego tłoka który także można ustawić na kole zamachowym w okienku skrzyni biegów. Znak 0. Inny znak 1 czy kreska jest do ustawiania zapłonu. Druga opcja ustawiania GMP na znak na kole zamachowym w okienku trzeba skontrolować bo podobno można zamach przykręcić inaczej a przez co znak będzie nas oszukiwał. Więc najlepiej przeprowadzić audyt gmp. Wykręcając świece i wkładając coś długiego. Obracając wałem znajdziemy górny martwy punkt pierwszego tłoka, kolejny sposób to sprawdzenie dwóch znaków czyli na kole pasowym wału i osłonie ze znakiem 0 na kole zamachowym.

Koło pasowe wału musimy zdjąć aby odkęcić osłonę.

Gdy ustawimy koło pośrednie na znak z kołem pasowym wału, to aparat zapłonowy powinien byś ustawiony:
Obrazek

Może byś tak że poprzedni właściciel włożył aparat nie patrząc na znaki wtedy odkręcamy śrubę 13stkę przy aparacie wysuwamy i wsadzamy go tak aby pokrywał się środek palca rozdzielacza z kreską na obudowie.

Pasek musi się dać wygiąć o 90% z lekkim oporem.
momenty dokręcania:
napinacz 45Nm

Po założeniu i skręceniu wszystkiego nałożyć klucz na wał i obrócić go z 3 razy czy nie ma kolizji.

Koszt napinacza i dobrego paska rozrządu nie przekroczy 100zł.
Polecam napinacze: SKF i INA a pasek Bosch

Wg. autodata tylny znak na kole rozrządu trzeba ustawić na wysokość krawędzi pokrywy zaworów. Zastanawia mnie czy to jest w 100% prawidłowe bo w starszych golfach z silnikami 1.6 i 1.8 ustawia się nie na wysokości pokrywy a na wysokości krawędzi osłony (między blokiem silnika a kołem rozrządu) która jest ciut wyżej niż krawędz pokrywy zaworów.

Pytam się bo ustawiając rozrząd ciężko mi było ustawić własnie na pokrywę bo brakowało pół zęba. A przeskakiwał o zab.
Teraz sobie poszperałem w bibli Quantumowskiej i znalazłem potwierdzenie mojego wcześniejszego założenia. Brakuje mi waszej opini na ten temat.
Obrazek

Według książki golfa pokazane jest w miejscu osłony a napisane jest co innego :/ A może w tym przypadku osłona w golfie jest na tej samej wysokości co pokrywa zaworów?
Obrazek

Logicznie rozumując w czterosuwie w gmp krzywki zaworów powinny być w górze czyli zawory zamknięte. Wiec jak bede w pl to wsadzę mini kamere i zobaczę w którym momencie są zamknięte zawory na pierwszym układzie.

! dotyczy golfów (Wiem że w poliftowych golfach mk2 są plastikowe osłony i jest tam inaczej ustawiany rozrząd bo patrzy się na znaki z przodu koła rozrządu i na osłonę plastikową z oznaczeniem OT.)

Później opiszę poprawne ustawianie zapłonu bo wcześniej robiłem na chybił trafił :)

Awatar użytkownika
Danielloo
Administrator
Posty: 368
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:09
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: ------------
Gadu-Gadu: 10520160
Lokalizacja: Rzeszów - Zawadka

Re: Ustawianie rozrządu 1.6 i 1.8 benzyna

Post autor: Danielloo » 23 lut 2012, 15:59

Od sie dodam ze odkręcając korek nie wyczaisz idealnie zamkniętych zawórów 1 cyl. wszystko łądnie widac na krzywkach 4go cylindra . w GMP 1go i 4go cyl. zawory na 4tym są na tzw. wahaniu gdzie obie krzywki skierowane są ku dołowi i dobrze ustawiony wałek jest w momencie gdy popychacze na 4 cyl są na równym poziomie. Wprawną ręką da się ten moment wyczuć nie odkręcając pokrywy , NIE POLECAM OBRACAĆ WTEDY WAŁKA :P Można sobie cofnać wał kiedy paek będzie zdjęty i pobawic sie w znalezienie punktu zero wałka rozrządu :)
Mój passat jest jak Yeti ... Każdy wie ze istnieje ale mało kto widział :P

Odpowiedz