Wymiana termostatu i późniejsze problemy

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
krzwal
Posty: 9
Rejestracja: 28 cze 2012, 12:45
Auto: VW Santana
Rok produkcji: 1983
silnik: 1.8 90KM
Gadu-Gadu: 0

Wymiana termostatu i późniejsze problemy

Post autor: krzwal » 28 cze 2012, 13:04

Witam.
Posiadam VW Santane 1.8 + gaz. Od momentu kiedy kupiłem to auto był walnięty termostat (ciągle otwarty), przez co silnik przy niższych temperaturach się nie dogrzewał. Ostatnimi czasy znalazłem trochę środków finansowych i czasu, więc biorę się za przywrócenie drugiej młodości Santanie. Między innymi wziąłem się za ten termostat. I tak po wymianie termostatu oraz cieczy chłodzącej udało mi się odpowietrzyć układ, termostat się otworzył i trzymał odpowiednią temperaturę. Po kilku godzinach, kiedy silnik ostygł odpaliłem i pojechałem. Po niedługim czasie motor dostał bardzo wysokiej temperatury, ciecz się gotuje a termostat jest zamknięty (dolny wąż zimny). Za bardzo nie wiem, co robić, bo termostat sprawny (otworzył się w silniku oraz w próbie garnkowej), kiedy wyciągnę termostat układ chłodzenia działa bardzo dobrze, ciecz się nie gotuje, chłodnica jest cała gorąca, wentylator się włącza. Jednym słowem wszystko działa. Co robić ?

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: Wymiana termostatu i późniejsze problemy

Post autor: vwquantum » 28 cze 2012, 18:52

Jakiej firmy kupiłeś termostat? bo często lubią nie działać czyli zacinać się. Nawet po próbach garnkowych :)
termostat 87stopni?

krzwal
Posty: 9
Rejestracja: 28 cze 2012, 12:45
Auto: VW Santana
Rok produkcji: 1983
silnik: 1.8 90KM
Gadu-Gadu: 0

Re: Wymiana termostatu i późniejsze problemy

Post autor: krzwal » 29 cze 2012, 8:46

Problem rozwiązany. Okazało się, że układ był pozornie odpowietrzony. Termostat Vernet i ciekawe, że podajesz ten, który ma 87 stopni. Pierwszy, który kupiłem właśnie taki był i nie otwierał się. Kolejny taki sam (wymieniłem jako niesprawny) w próbie garnkowej okej, a w silniku ciągle zamknięty. Lekko poddenerwowany pojechałem do tego sklepu ze starym termostatem, który jest 84 stopnie(jeszcze oryginalnym termostatem, który wyciągnąłem z auta!) i dopiero po numerze seryjnym dopasował mi z Verneta taki sam. Co się okazało jak porównałem, nieznacznie ale oba termostaty (87 i 84) różnią sie minimalnie budową i rozmiarami.


Odpowiedz