SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: maro0912 » 07 mar 2015, 23:25

mam w domu kolektory z golfa i passata pod turbo to popatrzę kiedyś czym się różnią, ale jak pamiętam to w tym od golfa jest turbo bliżej środka kolektora, turba w golfach były mniejsze, jedne były z dodatkowym chodzeniem wodnym
pompy wtryskowe raczej te same, podstawa filtra oleju z chłodnicą inna to już było pisane wyżej.
I z tego co wiem to chyba były różne spływy oleju dla różnych turbin chyba garrett ma inne a kkk inne to to nie jestem pewny.

Obrazek
Obrazek

Ten kolektor gdzie jest turbo jest podobno golfowski, a ten luzem to podobno pasatowski, możliwe że oprócz położenia jest różnica w nachyleniu wylotu pod turbinę.
Obrazek

Awatar użytkownika
domel-mz251
Posty: 168
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Tczew

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: domel-mz251 » 09 mar 2015, 0:34

W tych turbinach nachylenie wylotu łatwo się zmienia

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: maro0912 » 09 mar 2015, 22:15

domel-mz251 pisze:W tych turbinach nachylenie wylotu łatwo się zmienia
mógł byś napisać jak obrócić zimną stronę względem całości żeby turbo z golfa było tak jak w pasacie? Podobno trzeba któreś 4 śruby odkręcić i po sprawie, ale zawsze dobrze wiedzieć czego się szuka :)
Obrazek

Awatar użytkownika
domel-mz251
Posty: 168
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Tczew

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: domel-mz251 » 10 mar 2015, 2:25

Garret ma chyba pierścień a kkk śruby , popuść te śruby przy tej zimnej części u ustaw , tam nic się nie stanie , jak już obrócisz to sprawdź czy wirnik czasem nie obciera i po sprawie

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: maro0912 » 28 mar 2015, 14:48

stronę gorącą obraca się analogicznie? bo po wstępnych przymiarkach nie zgrywa mi się wyjście pod kolektor i spływ oleju- spływ jest ustawiony w tą samą stronę co wyjście pod kolektor wydechowy.
Obrazek

myszaradom
Posty: 81
Rejestracja: 22 gru 2014, 18:24
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: myszaradom » 16 kwie 2015, 21:06

Pisze tutaj bo szkoda zakładać nowego tematu. Z racji małych możliwości finansowych wkładam silnkm 1.9d z golfa i tutaj dwa pytania. Pierwsze to czy mam zmienić cały smok czy tylko końcówkę a dwa to łapa filtra oleju z passaatami nie pasuje pod ten silnik bo juz jest chłodniczka oleju i inny rozstaw śrub jest i tu moje pytanie czy ową łapę podpisuje od obojetnie jakiego 1.9d czy tdi byle by z audi lub passata b5??

adaś 91
Posty: 36
Rejestracja: 02 sty 2012, 21:46
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1988
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: zabrze

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: adaś 91 » 15 lut 2017, 0:16

Co do swapu z poprzecznego to zero problemu,miche przekładasz z starego silnika,pauje pod warunkim że R4,łapy z audi 80 b3 skrzynie też z b3 tylko musisz mocowanie drążków wykręcić bo jej tak nie wsadzisz,łapa pasuje z b3 tylko musisz rozkminić pompkę jak zamocować,co do potencjometru to mocowanie sobie przyspawasz na lewej podłużnicy i bd normalnie linką sterowane,jest lepiej bo nie musisz kombinować z przekładką pedałów a elektryke przeżuć całą większość wtyczek pasuje pod stary osprzęt


Odpowiedz