SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: vwquantum » 01 sie 2012, 16:56

Jeżeli ma zostać Coupe to muszę ogarnąć swapa. Wiadomo da się ale będę miał krótki termin na realizacje :)
Muszę teraz wiedzieć na co się nastawić.
Wg. mnie najlepszym rozwiązaniem jest kupienie rozbitego auta z kompletnym silnikiem i osprzętem.

W przypadku przygarnięcia audi b3 będzie najmniej niespodzianek. Czy wiecie jakie są komplikacje przy swapie z b3?

Gdy bym kupił z golfa poprzecznie montowany to na pewno skrzynia, wydech, łapy, miska olejowa....nie warte zachodu.
Tak że skupmy się na przeróbce z B3 :) ewentualnie b4

Czy ktoś kojarzy jakie są różnice w komorze silnika pomiędzy audi B3 a B4. Ja kojarzę że są w b4 łapy jak u nas w 5cylindrach.

Jakie silniki wchodzą w gre to:
SB 1.6TD 80ps 152 przy 2300 obr/min
RA 1.6TD 80ps 155 przy 2600 obr/min

1Z 1.9TDi 90ps 182 przy 2300 obr/min

SB i RA w audi b3 nie do dostania w względnym stanie jak tak sobie patrze na allegro.
Wiec 1Z jest bardziej dostępny
http://otomoto.pl/audi-80-dawca-dawca-C25390310.html
Po za łapami do silnika trochę przeróbki elekryki i co jeszcze może mnie czekać?

klapek
Posty: 27
Rejestracja: 02 sty 2012, 16:52
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 0
Skype: dziadek432
Lokalizacja: DTR / Komorowo

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: klapek » 01 sie 2012, 19:22

Podepnę się pod temat. Zastanawiam się na kupnem Passka B3 dla silnika. Za całe auto klient chce 1100. Silnik SB z IC.No i właśnie jak to się ma do wetknięcia w B2? Chcę wymienić CY na SB.
Stare jest dobre wino i ... Passat :)

motomaniak
Posty: 277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1988
silnik: 1.6TD 70KM
Lokalizacja: Jawor
Kontaktowanie:

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: motomaniak » 01 sie 2012, 19:29

Jeśli chodzi o TDI to nie wspomniałeś chociażby o potencjometrze w pedale gazu. Jednakże z tego co tak sobie gadałem z kumplem który ma B4 to najgorszą sprawą chyba jest kwestia sygnału prędkości, który jest podawany elektronicznie za pomocą jakiegoś tam czujnika w skrzyni biegów i co ważniejsze ma on mieć rzekomo wpływ na prace silnika w czasie jazdy. Dlatego podejrzewam w golfie 2 TDI którego widziałem były zegary z Ibizy (co w połączeniu z owym czujnikiem sprawia że cały układ pracuje jak w oryginale). Z tym że nikt z nas osobiście się w to nie wciągał dogłębnie więc musisz sam tą kwestię sprawdzić, na pewno jest ona do obejścia, bo ostatnio na forum chociażby pokazało się B2 TDI chyba z Ukrainy i ma zwykłe zegary na linkę.
vwquantum pisze:Czy ktoś kojarzy jakie są różnice w komorze silnika pomiędzy audi B3 a B4. Ja kojarzę że są w b4 łapy jak u nas w 5cylindrach.
W tej kwestii to w B4 silnik wisi na podłużnicach a w B3 na sankach, nie wiem czy w każdych ale w B4 TDI na pewno na podłużnicach. Reszta różnic to już kosmetyka.
klapek pisze:Podepnę się pod temat. Zastanawiam się na kupnem Passka B3 dla silnika. Za całe auto klient chce 1100. Silnik SB z IC.No i właśnie jak to się ma do wetknięcia w B2? Chcę wymienić CY na SB.
Tu bym się wiele nie zastanawiał, w najgorszym wypadku zmienisz sobie łapy ewentualnie wydech. No i pozostanie kwestia wepchnięcia gdzieś tego IC bo w audi na pewno jest dla niego jakieś ekstra miejsce którego u nas nie ma.
Obrazek

cap2121
Posty: 38
Rejestracja: 03 sty 2012, 19:48
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1983
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 3700338
Lokalizacja: Przerośl-->Suwałki

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: cap2121 » 04 sie 2012, 19:10

klapek pisze:Podepnę się pod temat. Zastanawiam się na kupnem Passka B3 dla silnika. Za całe auto klient chce 1100. Silnik SB z IC.No i właśnie jak to się ma do wetknięcia w B2? Chcę wymienić CY na SB.

to ja chce całego a jak stan w miarę to mogę się zamienić za b2 1.6td z klimą wspomą. szukam b3 do jazdy

Awatar użytkownika
Jendrula
Posty: 5
Rejestracja: 12 lip 2012, 22:46
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 4018478

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: Jendrula » 06 sie 2012, 23:34

Sygnał prędkości jazdy tzw implulsator ma zastąpić linke prędkosciomierza i raczej nie ma wpływu na pracę silnika ... nawet na schemacie elektrycznym silnika 1Z sygnał idzie do zegarów ... Ja mam 1,8T w golfie mk1 kolega ma R32 w Golfie mk2 i obydwoje nie mamy czujników g22 szyli impulsatorów w skrzyni i spoko nic się nie dzieje...

Awatar użytkownika
domel-mz251
Posty: 168
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Tczew

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: domel-mz251 » 07 sie 2012, 13:47

Napewno nie wpływa. problem jest w wytrzymałoscią skrzyni. Ja mam już 4 skrzynie w passacie. Mam juz 2 mocniejsze i szybsze z audi b4 bo na tej to 180km/h i nic więcej . Tylko problem z tymi z b4 taki że sprzęgło na hydraulice no i impulsator prędkości którego nie da się przerobić na linkę. Do sprzęgła mam już graty no i licznik tez będę rzeźbił z audi b3 bo jest bardzo podobny - niby bez linki a ma "manualnie" naliczane km tzn te bębenki ma od km.

Awatar użytkownika
Speed257
Posty: 13
Rejestracja: 02 sty 2012, 18:55
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1980
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Lubelskie

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: Speed257 » 08 sie 2012, 22:55

domel-mz251 pisze:Mam juz 2 mocniejsze i szybsze z audi b4 bo na tej to 180km/h i nic więcej .
A propo skrzyni to bez problemow podchodzi do passata skrzynia od audi b3/b4 ? nie zaczepia o nic? bo ona z tego co widzialem to sporo grubsza jest
!!! TDi Bez dymu nie ma ognia !!! :D

Awatar użytkownika
domel-mz251
Posty: 168
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Tczew

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: domel-mz251 » 10 sie 2012, 8:34

No jest grubsza ale nie wiem jak pasuje. Chyba od 2.2 też jest grubsza. Wiem że rozrusznik trzeba inny , inne koło zamachowe i sprzęgło. Co do swapu z b3 1.6 TD+i to trzeba mieć tez łapy ob niego te boczne bo ma inaczej turbo ułożone i ma zewnętrzna chłodnice oleju i tę łapę w sumie to wystarczy naciąć i lekko wygiąć i pospawać.


Co do 1.9 tdi to ja bym właśnie z tym bym wolał powalczyć. No i nie pakował bym tej elektroniki. Wystarczy zmienić pompę na linke i cała elektronika idzie do kosza. Pompa najlepiej sie nadająca jest z land rovera 2.5 serji 300 . Masz wtedy około 120 koni i spalanie 4.7 - 5.7
W sumie to 1.9 jest bardziej przyszłosciowy bo więcej gratów jest na rynku a do 1.6 już się kończa np głowice i ciężko o taka w dobrym stanie

chicken91
Posty: 25
Rejestracja: 01 cze 2012, 16:44
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0

SWAP 1.6 TD z golfa do passata - problemy

Post autor: chicken91 » 19 lut 2013, 15:41

czy do paska b2 podejdzie silnik od golfa II 1.6 TD chodzi o to czy mocowania się różnią jakoś??

Zmieniłem nazwę tematu - moto.

motomaniak
Posty: 277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1988
silnik: 1.6TD 70KM
Lokalizacja: Jawor
Kontaktowanie:

Re: mam passata 1.6 TD

Post autor: motomaniak » 19 lut 2013, 17:03

Mocowania zostawiasz z passata i powinno pyknąć. Problem będzie z wydechem bo turbina w golfach jest umieszczona wyżej.
Obrazek


Odpowiedz