SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
chicken91
Posty: 25
Rejestracja: 01 cze 2012, 16:44
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0

Re: SWAP 1.6 TD z golfa do passata - problemy

Post autor: chicken91 » 19 lut 2013, 17:40

ale da się przełożyć mój kolektor i turbine z obecnego silnika??

vrl
Posty: 116
Rejestracja: 02 sty 2012, 20:31
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1980
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 1793914
Tlen: vrl@tlen.pl
Lokalizacja: Swidnik

Re: SWAP 1.6 TD z golfa do passata - problemy

Post autor: vrl » 19 lut 2013, 20:16

Da się przełożyć, ale można też zostawić kolktor golfowski, wtedy tylko trzeba dorobić pierwszą rurę wydechową do reszty układu i filtr powietrza zmienić ale coś przerobić

woju
Posty: 21
Rejestracja: 17 cze 2012, 20:00
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1983
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: gdańsk

Re: SWAP 1.6 TD z golfa do passata - problemy

Post autor: woju » 20 lut 2013, 3:36

Pytanie jak w td, ale u siebie jak wkładałem z golfa 1.6d to trzeba było jeszcze miskę olejowe podmienić, i łapę alternator (ori miałem patrząc na silnik od przodu w dolnym lewym rogu a jak włożyłem z golfa to był u góry z prawej i wiatrak od chłodnicy mi wadził o altek).

adamstrazak
Posty: 30
Rejestracja: 30 gru 2012, 20:24
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Starzyno

Re: SWAP 1.6 TD z golfa do passata - problemy

Post autor: adamstrazak » 24 lut 2013, 14:16

Mocowanie trzeba zmienić bo w Golfie jest silnik ułożony poprzecznie a w passku wzdłużnie. Różnić będzie się kolektor i miska olejowa. Jeśli masz chłodnic oleju to tam też mogą (ale nie muszą) wystąpić problemy. Wiąże się to z usytuowaniem linki od sprzęgła. Jeśli już kombinujesz takie zmiany, pomyśl o zamontowaniu IC.
Pozdrawiam
Życzę owocnej pracy.
adamstrazak

Awatar użytkownika
Speed257
Posty: 13
Rejestracja: 02 sty 2012, 18:55
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1980
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Lubelskie

Re: SWAP 1.6 TD z golfa do passata - problemy

Post autor: Speed257 » 26 lut 2013, 0:08

Podstawę filtra oleju musisz swoja założyć. a jeżeli chcesz zostawić turbo do golfa z kolektorem to idealnie pasuje rura z audi b3/b4 TD bądz TDI ja u siebie tak zrobiłem, tylko trzeba opaska podpiąć się do starej części wydechu, albo spawać bo tam jest gruby wylot z turbiny.
Tu możesz sam zobaczyć jak to wyglada :)
Obrazek

Pozdrawiam
!!! TDi Bez dymu nie ma ognia !!! :D

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: maro0912 » 19 cze 2013, 14:09

Witam podepnę się pod temat, jako iż w garażu leży sobie silnik 1.6TD naszła mnie myśl, żeby go tam kiedyś w przyszłości usadowić. U mnie obecnie jest 1.6D a silnik który mam jest bez osprzętu- blok i głowica (jak wrócę do domu to sobie jeszcze obadam dokładnie temat co tam jest). I teraz moje pytanie czego będę potrzebować do takiej zamiany? Chciał bym od razu więcej mocy uzyskać (myślałem ok:100- 130KM). Z tego co się zorientowałem potrzebne będą: nowe kolektory ssący i wydechowy?, turbo najlepszym wyjściem chyba będzie Garret T3 lub KKK K24. Jeśli chciał bym celować w moc 100KM i powyżej to chyba warto by zamontować IC? Czytałem, że przy większych ciśnieniach doładowania warto założyć metalową uszczelkę pod głowicę, czy jest to konieczne? Dodatkowo czy ori sprzęgło wytrzyma taką moc czy lepiej pomyśleć nad czymś mocniejszym? Czy pompa wtryskowa od zwykłego 1.6D jest taka sama jak 1.6TD czy trzeba będzie ją zmieniać? O co jeszcze warto się zatroszczyć przed taką zabawą? Generalnie będę chciał do tego podejść w przyszłym roku bo teraz nie wyrobię czasowo i finansowo, ale chciał bym już powoli się do tego przymierzać i zbierać potrzebne graty.
Obrazek

Awatar użytkownika
MAXIMUS B2
Posty: 124
Rejestracja: 16 mar 2013, 12:36
Auto: Inne
Rok produkcji: 1993
silnik: ------------
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Dźwierzuty

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: MAXIMUS B2 » 19 cze 2013, 18:37

1.6TD pompę ma inną niż 1.6D, moc możesz podnieść zwiększając ciśnienie na pompie :) ostatnio mój znajomy się podniecał jak z takiego silnika wyciągnął zawór bezpieczeństwa na turbinie moc faktycznie wzrosła ale głowica się poddała i pękła między szpilkami :P IC warto zamontować tak samo jak i metalową uszczelkę, a nie myślałeś o założeniu silnika 1.9 TD AAZ moja matka ma taki w B3 bardzo fajnie ciągnie i przyśpieszenie ma podobne do 1.6 TD :)
Jeżdżę Audi, ale Passata mam w duszy :)

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: maro0912 » 19 cze 2013, 18:54

inne raczej odrzucam bo ten 1.6TD mam już silnik i głowice w stanie raczej niezłym więc będę chciał go wrzucić, a ten 1.9 AAZ z tego co wiem jest mniej polecany i jak bym miał kupować cały silnik pod swapa to raczej wybrał bym już 1Z albo AFN bo to raczej lepsza droga. A jakie są różnice w pompach od TD i D?
Obrazek

Awatar użytkownika
szary_misiek
Posty: 118
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:07
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 9975321
Skype: szary_mis
Lokalizacja: Elbląg

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: szary_misiek » 19 cze 2013, 20:05

Przeklejam ze starego forum wpis jak przekładałem silnik, opisałem co jest innego:

http://imageshack.us/photo/my-images/52 ... 25016.jpg/
http://img97.imageshack.us/img97/5289/2 ... 039.th.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/6014/2 ... 038.th.jpg
Zabierając się za przekładkę, doszedłem do wniosku, że osprzęt z mojego który robiłem, bądź też jestem go pewien, wsadzę do td. No i przełożyłem: alternator, rozrusznik, pompę wody, szklanki popychaczy zaworowych. Nowe części: pasek rozrządu, napinacz, filtr powietrza, oleju, paliwa, uszczelka pod kopułkę zaworów. Przełożyłem tez pompę wspomagania, w td było oryginalnie bez niej.

Trudności żadnych nie napotkałem nie spodziewanych. Z tego co ktoś tam kiedyś pisał, łapa od sprzęgła jest inna, bo filtr paliwa ma inną podstawę (ma chłodniczkę oleju). Rura wydechowa rzecz jasna też inna ta za kolektorem, ale dało radę starą rurę uciąć wspawać kołnierz w odpowiednim miejscu i pasuje prawie idealnie. ;) Filtr powietrza inny, u mnie brak mocowania pod filtr od td, ale się trzyma, nie obija się, na jesień chcę mocowanie dorobić. Inne są koła pasowe wychodzące z wału korbowego, ale rozstaw rzecz jasna ok. Łapa pod turbem troszkę inna, w dieslu była blaszka do której się kable przyczepiało, w td zamiast tego był otwór w innym miejscu na śrubę od kabli. Całe okablowanie do czujników itd. jest te same.
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 26023.jpg/
http://img864.imageshack.us/img864/8955 ... 42t.th.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 28043.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/69 ... 26035.jpg/

Zostawiłem swoją skrzynię starą, jest identyczna.

A w samym silniku to jak koledzy wspominali, pompa paliwa, kolektory.
B2 '87 1.6td trend -> stage I rozbiórka

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI

Post autor: maro0912 » 19 cze 2013, 20:41

dzięki trochu mi rozjaśniłeś temat u mnie w oryginale siedział TD więc mam nadzieję, że jak najwięcej z niego zostało pod maską :D
Obrazek


Odpowiedz