SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI
Jeżeli ma zostać Coupe to muszę ogarnąć swapa. Wiadomo da się ale będę miał krótki termin na realizacje
Muszę teraz wiedzieć na co się nastawić.
Wg. mnie najlepszym rozwiązaniem jest kupienie rozbitego auta z kompletnym silnikiem i osprzętem.
W przypadku przygarnięcia audi b3 będzie najmniej niespodzianek. Czy wiecie jakie są komplikacje przy swapie z b3?
Gdy bym kupił z golfa poprzecznie montowany to na pewno skrzynia, wydech, łapy, miska olejowa....nie warte zachodu.
Tak że skupmy się na przeróbce z B3 ewentualnie b4
Czy ktoś kojarzy jakie są różnice w komorze silnika pomiędzy audi B3 a B4. Ja kojarzę że są w b4 łapy jak u nas w 5cylindrach.
Jakie silniki wchodzą w gre to:
SB 1.6TD 80ps 152 przy 2300 obr/min
RA 1.6TD 80ps 155 przy 2600 obr/min
1Z 1.9TDi 90ps 182 przy 2300 obr/min
SB i RA w audi b3 nie do dostania w względnym stanie jak tak sobie patrze na allegro.
Wiec 1Z jest bardziej dostępny
http://otomoto.pl/audi-80-dawca-dawca-C25390310.html
Po za łapami do silnika trochę przeróbki elekryki i co jeszcze może mnie czekać?
Muszę teraz wiedzieć na co się nastawić.
Wg. mnie najlepszym rozwiązaniem jest kupienie rozbitego auta z kompletnym silnikiem i osprzętem.
W przypadku przygarnięcia audi b3 będzie najmniej niespodzianek. Czy wiecie jakie są komplikacje przy swapie z b3?
Gdy bym kupił z golfa poprzecznie montowany to na pewno skrzynia, wydech, łapy, miska olejowa....nie warte zachodu.
Tak że skupmy się na przeróbce z B3 ewentualnie b4
Czy ktoś kojarzy jakie są różnice w komorze silnika pomiędzy audi B3 a B4. Ja kojarzę że są w b4 łapy jak u nas w 5cylindrach.
Jakie silniki wchodzą w gre to:
SB 1.6TD 80ps 152 przy 2300 obr/min
RA 1.6TD 80ps 155 przy 2600 obr/min
1Z 1.9TDi 90ps 182 przy 2300 obr/min
SB i RA w audi b3 nie do dostania w względnym stanie jak tak sobie patrze na allegro.
Wiec 1Z jest bardziej dostępny
http://otomoto.pl/audi-80-dawca-dawca-C25390310.html
Po za łapami do silnika trochę przeróbki elekryki i co jeszcze może mnie czekać?
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 02 sty 2012, 16:52
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: dziadek432
- Lokalizacja: DTR / Komorowo
Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI
Podepnę się pod temat. Zastanawiam się na kupnem Passka B3 dla silnika. Za całe auto klient chce 1100. Silnik SB z IC.No i właśnie jak to się ma do wetknięcia w B2? Chcę wymienić CY na SB.
Stare jest dobre wino i ... Passat
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1988
- silnik: 1.6TD 70KM
- Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI
Jeśli chodzi o TDI to nie wspomniałeś chociażby o potencjometrze w pedale gazu. Jednakże z tego co tak sobie gadałem z kumplem który ma B4 to najgorszą sprawą chyba jest kwestia sygnału prędkości, który jest podawany elektronicznie za pomocą jakiegoś tam czujnika w skrzyni biegów i co ważniejsze ma on mieć rzekomo wpływ na prace silnika w czasie jazdy. Dlatego podejrzewam w golfie 2 TDI którego widziałem były zegary z Ibizy (co w połączeniu z owym czujnikiem sprawia że cały układ pracuje jak w oryginale). Z tym że nikt z nas osobiście się w to nie wciągał dogłębnie więc musisz sam tą kwestię sprawdzić, na pewno jest ona do obejścia, bo ostatnio na forum chociażby pokazało się B2 TDI chyba z Ukrainy i ma zwykłe zegary na linkę.
W tej kwestii to w B4 silnik wisi na podłużnicach a w B3 na sankach, nie wiem czy w każdych ale w B4 TDI na pewno na podłużnicach. Reszta różnic to już kosmetyka.vwquantum pisze:Czy ktoś kojarzy jakie są różnice w komorze silnika pomiędzy audi B3 a B4. Ja kojarzę że są w b4 łapy jak u nas w 5cylindrach.
Tu bym się wiele nie zastanawiał, w najgorszym wypadku zmienisz sobie łapy ewentualnie wydech. No i pozostanie kwestia wepchnięcia gdzieś tego IC bo w audi na pewno jest dla niego jakieś ekstra miejsce którego u nas nie ma.klapek pisze:Podepnę się pod temat. Zastanawiam się na kupnem Passka B3 dla silnika. Za całe auto klient chce 1100. Silnik SB z IC.No i właśnie jak to się ma do wetknięcia w B2? Chcę wymienić CY na SB.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 03 sty 2012, 19:48
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1983
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 3700338
- Lokalizacja: Przerośl-->Suwałki
Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI
klapek pisze:Podepnę się pod temat. Zastanawiam się na kupnem Passka B3 dla silnika. Za całe auto klient chce 1100. Silnik SB z IC.No i właśnie jak to się ma do wetknięcia w B2? Chcę wymienić CY na SB.
to ja chce całego a jak stan w miarę to mogę się zamienić za b2 1.6td z klimą wspomą. szukam b3 do jazdy
- Jendrula
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 lip 2012, 22:46
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 1.6 75KM
- Gadu-Gadu: 4018478
Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI
Sygnał prędkości jazdy tzw implulsator ma zastąpić linke prędkosciomierza i raczej nie ma wpływu na pracę silnika ... nawet na schemacie elektrycznym silnika 1Z sygnał idzie do zegarów ... Ja mam 1,8T w golfie mk1 kolega ma R32 w Golfie mk2 i obydwoje nie mamy czujników g22 szyli impulsatorów w skrzyni i spoko nic się nie dzieje...
- domel-mz251
- Posty: 168
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tczew
Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI
Napewno nie wpływa. problem jest w wytrzymałoscią skrzyni. Ja mam już 4 skrzynie w passacie. Mam juz 2 mocniejsze i szybsze z audi b4 bo na tej to 180km/h i nic więcej . Tylko problem z tymi z b4 taki że sprzęgło na hydraulice no i impulsator prędkości którego nie da się przerobić na linkę. Do sprzęgła mam już graty no i licznik tez będę rzeźbił z audi b3 bo jest bardzo podobny - niby bez linki a ma "manualnie" naliczane km tzn te bębenki ma od km.
- Speed257
- Posty: 13
- Rejestracja: 02 sty 2012, 18:55
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1980
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI
A propo skrzyni to bez problemow podchodzi do passata skrzynia od audi b3/b4 ? nie zaczepia o nic? bo ona z tego co widzialem to sporo grubsza jestdomel-mz251 pisze:Mam juz 2 mocniejsze i szybsze z audi b4 bo na tej to 180km/h i nic więcej .
!!! TDi Bez dymu nie ma ognia !!! :D
- domel-mz251
- Posty: 168
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tczew
Re: SWAP na 1.6TD lub 1.9TDI
No jest grubsza ale nie wiem jak pasuje. Chyba od 2.2 też jest grubsza. Wiem że rozrusznik trzeba inny , inne koło zamachowe i sprzęgło. Co do swapu z b3 1.6 TD+i to trzeba mieć tez łapy ob niego te boczne bo ma inaczej turbo ułożone i ma zewnętrzna chłodnice oleju i tę łapę w sumie to wystarczy naciąć i lekko wygiąć i pospawać.
Co do 1.9 tdi to ja bym właśnie z tym bym wolał powalczyć. No i nie pakował bym tej elektroniki. Wystarczy zmienić pompę na linke i cała elektronika idzie do kosza. Pompa najlepiej sie nadająca jest z land rovera 2.5 serji 300 . Masz wtedy około 120 koni i spalanie 4.7 - 5.7
W sumie to 1.9 jest bardziej przyszłosciowy bo więcej gratów jest na rynku a do 1.6 już się kończa np głowice i ciężko o taka w dobrym stanie
Co do 1.9 tdi to ja bym właśnie z tym bym wolał powalczyć. No i nie pakował bym tej elektroniki. Wystarczy zmienić pompę na linke i cała elektronika idzie do kosza. Pompa najlepiej sie nadająca jest z land rovera 2.5 serji 300 . Masz wtedy około 120 koni i spalanie 4.7 - 5.7
W sumie to 1.9 jest bardziej przyszłosciowy bo więcej gratów jest na rynku a do 1.6 już się kończa np głowice i ciężko o taka w dobrym stanie
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 cze 2012, 16:44
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
SWAP 1.6 TD z golfa do passata - problemy
czy do paska b2 podejdzie silnik od golfa II 1.6 TD chodzi o to czy mocowania się różnią jakoś??
Zmieniłem nazwę tematu - moto.
Zmieniłem nazwę tematu - moto.
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1988
- silnik: 1.6TD 70KM
- Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: mam passata 1.6 TD
Mocowania zostawiasz z passata i powinno pyknąć. Problem będzie z wydechem bo turbina w golfach jest umieszczona wyżej.