Temperatura płynu chłodzącego

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: vwquantum » 06 sie 2012, 18:31

Widzę że kilka osób myśli tak jak ja myślałem że w 5 cylindrach wychylona wskazówka oznacza że mamy bardzo wysoką temperaturę. W moim przypadku silnik KX.


5 cyl pracuje w wyższych ciut temperaturach niż 4cyl.

Podpinałem różne zegary:
santana 1,6 benzyna
golf 2 1.8 benzyna
quantum 2.2

na każdym pokazywało tak samo tak jak by wysoką tem. i nie jest to wina zegarów lub regulatora napięcia. Regulatory też mieszałem.
Żeby sprawdzić regulator wystarczy podłączyć miernik. Patrząc od tyłu na zegary podłączyć pod 2 pierwsze od góry nóżki stabilizatora. Pierwsza to + a druga czyli środkowa- masa. Powinno być 10 V. Jeżeli jest powyżej 10,5 lub poniżej 9,5 to stabi uszkodzony.

Po pierwsze w szczególności w 5cylindrach trzeba lać płyn chłodniczy bo ma wyższą temperaturę wrzenia niż woda !
Po drugie musimy mieć sprawny korek. Nie żałować i kupić coś lepszego niż Topran.
Po trzecie musimy mieć osłony wokół chłodnicy bo inaczej będzie nam chłodziło ciepłym powietrzem z komory silnika.

Sprawdzałem termometrem w jakich miejscach wskazuje jaką temperature. Niestety znalazłem tylko 2 zdjęcia.
Zaraz nad diodą 80 stopni. Czyli ta ostatnia długa kreska to 100 stopni wychodzi na to.
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Obrazek

dodam ze wskaznik moj wyskalowany do 120 st.:
1- 0 st.
2- 20 st.
3- okolo 60 st.
4- 96 st.
5- 100 st.
6- 120 st.

Awatar użytkownika
domel-mz251
Posty: 168
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Tczew

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: domel-mz251 » 10 sie 2012, 8:17

Ciekawe spostrzeżenia masz wiesz. Ja jeszcze nie bawiłem sie zegarami ale dobrze że wspomniałeś o tym stabilizatorze 10V . Po tym jak mi się paliła instalacja mam problem tez taki że temp za mało pokazuje mi , no i nie raz wszystkie wskazówki spadają chwilowo na zero. spalona nawet stacyjka była, tablica bezpieczników,przełączniki przy kierownicy,włącznik świateł. Jesienią chyba w listopadzie to się stało. 3 dni sam go na nogi stawiałem . No i przynajmniej sie jeden problem rozwiązał nad którym główkowałem - jak zrobić dodatkową kontrolkę kierunkowskazów jeśli sie ma hak do przyczepki - po prostu jest inny przekaźnik kierunkowskazów potrzebny nie na 3 tylko 4 nóżki i ta 4 nóżka jest do kontrolki - jesli w układzie pojawi się dodatkowy opór czyli żarówka to uruchamia się druga kontrolka kierunkowskazów - jest to praktyczne bo wiadomo czy są kierunki w przyczepce.

Odpowiedz