czujnik ciśnienia oleju 1.6d

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
Adam
Posty: 20
Rejestracja: 02 sty 2012, 16:04
Auto: Inne
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

czujnik ciśnienia oleju 1.6d

Post autor: Adam » 09 wrz 2012, 21:35

Po problemach z silnikiem doładowanym zdecydowałem się na zmianę silnika na wolnossący. W tym momencie przy przekroczeniu pewnego pułapu obrotów(brak obrotomierza), zaczyna mrugać kontrolka oleju i co najgorsze włącza się denerwujący brzęczyk-puszcza go w momencie wyłączenia stacyjki. Z początku myślałem, że to czujnik oleju w głowicy, lecz po jego odłączeniu dalej to samo. Z tego co się orientuję silnik diesla i turbodiesla posiadają dwa różne czujniki. Zdecydowałem się na zmianę motoru z pełnym osprzętem, więc nie wymieniałem czujnika, toteż wszystko powinno być OK...
Poziom oleju, płynu chłodzącego(czujnik reaguje też na jego brak) jest miarowy. Co powinienem zrobić? Proszę bardziej doświadczonych kolegów o pomoc.

motomaniak
Posty: 277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1988
silnik: 1.6TD 70KM
Lokalizacja: Jawor
Kontaktowanie:

Re: czujnik ciśnienia oleju 1.6d

Post autor: motomaniak » 10 wrz 2012, 11:52

Odłączenie czujnika przy głowicy ci nic nie da, to też powoduje brzęczenie. Ten kabel od czujnika połącz gdzieś z masą i sprawdź wtedy.

Swoją drogą czujniki są zawsze opisane, numer i ciśnienie na jakie jest zrobiony, możesz porównać czy w tym twoim D teraz jest taki sam jak w był TD (kolor też ma znaczenie), jeśli nie to ja bym właśnie je zamienił. Tak ażeby instalacja pozostała taka jaką miałeś, silnikowi to różnicy nie zrobi.
Obrazek

Piotrek_07a7
Posty: 26
Rejestracja: 04 sty 2012, 21:42
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: czujnik ciśnienia oleju 1.6d

Post autor: Piotrek_07a7 » 13 wrz 2012, 18:09

Brak masy, podłącz sobie dodatkowa masę od tych czujników i powinno być OK


Odpowiedz