Po problemach z silnikiem doładowanym zdecydowałem się na zmianę silnika na wolnossący. W tym momencie przy przekroczeniu pewnego pułapu obrotów(brak obrotomierza), zaczyna mrugać kontrolka oleju i co najgorsze włącza się denerwujący brzęczyk-puszcza go w momencie wyłączenia stacyjki. Z początku myślałem, że to czujnik oleju w głowicy, lecz po jego odłączeniu dalej to samo. Z tego co się orientuję silnik diesla i turbodiesla posiadają dwa różne czujniki. Zdecydowałem się na zmianę motoru z pełnym osprzętem, więc nie wymieniałem czujnika, toteż wszystko powinno być OK...
Poziom oleju, płynu chłodzącego(czujnik reaguje też na jego brak) jest miarowy. Co powinienem zrobić? Proszę bardziej doświadczonych kolegów o pomoc.
czujnik ciśnienia oleju 1.6d
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1988
- silnik: 1.6TD 70KM
- Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: czujnik ciśnienia oleju 1.6d
Odłączenie czujnika przy głowicy ci nic nie da, to też powoduje brzęczenie. Ten kabel od czujnika połącz gdzieś z masą i sprawdź wtedy.
Swoją drogą czujniki są zawsze opisane, numer i ciśnienie na jakie jest zrobiony, możesz porównać czy w tym twoim D teraz jest taki sam jak w był TD (kolor też ma znaczenie), jeśli nie to ja bym właśnie je zamienił. Tak ażeby instalacja pozostała taka jaką miałeś, silnikowi to różnicy nie zrobi.
Swoją drogą czujniki są zawsze opisane, numer i ciśnienie na jakie jest zrobiony, możesz porównać czy w tym twoim D teraz jest taki sam jak w był TD (kolor też ma znaczenie), jeśli nie to ja bym właśnie je zamienił. Tak ażeby instalacja pozostała taka jaką miałeś, silnikowi to różnicy nie zrobi.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 sty 2012, 21:42
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: czujnik ciśnienia oleju 1.6d
Brak masy, podłącz sobie dodatkowa masę od tych czujników i powinno być OK