1.6 TD (CY) - wycieki oleju, remont czy wymiana silnika?

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
chicken91
Posty: 25
Rejestracja: 01 cze 2012, 16:44
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0

1.6 TD (CY) - wycieki oleju, remont czy wymiana silnika?

Post autor: chicken91 » 08 gru 2012, 21:14

Chłopaki chciałbym się dowiedzieć w jakich modelach był montowany 1.6TD taki jak w pasku b2 bo nie wiem mój silnik leje olejem z każdej uszczelki i nie wiem czy oddać go do regeneracji czy kupić jakiś inny w lepszym stanie może ktoś z was może mi doradzić co robić bo zgłupiałem i nie wiem co jest lepsze... i może ktoś ma silnik w dobrym stanie na sprzedaż?

poprawiłem temat - moto

motomaniak
Posty: 277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1988
silnik: 1.6TD 70KM
Lokalizacja: Jawor
Kontaktowanie:

Re: 1.6 TD (CY)

Post autor: motomaniak » 10 gru 2012, 7:26

chicken91 pisze:nie wiem mój silnik leje olejem z każdej uszczelki?
Jeżeli to nie jest uszczelka pod głowicą to to marny powód do wymiany silnika. Kupisz drugi i też po jakimś czasie może zacząć lać. Pytanie w jakim stanie ogólnie jest twój silnik, jak odpala, jeździ?
Obrazek

chicken91
Posty: 25
Rejestracja: 01 cze 2012, 16:44
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0

Re: 1.6 TD (CY)

Post autor: chicken91 » 11 gru 2012, 19:48

teraz zakręci z 4 razy i odpali a latem od strzała palił ale jest cały zalany olejem i dość szybko go traci no i dość sporo kopci takim czarnym dymem a na silnikach się nie znam :( nie oriętujesz się może czy to dumienir to wina pierścieni na tłokach a jeżeli to możliwe to ile by kosztował ich wymiana :(

Awatar użytkownika
Monter
Support Team
Posty: 792
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1982
silnik: 2.2T 210KM
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: 1.6 TD (CY)

Post autor: Monter » 11 gru 2012, 21:01

chicken91 pisze:teraz zakręci z 4 razy i odpali a latem od strzała palił
może być tak, że świece żarowe mają już najlepsze dni za sobą...
cały zalany olejem i dość szybko go traci no i dość sporo
Kup sobie środek AKRA z firmy K2, spryskaj blok silnika, później obmyj blok bieżącą wodą (omijając elektronike) i odpal później żeby odparowało... jak umyjesz blok to będziesz wiedział, gdzie olej ucieka
kopci takim czarnym dymem
czarny to od bogatej mieszanki, możliwe, że wtryski leją
na silnikach się nie znam :(
wiec naprawić sam raczej nie dasz rady, ale może zdiagnozujesz wstępnie chociaż
nie orientujesz się może czy to dymienie to wina pierścieni na tłokach
Wtedy czułbyś w spalinach swąd spalonego oleju i dym mógłby mieć niebieskawe zabarwienie
Opel Manta A '73, VW Santana GL5 2.2T '82, VW Touran 1T2 HKL '08 2.0TDI BMN, VW Passat Kombi B4 '94 1.9 TDI
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord

Awatar użytkownika
Maciek88
Posty: 29
Rejestracja: 29 paź 2012, 21:46
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6D 54KM
Lokalizacja: b-b
Kontaktowanie:

Re: 1.6 TD (CY)

Post autor: Maciek88 » 11 gru 2012, 21:49

Mój też bryzgał olejem we wszystkie możliwe kierunki. Przyczyną była uszczelka pod głowicą. Przy okazji mechanik mi zrobił uszczelniacze zaworów i same zawory wymienił w komplecie. I teraz głupia sprawa, góra silnika w sumie po remoncie zachowuje się nieźle, a dół nie daje rady i przy -10 ciężko odpalić. Olejem nie bryzga, to już jakiś plus. Nie wiem czy dalej wkładać kasę w ten silnik, czy lepiej szukać jakiegoś innego... Także dobrze to przemyśl :)

chicken91
Posty: 25
Rejestracja: 01 cze 2012, 16:44
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0

Re: 1.6 TD (CY)

Post autor: chicken91 » 11 gru 2012, 22:22

a ile Cię kosztowały te prace remontowe jeśli można wiedzieć bo obawiam się że taki kapitalny remont dużo kosztuje
:(

Awatar użytkownika
Maciek88
Posty: 29
Rejestracja: 29 paź 2012, 21:46
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6D 54KM
Lokalizacja: b-b
Kontaktowanie:

Re: 1.6 TD (CY)

Post autor: Maciek88 » 11 gru 2012, 23:15

1200 zł dałem i w tej cenie mieściło się: szlif głowicy, uszczelka pod głowicę, uszczelka klawiatury, zawory + uszczelniacze, rozrząd z pompą wody, filtry, oleje i jeszcze kilka drobnych rzeczy, których już nie pamiętam. Dzisiaj wiem, że zapłaciłem prawdopodobnie więcej niż powinienem, ale wtedy tego nie wiedziałem :( I wiem też, że lepiej było od razu zapłacić jakieś 2,5 raza więcej i zrobić cały remont, miałbym dzisiaj silniczek jak marzenie. Chyba ;) Przypadek mojego silnika jest szczególny, bo to mocno wyeksploatowana sztuka - za długo jeździ w PL i nikt o niego nie dbał.

chicken91
Posty: 25
Rejestracja: 01 cze 2012, 16:44
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0

Re: 1.6 TD (CY)

Post autor: chicken91 » 12 gru 2012, 0:50

aha a to chyba nie przpłaciłeś to widzę że nie jestem sam w takiej sytuacji napewno zamieszczę post jak zrobię pożądek ze swoim silnikiem co wymieniłem i ile to kosztowało choć to będzie to tak za 2-3 miesiące jak kasę odłożę :) ale podzielę się tymi informacjami dzięki za pomoc pewnie zadam jeszcze kilka pytań wcześniej

motomaniak
Posty: 277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1988
silnik: 1.6TD 70KM
Lokalizacja: Jawor
Kontaktowanie:

Re: 1.6 TD (CY)

Post autor: motomaniak » 12 gru 2012, 11:07

Ja bym robił tak jak Monter pisze, umyć silnik i obserwować przez kilka dni skąd zaczynają się wycieki. Zniwelowanie wycieków pozwoli ocenić faktyczny stan silnika. Czarny dym jeszcze nie wiele znaczy w tej kwestii, odpalanie po 4 obrotach w warunkach zimowych chyba nie jest złe, zwłaszcza że pewnie nie wiadomo jaki jest stan świec żarowych.

Remont generalny to raczej ostateczność, no chyba że bardzo chcesz mieć wszystko na tip top :P
Obrazek


Odpowiedz