Silnik d24tic do passata b2

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
jozeph32
Posty: 47
Rejestracja: 05 sty 2012, 17:25
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1983
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0

Silnik d24tic do passata b2

Post autor: jozeph32 » 28 gru 2012, 14:49

Witam panowie ostatnio rozmyślałem z bratem nad silnikiem do passata ponieważ chciał bym przynajmniej 200 km i jest parę opcji 2.4 d24tic z volva 2.2 turbo z audi lub 2.0 td z audi. I mam dylemat bo 2.0td będzie pasować raczej bez większych przeróbek natomiast jest to stara jednostka jak bym chciał wsadzać 2.2 turbo to trzeba kupować całe audi a 2.4 to już całkiem inna bajka dźwięk 6 garów i turbo :fapfap: jednak liczy się to z przeróbkami. A może po prostu najlepiej będzie kupić 1.6/1.9 td i kręcić go?
Diesle nie kapią olejem one tak znaczą swój teren ;)

Awatar użytkownika
biju
Posty: 212
Rejestracja: 05 sty 2012, 15:18
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1980
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec, Kraków

Re: Silnik d24tic do passata b2

Post autor: biju » 28 gru 2012, 15:18

jozeph32 pisze:chciał bym przynajmniej 200 km
jozeph32 pisze:2.0 td z audi.
najpierw musisz sie zdecydowac co bys chcial bo po Twoim poscie ciezko stwierdzic. Jesli teraz masz 4 cylindry to musisz pomyslec o modyfikacjach komory silnika bo 2.2t i 2.0td to sa silniki pieciolylindrowe. Silnik z volvo tez jakos trzeba zamocowac. Do tego dochodzi inna skrzynia, w uklad paliwowy w silnikach benzynowych no i przy tej mocy oczywiscie hamulce. Pamietaj ze to nie jest robota latwa i szybka. No i koszta niektorych moga przerazic bo jak dobrze pojdzie to bedzie drugie tyle co obecnie jest warty samochod. Zeby nie bylo nie chce Cie zniechcecac ale dobrze musisz to przemyslec bo szkoda takiego projektu nie skonczyc :)
80' VW Passat 32b Fließheck

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: Silnik d24tic do passata b2

Post autor: maro0912 » 28 gru 2012, 17:02

najlepiej masz chyba celować w 2.2 z audi albo jakieś 1.9 TDi bo jak masz na myśli 1.9TD AAZ (75)KM to raczej nie warto
jak nie patrzysz na koszty to albo jakiś AVF z paska b5 myślę, że spokojnie z niego 200km wyciągniesz i więcej albo tak jak ma jeden kolega na forum V8 z A8 ale to już koszta gigantyczne i roboty dużo

jak byś chciał, żeby było łatwo i minimum rzeźby to albo musiał byś mieć u siebie silnik 2.2 on jest chyba bardzo zbliżony do tych silników co były np w A200

jest jeszcze opcja 1.8T wiem że do audi 80 b4 z silnikami R4 wchodzi P&P nie wiem jak to będzie w przypadku paska jak jest silnik na sankach mocowany to tak czy inaczej będziesz musiał robić mocowania jak do podłużnic to jakiś może spasować
Obrazek

motomaniak
Posty: 277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1988
silnik: 1.6TD 70KM
Lokalizacja: Jawor
Kontaktowanie:

Re: Silnik d24tic do passata b2

Post autor: motomaniak » 28 gru 2012, 19:32

Włożenie każdego z tych silników do passata tak czy siak poniesie ze sobą spore pokłady czasu i pieniędzy. Ja myślę że rodzaj silnika tutaj to już tylko kwestia gustu.

Z tym że sam już mieszasz trochę w poście, piszesz że chcesz 200 KM. Jeśli chodzi o silnik 2.4 z volvo czy 2.0 TD z audi - osiągnięcie w nich takiej mocy to już grubaaa zabawa, z 1.9 TDI dobić do tej granicy też nie jest takie proste.
Obrazek

jozeph32
Posty: 47
Rejestracja: 05 sty 2012, 17:25
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1983
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0

Re: Silnik d24tic do passata b2

Post autor: jozeph32 » 29 gru 2012, 21:58

Podbić moc w td nie jest tak ciężką sprawą mam golfa z silnikiem 1.6 td i mocą oscylującą w granicach 120-130KM. Czas w tym przypadku nie gra roli. Raczej będzie to jakieś TD już się orientowałem jak wygląda sprawa wkładania silnika 5 cyl.tylko interesuje mnie jak by wyglądała sprawa połączenia silnika 5 i 6 cylindrowego ze skrzynią? I czy wogóle wejdzie 6 cylindrów w rzędzie pod maskę bo przy 5 jest już ciężko z miejscem. Wiem że na pewno będę szukał skrzyni od 5 cylindrowego ponieważ są na pewno wytrzymalsze tylko czy są jakieś różnice między benzyną a dieslem?
Diesle nie kapią olejem one tak znaczą swój teren ;)

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: Silnik d24tic do passata b2

Post autor: maro0912 » 29 gru 2012, 22:38

są inne przełożenia skrzyń jak założysz diesla do skrzyni z benzyny to będziesz miał auto do off-roadu będziesz miał problem większe prędkości osiągnąć. 6 cylindrów raczej bieda by była na pewno musiał byś chłodnice na bok dać ogólnie dużo rzeźby duże koszta każdy swap pochłonie licz się z kosztami rzędu 8k i w górę
jakiego byś nie chciał silnika dać najlepiej gotowego dawce kupić i to co zostanie sprzedać bo potem zabraknie jednej części robota leży
Obrazek

jozeph32
Posty: 47
Rejestracja: 05 sty 2012, 17:25
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1983
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0

Re: Silnik d24tic do passata b2

Post autor: jozeph32 » 30 gru 2013, 18:34

A mam jeszcze jedno pytanie ktoś się orientuje może jak by wyglądał swap z audi 80 b4 tdi lub passata b5 razem ze skrzynią? Zmieści się w tunel skrzynia z passata b5 lub audi bez problemu? jak ma się sprawa z półosiami itp?
Diesle nie kapią olejem one tak znaczą swój teren ;)

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: Silnik d24tic do passata b2

Post autor: vwquantum » 30 gru 2013, 20:07

B4 audi. Skrzynia wejdzie jak potraktujesz trochę tunel młotkiem :) najlepiej miec paska b2 w automacie i go przerabiac bo początkowy tunel "tzw dzwon" jest dużo szerszy :)

Z półosiami jest tak że przekładasz całosc czyli sanki wahacze, kolumny mpersona, półosie i wtedy masz rozstaw 4x108 i może okazać się że o 1cm będzie bardziej wystawac koło niż w b2.
W b4 nie wiem jak to wygląda w dieslu ale może być tak że łapy będziesz musiał przespawac na podłużnice tak samo jak w b2 5cyl.

Czyli podsumowując teoretycznie wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem jest miec: paska b2 w automacie z 5cylindrami :) bo łapy już są i przedni pas jest węższy nie ma tej belki dolnej. Prawdopodobnie aku musisz przeniesc w inne miejsce. Pozdro

jozeph32
Posty: 47
Rejestracja: 05 sty 2012, 17:25
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1983
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0

Re: Silnik d24tic do passata b2

Post autor: jozeph32 » 30 gru 2013, 22:07

Nie opłaca mi się kupować drugiej budy skora ta ma tylko dwie dziurki w podłodze i nadkola do wspawania tylne ;)
Diesle nie kapią olejem one tak znaczą swój teren ;)

Awatar użytkownika
cowboy
Posty: 426
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1986
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 1264480
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontaktowanie:

Re: Silnik d24tic do passata b2

Post autor: cowboy » 30 gru 2013, 23:56

do tego znaleźć wersję R5 Automat to byłby cud, a gdyby już, to szkoda byłoby takiego unikata przerabiać :( chyba że to byłoby padło
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18


Odpowiedz