wszystko o przekładce na 5 cyl. w turbo

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
vwmaniak
Posty: 108
Rejestracja: 24 lut 2012, 17:42
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 2.0 115KM
Lokalizacja: Łódź

wszystko o przekładce na 5 cyl. w turbo

Post autor: vwmaniak » 22 sty 2013, 12:24

Panowie, mam parę pytań co do tej operacji a i myślę, ze to zagadnienie nurtuje więcej osób ,więc może zbierzemy wszystkie nasze informacje w jeden temat. Chyba, że już coś takiego istnieje a Ja ,,du.. wołowa" nie potrafię znaleźć.
Wiem ,że jest parę takich projektów, tak w trakcie jak i skończonych więc Razem powinniśmy coś sklecić.

Z góry proszę o nie traktowanie tematu pod kontem - czy swapować czy nie... i nie pisanie ,że się nie opłaca bo to wszyscy wiemy:D
Jeśli władza ma taką moc to mogła by wkleić konkrety z tematu który był na starym forum.

Moje wątpliwości i pytania są takie:
1 czy zespół wtryskowy jest zamienny z wersji wolnossącej np KV a doładowanej MC?
2 Jak wygląda sprawa wiązki elek.? MC pochodzi z audi 100 i 200, inna listwa bezpieczników, inne ułożenie niż w passatach, wtyczki wydają się podobne rzeźbimy z dwóch jedną czy pasuje plug & play?
3 Czy drążek kierowniczy prawy podchodzi od audi 100 w turbo czy nie?
Z czasem na pewno będzie wiele innych pytań...
R5 jest tak cholernie męska , że nawet jak by nie miała innych zalet to sam dźwięk wystarczająco uzasadnia jej istnienie

syncro 2.2
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2012, 21:22
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: 2.2T 210KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Mragowo

Re: wszystko o przekładce na 5 cyl. w turbo

Post autor: syncro 2.2 » 22 sty 2013, 12:49

1. nie
2. nie
3. nie
VW PASSAT SYNCRO GT 2.2 20VT + wirus

vwmaniak
Posty: 108
Rejestracja: 24 lut 2012, 17:42
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 2.0 115KM
Lokalizacja: Łódź

Re: wszystko o przekładce na 5 cyl. w turbo

Post autor: vwmaniak » 22 sty 2013, 20:30

Udało mi się wygrzebać takie informacje:
Ad.1 rozdzielacze z silników wolnossących odpadają ponieważ jest za ubogo na wysokich obrotach
Ad 3 Wadzący o karbowanke WG prawy drążek kierowniczy można wygiąć przy odpowiedniej temperaturze (tak dzieje się w procesie produkcyjnym - nie jest on utwardzany temperaturowo w żaden sposób) i niczym to nie grozi
R5 jest tak cholernie męska , że nawet jak by nie miała innych zalet to sam dźwięk wystarczająco uzasadnia jej istnienie

Awatar użytkownika
Monter
Support Team
Posty: 792
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1982
silnik: 2.2T 210KM
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: wszystko o przekładce na 5 cyl. w turbo

Post autor: Monter » 22 sty 2013, 22:14

Opel Manta A '73, VW Santana GL5 2.2T '82, VW Touran 1T2 HKL '08 2.0TDI BMN, VW Passat Kombi B4 '94 1.9 TDI
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord

vwmaniak
Posty: 108
Rejestracja: 24 lut 2012, 17:42
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 2.0 115KM
Lokalizacja: Łódź

Re: wszystko o przekładce na 5 cyl. w turbo

Post autor: vwmaniak » 23 sty 2013, 9:16

Monter, napisz coś o walce z wiązką silnika, duża rzeźba? Słyszałem też, że zmienia się wspomaganie hamulca, z pod ciśnienia na nadciśnienie...czy bredzę?
R5 jest tak cholernie męska , że nawet jak by nie miała innych zalet to sam dźwięk wystarczająco uzasadnia jej istnienie

Awatar użytkownika
Monter
Support Team
Posty: 792
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1982
silnik: 2.2T 210KM
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: wszystko o przekładce na 5 cyl. w turbo

Post autor: Monter » 23 sty 2013, 9:55

z wiązką walki dużej nie ma... cała wiązka silnika wchodzi w komputer, który teoretycznie potrzebuje tylko zasilania 12V. Z komputera wychodzi parę sygnałów (Zegary, A/C) i wraca zdaje się z A/C jakiś.

Ja tam nie planowałem zmieniać serwa. Na przewodzie jest zawór zwrotny, będzie pozwalał na zrobienie podciśnienia w serwie, ale nie będzie pozwalał na nadciśnienie, więc znów teoretycznie powinno być wszystko OK.
Opel Manta A '73, VW Santana GL5 2.2T '82, VW Touran 1T2 HKL '08 2.0TDI BMN, VW Passat Kombi B4 '94 1.9 TDI
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord

syncro 2.2
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2012, 21:22
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: 2.2T 210KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Mragowo

Re: wszystko o przekładce na 5 cyl. w turbo

Post autor: syncro 2.2 » 23 sty 2013, 11:22

ja u siebie mam przed serwem 2 zawory zwrotne i hamulce działają bez zarzutu
VW PASSAT SYNCRO GT 2.2 20VT + wirus

vwmaniak
Posty: 108
Rejestracja: 24 lut 2012, 17:42
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 2.0 115KM
Lokalizacja: Łódź

Re: wszystko o przekładce na 5 cyl. w turbo

Post autor: vwmaniak » 23 sty 2013, 17:38

To już troszkę rozjaśnia mi sprawę.
W moim potworze mam trzy biegowy automat typu 087/RBD, nie mogę znaleźć nigdzie typów automatów w setkach przy MC. A zmierzam do tego, aby w moim przecinaku zostawić na razie ten automat i spiąć go z MC. Jak myślicie zadziała?
R5 jest tak cholernie męska , że nawet jak by nie miała innych zalet to sam dźwięk wystarczająco uzasadnia jej istnienie

Awatar użytkownika
Monter
Support Team
Posty: 792
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1982
silnik: 2.2T 210KM
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: wszystko o przekładce na 5 cyl. w turbo

Post autor: Monter » 23 kwie 2013, 22:05

Zwiedziony tym zdjęciem myślałem, że wszystko się ładnie zmieści...
cromotor.jpg
W rzeczywistości wyszło tak...
DSC_0432 (Medium).jpg
DSC_0434 (Medium).jpg
Teraz jak się dokładniej przyjrzałem to wydaje mi się, że poszycie nadkola po stronie pasażera jest zwyczajnie wycięte. To daje możliwość schowania głębiej puszki...

Może zna ktoś jakiś temat do swapu na 2.2T zanim potnę polakierowaną komorę silnika?

Druga sprawa... to na pierwszym zdjęciu widać, że nie ma w układzie pompki elektrycznej od wymuszonego obiegu. Czy warto kombinować i montować ją czy można sobie odpuścić?

Trzecia sprawa... to potrzebuję potwierdzenia... czy między intercoolerem, a przepustnicą jest wpięty zawór Cut-off?

To tyle na razie... im więcej osprzętu montuje testowo, tym więcej pytań ;/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Opel Manta A '73, VW Santana GL5 2.2T '82, VW Touran 1T2 HKL '08 2.0TDI BMN, VW Passat Kombi B4 '94 1.9 TDI
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord

syncro 2.2
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2012, 21:22
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: 2.2T 210KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Mragowo

Re: wszystko o przekładce na 5 cyl. w turbo

Post autor: syncro 2.2 » 24 kwie 2013, 10:06

mam wrażenie że chyba ta puszkę filtra montujesz odwrócona o 180 stopni ,foto z netu http://i239.photobucket.com/albums/ff18 ... G_2221.jpg
VW PASSAT SYNCRO GT 2.2 20VT + wirus


Odpowiedz