KX 5 cyl problem na PB
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
KX 5 cyl problem na PB
Piszę ten temat w imieniu Cowboya bo ma chłopak problem a On jakoś się nie kwapi do napisania tematu i marudzi
Napiszę co wiem bo trochę spędziłem godzin z kolegą przy jego Quantumie. A Cowboy napisze jak teraz sytuacja wygląda dokładnie szczegółowo co się dzieje itp !
Silnik nie chciał zapalić, Tak jak by kręcił ale nie do końca jak by się zacierał. Na prostowniku z rozruchem nie chciał odpalać. Okazało się że rozrusznik robił konkretne zwarcie. Rozrusznik zregenerowany. Jest dobrze kręci. Na gazie odpalał. Więc próba na PB. Nie chce. Sprawdzamy świece. Złom. Sprawdzamy przewody wysokiego napięcia (iskra jest ale bardzo słaba- nic dziwnego że większość przewodów WN była z 1987roku
Sprawdzam przekaźnik pompy. Okazuje się że wsadzony jakiś badziew który ma o jeden pin mniej. Pewnie przez gazowników. Przekaznik wymieniliśmy na prawidłowy. Pompa chodzi. Daje paliwo na układ.
Kolejne próby startu.
Sprawdzone podciśnienia czy są na miejscu i czy są szczelne.
Podnoszę ręcznie klapę spiętrzającą w rozdzielaczu i okazuje się że auto chodzi ale się nie wkręca na obroty.
Podregulowaliśmy sprężynkę która podnosi klapę. Już sam odpala o własnych siłach Ale nie wkręca się na obroty.
Gdy wciskam pedał gazu silnik się zalewa i strzela w dolot.
Sprawdzamy wtryski, okazuję się że są bardzo luźne. Wyciągniecie wtrysków bez żadnych problemów. Więc bardzo nie dobrze. Wtryski nie leją aż tak strasznie coś tam pylą.
Próbujemy ręcznie podnosić klapę w rozdzielaczu im więcej wcisnę pedał gazu tym więcej podnosiłem klapę. Okazuje się że silnik chodzi jak ta lala.
Podmieniamy regulator ciśnienia paliwa. Auto pięknie chodzi. Pali od strzała, wkręca się bosko !!!
Kolejny problem to: nie załączający się wentylator. Okazało się że jak ruszyłem stuknąłem w czujnik w chłodnicy a wentylator zatrybił. Wiec tutaj tylko wymiana czujnika i podczyszczenie wtyczki !
Mówiłem dopóki nie wymienisz czujnika zewrzyj na krótko pierwszy bieg wentylatora. Nie zrobiłeś tego więc nie dziw się że zagotowałeś auto !
Wyjeżdżam do domu. A tu po kilku tygodniach Cowboy mówi że znów coś nie tak....
Moje sugestie:
-wymienić obowiązkowo uszczelki na wtryskach !!!!!!!!! tanie i szybka robota. po dwie uszczelki na każdy wtrysk.
-zdjąć bak paliwa i go porządnie umyć bo myślę że niezłe błoto w nim który zapychać będzie non stop układ wtryskowy i będą takie hiciory.
Więc podsumowując.:
silnik zdrowy, nowe przewody WN, nowe świece, sprawdzona instalacja elektryczna, przekaźniki etc.
Teraz Cowboy napisz co jest nie tak czy auto kręci? Odpala? Chodzi na jałowych? Nie wkręca się na wysokie obroty? ......
pozdro
Napiszę co wiem bo trochę spędziłem godzin z kolegą przy jego Quantumie. A Cowboy napisze jak teraz sytuacja wygląda dokładnie szczegółowo co się dzieje itp !
Silnik nie chciał zapalić, Tak jak by kręcił ale nie do końca jak by się zacierał. Na prostowniku z rozruchem nie chciał odpalać. Okazało się że rozrusznik robił konkretne zwarcie. Rozrusznik zregenerowany. Jest dobrze kręci. Na gazie odpalał. Więc próba na PB. Nie chce. Sprawdzamy świece. Złom. Sprawdzamy przewody wysokiego napięcia (iskra jest ale bardzo słaba- nic dziwnego że większość przewodów WN była z 1987roku
Sprawdzam przekaźnik pompy. Okazuje się że wsadzony jakiś badziew który ma o jeden pin mniej. Pewnie przez gazowników. Przekaznik wymieniliśmy na prawidłowy. Pompa chodzi. Daje paliwo na układ.
Kolejne próby startu.
Sprawdzone podciśnienia czy są na miejscu i czy są szczelne.
Podnoszę ręcznie klapę spiętrzającą w rozdzielaczu i okazuje się że auto chodzi ale się nie wkręca na obroty.
Podregulowaliśmy sprężynkę która podnosi klapę. Już sam odpala o własnych siłach Ale nie wkręca się na obroty.
Gdy wciskam pedał gazu silnik się zalewa i strzela w dolot.
Sprawdzamy wtryski, okazuję się że są bardzo luźne. Wyciągniecie wtrysków bez żadnych problemów. Więc bardzo nie dobrze. Wtryski nie leją aż tak strasznie coś tam pylą.
Próbujemy ręcznie podnosić klapę w rozdzielaczu im więcej wcisnę pedał gazu tym więcej podnosiłem klapę. Okazuje się że silnik chodzi jak ta lala.
Podmieniamy regulator ciśnienia paliwa. Auto pięknie chodzi. Pali od strzała, wkręca się bosko !!!
Kolejny problem to: nie załączający się wentylator. Okazało się że jak ruszyłem stuknąłem w czujnik w chłodnicy a wentylator zatrybił. Wiec tutaj tylko wymiana czujnika i podczyszczenie wtyczki !
Mówiłem dopóki nie wymienisz czujnika zewrzyj na krótko pierwszy bieg wentylatora. Nie zrobiłeś tego więc nie dziw się że zagotowałeś auto !
Wyjeżdżam do domu. A tu po kilku tygodniach Cowboy mówi że znów coś nie tak....
Moje sugestie:
-wymienić obowiązkowo uszczelki na wtryskach !!!!!!!!! tanie i szybka robota. po dwie uszczelki na każdy wtrysk.
-zdjąć bak paliwa i go porządnie umyć bo myślę że niezłe błoto w nim który zapychać będzie non stop układ wtryskowy i będą takie hiciory.
Więc podsumowując.:
silnik zdrowy, nowe przewody WN, nowe świece, sprawdzona instalacja elektryczna, przekaźniki etc.
Teraz Cowboy napisz co jest nie tak czy auto kręci? Odpala? Chodzi na jałowych? Nie wkręca się na wysokie obroty? ......
pozdro
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
- cowboy
- Posty: 426
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 1264480
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontaktowanie:
Re: KX 5 cyl problem na PB
więc auto nie odpala tacie, chyba że trzeba naprawdę go przestawić wtedy wlewa trochę paliwa w ten otwór z zaworkiem po gazie (!?!) wtedy odpala ale trzeba go trzymać powyżej 2 tysięcy obrotów, inaczej gaśnie. Tyle mi ojciec powiedział. Także wymienić uszczelki i sprawdzić efekty?!
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18
18.03.18
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: KX 5 cyl problem na PB
czyli auto nie odpala i nie ma wolnych obrotow. przez wlewanie benzyny w dolot na bank byla tzw cofka i rozregulowalo ci klape. Probuj recznie podniesc klape i krec rozrusznikiem jak odpali to daj znac.
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 03 sty 2012, 21:22
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 2.2T 210KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mragowo
Re: KX 5 cyl problem na PB
pierwsze to sprawdzić szczelność całego dolotu (odmy ,wszelkie wężyki ,itp.), w drugiej kolejności odkręcić regulator ciśnienia paliwa przy rozdzielaczu i go wyczyścić sprężonym powietrzem na koniec sprawdzić czy klapa spiętrzająca w przepływce nie ociera o ścianki i chodzi płynnie
a...i sprawdź czy wtrysk rozruchowy uruchamia się na zimnym silniku
a...i sprawdź czy wtrysk rozruchowy uruchamia się na zimnym silniku
VW PASSAT SYNCRO GT 2.2 20VT + wirus
- cowboy
- Posty: 426
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 1264480
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontaktowanie:
Re: KX 5 cyl problem na PB
Dziś byłem i z uniesioną klapą próbowałem odpalić i nic. To co mam teraz zrobić od czego zacząć? uszczelki na wtryskach wymienić czy najpierw sprawdzać ten regulator i wtrysk rozruchowy? czy jeszcze co innego.. czekam na pomoc, żeby mieć na wiosnę wóz
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18
18.03.18
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: KX 5 cyl problem na PB
1. sprawdź czy słychać pompę paliwa.
2. Wymień te uszczelki na wtryskach (tak czy inaczej to ciebie nie ominie) numery masz na poczcie email.
3. wyciągnij regulator i go potraktuj powietrzem jak syncro 2.2 napisał
4. sprawdź czy wszystkie podciśnienia są na miejscu bo jak miałeś strzała pewnie mógł jakiś spaść
5. sprawdź najpierw miernikiem czy idzie napięcie na wtyczkę do wtrysku rozruchowego lub odkręć go i próbuj kręcić rozrusznikiem. Napisz co się dzieje, kiedy i ile sekund...
2. Wymień te uszczelki na wtryskach (tak czy inaczej to ciebie nie ominie) numery masz na poczcie email.
3. wyciągnij regulator i go potraktuj powietrzem jak syncro 2.2 napisał
4. sprawdź czy wszystkie podciśnienia są na miejscu bo jak miałeś strzała pewnie mógł jakiś spaść
5. sprawdź najpierw miernikiem czy idzie napięcie na wtyczkę do wtrysku rozruchowego lub odkręć go i próbuj kręcić rozrusznikiem. Napisz co się dzieje, kiedy i ile sekund...
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 03 sty 2012, 21:22
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 2.2T 210KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mragowo
Re: KX 5 cyl problem na PB
mam na zbyciu orginalne ,zakupione w serwisie , uszczelki wtrysków...miałem je wymieniać jak jeszcze pod maską siedział JT ale plany się zmieniły i leżą jeszcze w opakowaniu ,nie otwierane
VW PASSAT SYNCRO GT 2.2 20VT + wirus
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: KX 5 cyl problem na PB
Cowboy nie zastanawiaj się tylko kupuj od syncro 2.2 !
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 sty 2012, 15:26
- Auto: VW Santana
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 1.9 115KM
- Gadu-Gadu: 4044736
- Lokalizacja: Brzeg
Re: KX 5 cyl problem na PB
mam na zbyciu 2.3 20v z sekwencja i kompletem do swapa silnik instalacja ecu pompa paliwa
- cowboy
- Posty: 426
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 1264480
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontaktowanie:
Re: KX 5 cyl problem na PB
No bracia, mija już prawie dwa miesiące od wpisu i nadeszła chwila na nowy. Zima odeszła a ja zakończyłem rehabilitację - więc mam w końcu zaczęty w miarę normalnie tydzień.
POmijając tą poezję - pompa działa, jeden wężyk podciśnienia wyskoczył ale już zamocowany.
Następnie sprawdziłem miernikiem wtyczkę od tej kostki odpowiedzialnej za wolne obroty
i tam było kaput, otworzyłem przekaźnik i trzeba było nad lutować trochę bo nie było styku. Teraz miernik wskazuje że działa.
Lecz nadal wóz nie pali bo to samo jest na wtyczce od rozruchowego, ale przekaźnik jest dobry.
Wtrysk rozruchowy jest zapieczony, także ogarniam te dwie rzeczy i zobaczę czy będzie żył
Jak nie to trzeba będzie przedmuchać regulator ciśnienia paliwa, tylko nie wiem jeszcze które to? Lub ustawiać tą tarczę, bo tak to już chyba wszystko sprawdzone. Zobaczymy, do jutra. Ciao
POmijając tą poezję - pompa działa, jeden wężyk podciśnienia wyskoczył ale już zamocowany.
Następnie sprawdziłem miernikiem wtyczkę od tej kostki odpowiedzialnej za wolne obroty
i tam było kaput, otworzyłem przekaźnik i trzeba było nad lutować trochę bo nie było styku. Teraz miernik wskazuje że działa.
Lecz nadal wóz nie pali bo to samo jest na wtyczce od rozruchowego, ale przekaźnik jest dobry.
Wtrysk rozruchowy jest zapieczony, także ogarniam te dwie rzeczy i zobaczę czy będzie żył
Jak nie to trzeba będzie przedmuchać regulator ciśnienia paliwa, tylko nie wiem jeszcze które to? Lub ustawiać tą tarczę, bo tak to już chyba wszystko sprawdzone. Zobaczymy, do jutra. Ciao
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18
18.03.18