KX 5 cyl problem na PB
- cowboy
- Posty: 426
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 1264480
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontaktowanie:
Re: KX 5 cyl problem na PB
zamontowałem sprawny wtrysk rozruchowy, a od jego wtyczki podłączyłem na krótko dwa kabelki i auto działało, ale czy to dobry pomysł na dłuższą metę?
Dlatego mam dwa problemy:
1. Spaliła mi się w pewnej części tablica w której zamocowane są bezpieczniki i przekaźniki także proszę o kontakt jeśli ktoś ma taką na sprzedaż.
2. auto po odpaleniu bardzo szybko się grzeje
Dlatego mam dwa problemy:
1. Spaliła mi się w pewnej części tablica w której zamocowane są bezpieczniki i przekaźniki także proszę o kontakt jeśli ktoś ma taką na sprzedaż.
2. auto po odpaleniu bardzo szybko się grzeje
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18
18.03.18
- cowboy
- Posty: 426
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 1264480
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontaktowanie:
Re: KX 5 cyl problem na PB
sprawdziłem sprężanie na rozgrzanym silniku - jest 11 , a na trzecim cylindrze 9
wymieniam uszczelkę, zmieniam rozrząd z pompą wody:
Proszę o info dotyczące rozrządu, numery, jakiej firmy kupić, jakiej nie itd.
wymieniam uszczelkę, zmieniam rozrząd z pompą wody:
Proszę o info dotyczące rozrządu, numery, jakiej firmy kupić, jakiej nie itd.
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18
18.03.18
- Monter
- Support Team
- Posty: 792
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 2.2T 210KM
- Gadu-Gadu: 1114840
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: KX 5 cyl problem na PB
Pasek rozrządu 034109119 (120x18)
Bosch 1 987 949 069, Gates 5053 - te same pieniądze - 40 kilka złotych
Pompa wody z uszczelką 035121004AX
tutaj kupiłem po taniości Kagera, bo jest za 47zł na wyprzedaży...
Uszczelka pod głowicę 034103383AA
Ja kupiłem do mojego 2.2T ELRING 826.219, możesz szukać Victor Reinz
Ale spokojnie powinna wystarczyć AJUSA 10032000 ~60zł
Bosch 1 987 949 069, Gates 5053 - te same pieniądze - 40 kilka złotych
Pompa wody z uszczelką 035121004AX
tutaj kupiłem po taniości Kagera, bo jest za 47zł na wyprzedaży...
Uszczelka pod głowicę 034103383AA
Ja kupiłem do mojego 2.2T ELRING 826.219, możesz szukać Victor Reinz
Ale spokojnie powinna wystarczyć AJUSA 10032000 ~60zł
Opel Manta A '73, VW Santana GL5 2.2T '82, VW Touran 1T2 HKL '08 2.0TDI BMN, VW Passat Kombi B4 '94 1.9 TDI
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord
- cowboy
- Posty: 426
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 1264480
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontaktowanie:
Re: KX 5 cyl problem na PB
zakończyłem prace na kolektorze wydechowym, nie mogę odkręcić, więc tu pójdzie brzeszczot. Okazało się też że popychacze mam trochę miękkie/luźne dlatego stuki dochodzą na zimnym silniku, znowu koszt jak się zdecyduję na wymianę.
Były problemy z demontażem rozrządu, widać że zderzak jest z defektem, ale po zdjęciu go wyszło jeszcze że przedni pas jest wciśnięty, odgiąłem łomem i w końcu było już miejsce na demontaż.
Po ściągniętym zderzaku miałem widok pozytywny, nie zżarte rdzą elementy, myślałem że będzie odwrotnie.
Nie wiem czy przy okazji nie zrobić klimy?
Aha i potrzebuję takiego węża z delikatnego materiału, podłączany od filtra powietrza, chyba doprowadza ciepłe powietrze żeby silnik się szybciej nagrzał, mój ma słaby stan a mocowanie spróchniało
Dodam jeszcze ciekawostkę iż wyczytałem że silniki 2.3 NG są kolizyjne, myślałem że mój też, bo wiele ma wspólnego a jednak okazuje się że KX jest bezkolizyjny. Oznacza to że jak zerwie się pasek rozrządu to nic się nie stanie, stajemy na poboczu, zakładamy nowy i dzida
Były problemy z demontażem rozrządu, widać że zderzak jest z defektem, ale po zdjęciu go wyszło jeszcze że przedni pas jest wciśnięty, odgiąłem łomem i w końcu było już miejsce na demontaż.
Po ściągniętym zderzaku miałem widok pozytywny, nie zżarte rdzą elementy, myślałem że będzie odwrotnie.
Nie wiem czy przy okazji nie zrobić klimy?
Aha i potrzebuję takiego węża z delikatnego materiału, podłączany od filtra powietrza, chyba doprowadza ciepłe powietrze żeby silnik się szybciej nagrzał, mój ma słaby stan a mocowanie spróchniało
Dodam jeszcze ciekawostkę iż wyczytałem że silniki 2.3 NG są kolizyjne, myślałem że mój też, bo wiele ma wspólnego a jednak okazuje się że KX jest bezkolizyjny. Oznacza to że jak zerwie się pasek rozrządu to nic się nie stanie, stajemy na poboczu, zakładamy nowy i dzida
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18
18.03.18
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 02 sty 2012, 15:19
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 0
Re: KX 5 cyl problem na PB
Podepnę się pod temat, bo mam problem z uszczelkami pod wtryski,
strasznie się twarde zrobiły ze starości i wyciągając je z głowicy udało mi się
urwać jeden wtryskiwacz, czy jest jakaś lepsza (poza wyrywaniem na siłę) metoda demontażu wtryskiwaczy.
Stare uszczelki mają konsystencję bardzo twardego plastiku, pół godziny zajęło mi wydłubywanie
takiej uszczelki po kawałeczku.
No i potwierdzam, faktycznie KX jest bezkolizyjny, też to przerabiałem.
strasznie się twarde zrobiły ze starości i wyciągając je z głowicy udało mi się
urwać jeden wtryskiwacz, czy jest jakaś lepsza (poza wyrywaniem na siłę) metoda demontażu wtryskiwaczy.
Stare uszczelki mają konsystencję bardzo twardego plastiku, pół godziny zajęło mi wydłubywanie
takiej uszczelki po kawałeczku.
No i potwierdzam, faktycznie KX jest bezkolizyjny, też to przerabiałem.
- cowboy
- Posty: 426
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 1264480
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontaktowanie:
Re: KX 5 cyl problem na PB
a.d.a.m chyba nie ma innej metody, postaraj się jakoś dobrze złapać ten wtrysk. Ewentualnie możesz zaczekać co koledzy napiszą.
Wracając do problemów mojego silnika to.. udało się odpiąć kolektor wydechowy, wyciągnąć głowicę i popaść praktycznie w rozpacz po ujrzeniu jej pęknięcia
Jest ich 3 - malutkie ryski pomiędzy zaworami. Żal mi tej głowicy bo co ona przeszła? Mało jeździł ten wozik.
także muszę kupić głowicę.
Wracając do problemów mojego silnika to.. udało się odpiąć kolektor wydechowy, wyciągnąć głowicę i popaść praktycznie w rozpacz po ujrzeniu jej pęknięcia
Jest ich 3 - malutkie ryski pomiędzy zaworami. Żal mi tej głowicy bo co ona przeszła? Mało jeździł ten wozik.
także muszę kupić głowicę.
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18
18.03.18
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 02 sty 2012, 15:19
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 0
Re: KX 5 cyl problem na PB
Zanim kupisz nową głowicę podjedź do magików od spawania aluminium,
U mnie we wsi jest wielki zakład który masowo regeneruje (spawa, nadlewa wszelkie stopy aluminium, felgi, głowice, itp).
A ceny mają naprawdę rewelacyjne, nie wiem czy nie taniej ci wyjdzie i wiesz co masz,
no i za spawanie kilku pęknięć zapłacisz kilkadziesiąt złotych.
A kupisz kolejną głowicę w podobnym stanie do twojej.
U mnie we wsi jest wielki zakład który masowo regeneruje (spawa, nadlewa wszelkie stopy aluminium, felgi, głowice, itp).
A ceny mają naprawdę rewelacyjne, nie wiem czy nie taniej ci wyjdzie i wiesz co masz,
no i za spawanie kilku pęknięć zapłacisz kilkadziesiąt złotych.
A kupisz kolejną głowicę w podobnym stanie do twojej.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 sty 2012, 15:26
- Auto: VW Santana
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 1.9 115KM
- Gadu-Gadu: 4044736
- Lokalizacja: Brzeg
Re: KX 5 cyl problem na PB
jeśli chodzi o wyciąganie wtrysków jest pewien patent nakręcasz na wtrysk przewód wtryskowy i zakładasz klucz plaski o ile pamiętam 12 pod przewód tak zęby się zablokował o niego i na wagę opierając o krawędź głowicy ciśniesz i wtryski ładnie same wyskakują i proponuje jeszcze prysnąć czymś wokół wtrysku dla poślizgu
- szary_misiek
- Posty: 118
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:07
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 9975321
- Skype: szary_mis
- Lokalizacja: Elbląg
Re: KX 5 cyl problem na PB
Cowboy, w instrukcji od 2.4d vw mam napisane, że pęknięcia między zaworami są dopuszczalne bodajże do 0,5mm (jeszcze sprawdzę jak dotrę do domu). W mojej głowicy od passata też pęknięcia były, magiki od głowic problemu w tym nie widzieli.
B2 '87 1.6td trend -> stage I rozbiórka
- cowboy
- Posty: 426
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 1264480
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontaktowanie:
Re: KX 5 cyl problem na PB
też słyszałem że nie współczesny DIESEL to czołg i mu to nie powinno przeszkadzać he he, lecz u mnie benzyniak. Gdybyś miał czas to zrób wpis co tam piszą jeszcze o tym. Z góry dzięki, a tak to wygląda:
na ostatnim zdjęciu zauważyłem różnicę w głowicy w porównaniu z moją i nie wiem czy ona się nada?!!!!
na ostatnim zdjęciu zauważyłem różnicę w głowicy w porównaniu z moją i nie wiem czy ona się nada?!!!!
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18
18.03.18