KX 5 cyl problem na PB

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
Awatar użytkownika
cowboy
Posty: 426
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1986
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 1264480
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontaktowanie:

Re: KX 5 cyl problem na PB

Post autor: cowboy » 01 maja 2013, 16:05

zamontowałem sprawny wtrysk rozruchowy, a od jego wtyczki podłączyłem na krótko dwa kabelki i auto działało, ale czy to dobry pomysł na dłuższą metę?
Dlatego mam dwa problemy:
1. Spaliła mi się w pewnej części tablica w której zamocowane są bezpieczniki i przekaźniki także proszę o kontakt jeśli ktoś ma taką na sprzedaż.
2. auto po odpaleniu bardzo szybko się grzeje
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18

Awatar użytkownika
cowboy
Posty: 426
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1986
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 1264480
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontaktowanie:

Re: KX 5 cyl problem na PB

Post autor: cowboy » 07 maja 2013, 9:35

sprawdziłem sprężanie na rozgrzanym silniku - jest 11 , a na trzecim cylindrze 9
wymieniam uszczelkę, zmieniam rozrząd z pompą wody:
Proszę o info dotyczące rozrządu, numery, jakiej firmy kupić, jakiej nie itd.
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18

Awatar użytkownika
Monter
Support Team
Posty: 792
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1982
silnik: 2.2T 210KM
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: KX 5 cyl problem na PB

Post autor: Monter » 07 maja 2013, 10:07

Pasek rozrządu 034109119 (120x18)
Bosch 1 987 949 069, Gates 5053 - te same pieniądze - 40 kilka złotych

Pompa wody z uszczelką 035121004AX
tutaj kupiłem po taniości Kagera, bo jest za 47zł na wyprzedaży...

Uszczelka pod głowicę 034103383AA
Ja kupiłem do mojego 2.2T ELRING 826.219, możesz szukać Victor Reinz
Ale spokojnie powinna wystarczyć AJUSA 10032000 ~60zł
Opel Manta A '73, VW Santana GL5 2.2T '82, VW Touran 1T2 HKL '08 2.0TDI BMN, VW Passat Kombi B4 '94 1.9 TDI
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord

Awatar użytkownika
cowboy
Posty: 426
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1986
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 1264480
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontaktowanie:

Re: KX 5 cyl problem na PB

Post autor: cowboy » 09 maja 2013, 8:15

zakończyłem prace na kolektorze wydechowym, nie mogę odkręcić, więc tu pójdzie brzeszczot. Okazało się też że popychacze mam trochę miękkie/luźne dlatego stuki dochodzą na zimnym silniku, znowu koszt jak się zdecyduję na wymianę.
Były problemy z demontażem rozrządu, widać że zderzak jest z defektem, ale po zdjęciu go wyszło jeszcze że przedni pas jest wciśnięty, odgiąłem łomem i w końcu było już miejsce na demontaż.
Po ściągniętym zderzaku miałem widok pozytywny, nie zżarte rdzą elementy, myślałem że będzie odwrotnie.
Nie wiem czy przy okazji nie zrobić klimy?
Aha i potrzebuję takiego węża z delikatnego materiału, podłączany od filtra powietrza, chyba doprowadza ciepłe powietrze żeby silnik się szybciej nagrzał, mój ma słaby stan a mocowanie spróchniało
Dodam jeszcze ciekawostkę iż wyczytałem że silniki 2.3 NG są kolizyjne, myślałem że mój też, bo wiele ma wspólnego a jednak okazuje się że KX jest bezkolizyjny. Oznacza to że jak zerwie się pasek rozrządu to nic się nie stanie, stajemy na poboczu, zakładamy nowy i dzida 8-)
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18

a.d.a.m.
Posty: 106
Rejestracja: 02 sty 2012, 15:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 0

Re: KX 5 cyl problem na PB

Post autor: a.d.a.m. » 09 maja 2013, 12:27

Podepnę się pod temat, bo mam problem z uszczelkami pod wtryski,
strasznie się twarde zrobiły ze starości i wyciągając je z głowicy udało mi się
urwać jeden wtryskiwacz, czy jest jakaś lepsza (poza wyrywaniem na siłę) metoda demontażu wtryskiwaczy.
Stare uszczelki mają konsystencję bardzo twardego plastiku, pół godziny zajęło mi wydłubywanie
takiej uszczelki po kawałeczku.

No i potwierdzam, faktycznie KX jest bezkolizyjny, też to przerabiałem.
Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
Posty: 426
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1986
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 1264480
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontaktowanie:

Re: KX 5 cyl problem na PB

Post autor: cowboy » 10 maja 2013, 22:14

a.d.a.m chyba nie ma innej metody, postaraj się jakoś dobrze złapać ten wtrysk. Ewentualnie możesz zaczekać co koledzy napiszą.
Wracając do problemów mojego silnika to.. udało się odpiąć kolektor wydechowy, wyciągnąć głowicę i popaść praktycznie w rozpacz po ujrzeniu jej pęknięcia :cry:
Jest ich 3 - malutkie ryski pomiędzy zaworami. Żal mi tej głowicy bo co ona przeszła? Mało jeździł ten wozik.
także muszę kupić głowicę.
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18

a.d.a.m.
Posty: 106
Rejestracja: 02 sty 2012, 15:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 0

Re: KX 5 cyl problem na PB

Post autor: a.d.a.m. » 12 maja 2013, 19:16

Zanim kupisz nową głowicę podjedź do magików od spawania aluminium,
U mnie we wsi jest wielki zakład który masowo regeneruje (spawa, nadlewa wszelkie stopy aluminium, felgi, głowice, itp).
A ceny mają naprawdę rewelacyjne, nie wiem czy nie taniej ci wyjdzie i wiesz co masz,
no i za spawanie kilku pęknięć zapłacisz kilkadziesiąt złotych.
A kupisz kolejną głowicę w podobnym stanie do twojej.
Obrazek

rafciu
Posty: 17
Rejestracja: 02 sty 2012, 15:26
Auto: VW Santana
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.9 115KM
Gadu-Gadu: 4044736
Lokalizacja: Brzeg

Re: KX 5 cyl problem na PB

Post autor: rafciu » 13 maja 2013, 5:23

jeśli chodzi o wyciąganie wtrysków jest pewien patent nakręcasz na wtrysk przewód wtryskowy i zakładasz klucz plaski o ile pamiętam 12 pod przewód tak zęby się zablokował o niego i na wagę opierając o krawędź głowicy ciśniesz i wtryski ładnie same wyskakują i proponuje jeszcze prysnąć czymś wokół wtrysku dla poślizgu

Awatar użytkownika
szary_misiek
Posty: 118
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:07
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 9975321
Skype: szary_mis
Lokalizacja: Elbląg

Re: KX 5 cyl problem na PB

Post autor: szary_misiek » 13 maja 2013, 15:09

Cowboy, w instrukcji od 2.4d vw mam napisane, że pęknięcia między zaworami są dopuszczalne bodajże do 0,5mm (jeszcze sprawdzę jak dotrę do domu). W mojej głowicy od passata też pęknięcia były, magiki od głowic problemu w tym nie widzieli.
B2 '87 1.6td trend -> stage I rozbiórka

Awatar użytkownika
cowboy
Posty: 426
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1986
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 1264480
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontaktowanie:

Re: KX 5 cyl problem na PB

Post autor: cowboy » 13 maja 2013, 16:32

też słyszałem że nie współczesny DIESEL to czołg i mu to nie powinno przeszkadzać he he, lecz u mnie benzyniak. Gdybyś miał czas to zrób wpis co tam piszą jeszcze o tym. Z góry dzięki, a tak to wygląda:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
na ostatnim zdjęciu zauważyłem różnicę w głowicy w porównaniu z moją i nie wiem czy ona się nada?!!!!
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18


Odpowiedz