obudowa rozrządu 1,6b problem ze śrubą

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
luki5678
Posty: 38
Rejestracja: 02 sty 2012, 18:16
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: kozienice

obudowa rozrządu 1,6b problem ze śrubą

Post autor: luki5678 » 24 mar 2013, 12:57

koledzy jak w temacie jak zdjąć te ustrojstwo śrubka torx odkręcona wyszła z gwintu na sto procent bo słychać specyficzny dżwięk końca gwintu ale nie mogę rozdzielić górnej osłony tej metalowej z plastikową dolną :cry: trzyma się tak jakby były skręcone razem od środka.Nie chce używać dużej siły bo boję się że coś połamię co gorsza pod spodem jest pasek rozrządu.Ktoś wie co może być przyczyną takiego biegu rzeczy?Pozdrawiam luki

Awatar użytkownika
MAXIMUS B2
Posty: 124
Rejestracja: 16 mar 2013, 12:36
Auto: Inne
Rok produkcji: 1993
silnik: ------------
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Dźwierzuty

Re: obudowa rozrządu 1,6b problem ze śrubą

Post autor: MAXIMUS B2 » 24 mar 2013, 14:28

tam jest obudowa jak w 1.8 ?
Jeżdżę Audi, ale Passata mam w duszy :)

luki5678
Posty: 38
Rejestracja: 02 sty 2012, 18:16
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: kozienice

Re: obudowa rozrządu 1,6b problem ze śrubą

Post autor: luki5678 » 24 mar 2013, 14:50

tak ten silnik wygląda identycznie

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: obudowa rozrządu 1,6b problem ze śrubą

Post autor: vwquantum » 24 mar 2013, 15:21

A przypadkiem nie masz przykręconej dwoma nakrętkami które zarazem przykręcają pokrywę głowicy?? :)

A tą śrubę możesz wyciągnąć:
http://images.sklepy24.pl/18821710/2423 ... -caddy.jpg

Może zdjęcia pomogą w tym temacie:
rozrzad-1-6-i-1-8-benzyna-t186.html

luki5678
Posty: 38
Rejestracja: 02 sty 2012, 18:16
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: kozienice

Re: obudowa rozrządu 1,6b problem ze śrubą

Post autor: luki5678 » 24 mar 2013, 15:36

nie kolego tamte były odkręcone a ta się kręci troszkę ciężko a le nawet łyżką od opon nie mogę jej wyjąć.Kombinuje na maksa jak się da i chyba skończy się na zdjęciu kół tych dolnych i zdejmę obie naraz.A tak wogóle to miałem zamiar zmienić uszczelkę po klawiaturką i ups muka nie chce wyjść ten zasrany torx.Pozatym jest mróz i odporność plastiku się zmienia także strach w to napier...

luki5678
Posty: 38
Rejestracja: 02 sty 2012, 18:16
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: kozienice

Re: obudowa rozrządu 1,6b problem ze śrubą

Post autor: luki5678 » 25 mar 2013, 9:07

kolego quantum na tym zdjęciu widać chyba że ta śruba jest złożona z dwóch części jedna chyba idzie w blok ta z gwintem na to plastikowa dolna i potem chyba druga część zresztą na tym rysunku z rozrządem ta śruba niema gwintu????Te koło które jest pod tą plastikową to trzeba jakoś zblokować jakbym chciał odkręcić nic nie poprzestawiam???Głupia uszczelka pod pokrywą zaworów a dostęp po ciulu fest.Nie mogę jednak z tym jeżdzić bo kapie mi czasami na kolektor olej i śmierdzi w aucie

luki5678
Posty: 38
Rejestracja: 02 sty 2012, 18:16
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: kozienice

Re: obudowa rozrządu 1,6b problem ze śrubą

Post autor: luki5678 » 26 mar 2013, 9:02

Problem rozwiązany :D.Więc tak śruba mocująca osłonę rozrządu składa się z dwóch części.Jedna to śruba taka przejściówka z dwóch stron gwint po środku miejsce na klucz 13 która jest wkręcona w blok.Na nią idzie osłona dolna plastikowa następnie ta metalowa i dopiero potem nakrętka właśnie ta na imbus 6.Jeżeli ktoś dokręci za słabo śrubę do bloku to póżniej pojawia się problem bo może wykręcać się cała z bloku i wtedy zostaje nam tylko odkręcać koła żeby zdjąć osłonę górną razem z tą dolną plastikową.Ja wpadłem na to żeby spróbować ją ukręcić co nie było trudne.Srubka na pobliskim złomie kosztowała mnie 5 złoty i godzinę roboty bo brałem z golfa 1,8 a tam jest dostęp gorszy bo silnik jest na odwrót :D.Pozdrawiam i przestrzegam przy rozrządzie dokręćcie te śrubę w bloku.Aha jeszcze jedno,w otworze na imbus na końcu jest ta śrubka przed odkręcaniem jak nie idzie można psiknąć jakimś wd-40 lub czymś podobnym


Odpowiedz