2.3 V5 AQN - Jak mocowana była VR5tka?

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
Awatar użytkownika
Sajmon
Posty: 1296
Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 141061
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

2.3 V5 AQN - Jak mocowana była VR5tka?

Post autor: Sajmon » 03 lip 2013, 13:56

Cześć.
Wiem, że te silniki były w golfach mocowane poprzecznie (seatach itp. na tej samej płycie też), ale nie wiem jak z passatami co miały ten silnik, znalazłem pare fotek na których widać, że silnik jest zamontowany wzdłużnie.

Wie ktoś coś na ten temat?
Jak bardzo różni się AQN wsadzany wzdłużnie od tego poprzecznie, tzn. w którym miejscu są łapy, jak wygląda sprawa mocowania do skrzyni?

Nie wiem czy szukać tylko silników passatowych, czy nie zwracać uwagi na to jak silnik był montowany.
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z

Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)

Awatar użytkownika
cowboy
Posty: 426
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1986
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 1264480
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontaktowanie:

Re: 2.3 V5 AQN - Jak mocowana była VR5tka?

Post autor: cowboy » 03 lip 2013, 22:31

z tego co ja wyszperałem to jest tak:
Passat Golf Bora Toledo miały do 2000 roku (AGZ)

Później Golf Bora Toledo miały (AQN)
Passat natomiast miał (AZX)

Największą zagadką zostaje to że ten AGZ faktycznie inaczej chyba leży pod maską:
Passat AGZ http://tablica.pl/oferta/vw-passat-b5-2 ... ce628863e2
Golf AGZ http://tablica.pl/oferta/vw-bora-2-3-v5 ... ce628863e2
Passat AZX http://tablica.pl/oferta/vw-passat-170- ... ce628863e2
Golf AQN http://tablica.pl/oferta/volkswagen-gol ... b2200a6faa
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: 2.3 V5 AQN - Jak mocowana była VR5tka?

Post autor: vwquantum » 03 lip 2013, 23:06

Rozmyślałem o tym już wcześniej i jak bym miał iśc w ten silnik to bym brał tylko paska b5.

Awatar użytkownika
Sajmon
Posty: 1296
Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 141061
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: 2.3 V5 AQN - Jak mocowana była VR5tka?

Post autor: Sajmon » 04 lip 2013, 0:15

Ja rozmyślałem kiedyś ale do golfa, a tam poprzecznie montowane są :D

AZX w takim razie :)
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z

Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)

Awatar użytkownika
cowboy
Posty: 426
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1986
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 1264480
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontaktowanie:

Re: 2.3 V5 AQN - Jak mocowana była VR5tka?

Post autor: cowboy » 05 lip 2013, 21:51

przy okazji spytam, może ktoś wie czy te wszystkie silniki 2.3 z przełomu lat 90/00 są w miarę solidne? W razie szukania "dupo wozu" byłaby alternatywa dla TDI
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18

Awatar użytkownika
Sajmon
Posty: 1296
Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 141061
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: 2.3 V5 AQN - Jak mocowana była VR5tka?

Post autor: Sajmon » 06 lip 2013, 1:02

Hmm dzieląc się tym co ja wiem, to są to VR6tki z uwalonym jednym garem, dlatego mówi się na te silniki VR5.
Silniki mają łańcuch rozrządu, nie spotkałem się z jakimiś negatywnymi opiniami osób, które posiadają te silniki.
Znoszą dobrze gaz. (oczywiście jeśli ktoś kto zakłada instalacje zna się na tym)

Do 2000r. były 10zaworówki, ja tam bym wolał 20v + więcej mocy ma też :D , ale wiadomo nie każdy ma kieszenie wypchane forsą.
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z

Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)

mariogo
Posty: 80
Rejestracja: 24 lis 2013, 8:31
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: 2.2 136KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: WRA

Re: 2.3 V5 AQN - Jak mocowana była VR5tka?

Post autor: mariogo » 24 lis 2013, 10:41

VR6 dobrze znosi gaz ale raczej sekwencję, nie lubi przegrzania i uderzeń w miske olejową bo pompa oleju jest aluminiowa, widziałem kilka zatartych na panewkach bo CHŁOP MYŚLAŁ ŻE DOJEDZIE pomimo braku smarowania. mam VRa w Golfie 2 na STAGu 300 jest moc i ekonomia, czujniki temp właczające wiatraki wcześniej i GIT a nawet GTI.
A czy VR czy to 5 czy 6 pasuje do skrzyni syncro Passata??


Odpowiedz