Niskie ciśnienie oleju
- piotr0488
- Posty: 168
- Rejestracja: 18 maja 2013, 21:00
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 1.8 90KM
- Lokalizacja: Lędyczek
- Kontaktowanie:
Niskie ciśnienie oleju
Witam. Ostatnio podczas przejażdżki zaobserwowałem że gdy puszczałem pedał gazu zapalała się kontrolka oleju po podaniu gasła. Byłem dzisiaj u mechanika i sprawdzał ciśnienie, na wolnych obrotach ok 0,5 na obrotach ok 2 tys 1.7 . Silnik to 1.6 TD. Dodam że poprzedni właściciel nalał półsyntetyk. Mam zamiar wlać mineralny + jakiś dodatek i zobaczyć czy to coś pomoże. Tylko czy dodatek do oleju to dobry pomysł czy lepiej nie a jak tak to jaki polecacie ??
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 24 lis 2013, 8:31
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 2.2 136KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: WRA
Re: Niskie ciśnienie oleju
Co kolega poradził na to niskie ciśnienie. Na wolnych obrotach powinno 2tyś być. Ja bym pompę zmienił na początek oleju. Olej do TD to półsyntetyk raczej zalecany z uwagi na turbinkę.
- domel-mz251
- Posty: 168
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tczew
Re: Niskie ciśnienie oleju
Raczej to będą panewki do wymiany lub pompa nie domaga, olej mineralny jest spoko , nawet w gwarancji na sportowe turbiny jest zaznaczone że lać jedynie mineralny , no i też auta z pompowtryskami muszą mieć olej "mineralny w technologi syntetycznej " czyli żadna rewelacja z tych syntetykach ,
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 02 sty 2012, 15:19
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 0
Re: Niskie ciśnienie oleju
A ja bym zaczął od wymiany oleju, u mnie w starym dieslu VW na słabych olejach mineralnych też na wolnych obrotach
kontrolka się zapalała. Najpierw podniosłem minimalnie obroty co rozwiązało problem połowicznie, pomogła dopiero wymiana oleju na inny niż ten na "L". Moim zdaniem Szkoda ładować się w koszty.
kontrolka się zapalała. Najpierw podniosłem minimalnie obroty co rozwiązało problem połowicznie, pomogła dopiero wymiana oleju na inny niż ten na "L". Moim zdaniem Szkoda ładować się w koszty.
-
- Posty: 667
- Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Tlen: szborys@tlen.pl
- Lokalizacja: Chojnów/Legnica
Re: Niskie ciśnienie oleju
A mi elektryk powiedział, że to kwestia czujnika i urok tych modeli.
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 02 sty 2012, 15:19
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 0
Re: Niskie ciśnienie oleju
Czujniki za dużo nie kosztują no i zawsze możesz użyć czujnika o minimalnie niższym ciśnieniu.
A sama elektryka jest tu maksymalnie prosta jeden kabelek od czujnika do zegarów.
No chyba że się gdzieś przetarł i na wolnych obrotach przy większych wibracjach traci kontakt.
A sama elektryka jest tu maksymalnie prosta jeden kabelek od czujnika do zegarów.
No chyba że się gdzieś przetarł i na wolnych obrotach przy większych wibracjach traci kontakt.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 15:03
- Auto: VW Santana
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 0
Re: Niskie ciśnienie oleju
Szanowni, na wstępie chciałbym przywitać wszystkich forumowiczów:)
Jestem po wymianie oleju w Santance 1.6D - wlali mineralny 15W40, 4 litry, nie wiadomo co było lane wcześniej. Od tamtego momentu na biegu jałowym i niskich obrotach (do 2k) mruga kontrolka ciśnienia oleju, sam olej zaś bryzga po całym silniku (wylewa się głównie przez bagnet). Do tego płyn chłodniczy zabarwił się na czarno, a samo auto przy dużej prędkości zaczyna wydzielać dużą ilość białoniebieskich spalin. Ma ktoś pomysł na diagnozę?
Jestem po wymianie oleju w Santance 1.6D - wlali mineralny 15W40, 4 litry, nie wiadomo co było lane wcześniej. Od tamtego momentu na biegu jałowym i niskich obrotach (do 2k) mruga kontrolka ciśnienia oleju, sam olej zaś bryzga po całym silniku (wylewa się głównie przez bagnet). Do tego płyn chłodniczy zabarwił się na czarno, a samo auto przy dużej prędkości zaczyna wydzielać dużą ilość białoniebieskich spalin. Ma ktoś pomysł na diagnozę?
- Nono
- Posty: 289
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:29
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 23455785
- Lokalizacja: Lublin
Re: Niskie ciśnienie oleju
Uszczelka pod głowicą powiedziała sayonara najprawdopodobniej. Mogą być jeszcze pęknięcia, ale to już bardziej hardcorowa sytuacja.
A swoją drogą, czemu olej mineralny?
A swoją drogą, czemu olej mineralny?
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 15:03
- Auto: VW Santana
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 0
Re: Niskie ciśnienie oleju
Czyli szczupak najpewniej odchodzi do domu Pana. Olej mineralny z głupoty. W każdym razie dzięki serdeczne za szybką odpowiedź:)
-
- Posty: 667
- Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Tlen: szborys@tlen.pl
- Lokalizacja: Chojnów/Legnica
Re: Niskie ciśnienie oleju
Może mineralny wlali żeby uszczelnić. Jak buda w dobrym stanie to może niech nie odchodzi do domu pana