z 1.6D na 1.9TD z B3

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
majchu
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź 2012, 20:29
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 7917179
Lokalizacja: Malbork

z 1.6D na 1.9TD z B3

Post autor: majchu » 13 lis 2013, 11:28

poszukuję więcej informacji na ten temat oraz kogoś, kto by zechciał podjąć się tego z okolic pomorza ;)

Awatar użytkownika
domel-mz251
Posty: 168
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Tczew

Re: z 1.6D na 1.9TD z B3

Post autor: domel-mz251 » 14 lis 2013, 3:02

W sumie mieszkam niedaleko.
B3 pasata czy audi ?
jeśli z passata :

Problemy do rozwiązania :
-wydech - ten pierwszy element za turbiną
- podstawa chłodnicy oleju - możliwe że potrzebna skośna
-potrzebna misa oleju inna wersja pod turbo
-przełożyć smok pompy oleju z 1.6
-sprzęgło?

Awatar użytkownika
Sajmon
Posty: 1296
Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 141061
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: z 1.6D na 1.9TD z B3

Post autor: Sajmon » 14 lis 2013, 15:10

jak wsadzać 1.9tdi to ja na Twoim miejscu myślał bym nad jakimś 1Z albo AFNem z audic B5 albo passatow B5 bo te silniki siedza wzdłużnie też.
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z

Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)

majchu
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź 2012, 20:29
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 7917179
Lokalizacja: Malbork

Re: z 1.6D na 1.9TD z B3

Post autor: majchu » 14 lis 2013, 21:53

z b3 passata ;) a po co wymieniać misę i smoka? nie może zostać to co jest w tym 1.9td?

Awatar użytkownika
Sajmon
Posty: 1296
Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 141061
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: z 1.6D na 1.9TD z B3

Post autor: Sajmon » 14 lis 2013, 22:04

b3 ma poprzecznie montowany silnik a nie wzdłużnie jak w b2 i b5
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z

Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)

Awatar użytkownika
Danielloo
Administrator
Posty: 368
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:09
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: ------------
Gadu-Gadu: 10520160
Lokalizacja: Rzeszów - Zawadka

Re: z 1.6D na 1.9TD z B3

Post autor: Danielloo » 14 lis 2013, 22:19

majchu pisze:z b3 passata ;) a po co wymieniać misę i smoka? nie może zostać to co jest w tym 1.9td?


A po to że płaska miska z poprzecznego silnika oprze sie o sanki ,musi mieć wycięcie jak w b2 lub audi b3.

Smok nie koniecznie musi być zmieniony.
Dodam jeszcze ze w silniku 1.9AAZ korbowody mają wyższe stopy i na 4ym cyl jeśłi założymy ori miske z passat 1.6D to stopa ostatniego korbowodu bedzie miske obijać. Sprawe można załatwić naturalnie punktakiem i młotkiem :)
Mój passat jest jak Yeti ... Każdy wie ze istnieje ale mało kto widział :P

majchu
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź 2012, 20:29
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 7917179
Lokalizacja: Malbork

Re: z 1.6D na 1.9TD z B3

Post autor: majchu » 15 lis 2013, 12:15

no to już mi trochę wyjaśniliście ;) tylko teraz powiedzcie mi jaką miskę mam założyć? z jakiego silnika będzie pasowała? bo po weekendzie już chcę oddać go do przekładki ;)

Awatar użytkownika
Danielloo
Administrator
Posty: 368
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:09
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: ------------
Gadu-Gadu: 10520160
Lokalizacja: Rzeszów - Zawadka

Re: z 1.6D na 1.9TD z B3

Post autor: Danielloo » 15 lis 2013, 21:01

majchu pisze:no to już mi trochę wyjaśniliście ;) tylko teraz powiedzcie mi jaką miskę mam założyć? z jakiego silnika będzie pasowała? bo po weekendzie już chcę oddać go do przekładki ;)
z każdego jednego czterocylidrowego silnika B2. tylko tak jak mówie przy zakładaniu michy trzeba zwrócić uwage na stope korbowodu 4go cylindra . Ustawić w najniższym połozeniu i sprawadzić czy nie dotyka dna miski , w razie potrzeby wyregulować młotkiem miske :) gdybys miał swoja miske z 1.6 Td trzeba bedzie zaślepić otwór spływu oleju turbiny a dlatemuż to że 1.9 mają spływ w blok.
Szwagier ostatnio wrzucił 1.9 AAZ z golfa Mk3, na osprzęcie 1.6 tj pompa wtryskowa i turbina . zmienił tylko miske i podstawe filtra oleju z audi a4 tdi afn. reszta silnika bez zmian
Mój passat jest jak Yeti ... Każdy wie ze istnieje ale mało kto widział :P

majchu
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź 2012, 20:29
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 7917179
Lokalizacja: Malbork

Re: z 1.6D na 1.9TD z B3

Post autor: majchu » 15 lis 2013, 23:04

no dobra, to wrzucę miskę ze swojego 1.6 tylko wyklepię ;D a nie mogę zostawić tej turbiny co mam w tym 1.9? no i jeszcze chciałem zapytać czy nie będzie problemów ze skrzynią biegów? mogę zostawić tą co mam z 1.6?

jozeph32
Posty: 47
Rejestracja: 05 sty 2012, 17:25
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1983
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0

Re: z 1.6D na 1.9TD z B3

Post autor: jozeph32 » 03 gru 2013, 11:40

Możesz zostawić ta z 1.9 tylko będziesz musiał wyrezać 1 odcinek tłumika za turbiną. Może zostać tylko nie wróże jej długiego żywotu
Diesle nie kapią olejem one tak znaczą swój teren ;)


Odpowiedz