Wymiana pompy wtryskowej 1.6D

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
Awatar użytkownika
domel-mz251
Posty: 168
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Tczew

Re: Wymiana pompy wtryskowej 1.6D

Post autor: domel-mz251 » 11 sty 2014, 7:41

Danielloo pisze:regulacja początku wtrysku to robota na 10 minut :) do niej potrzeba odkręcic tylko centralną śrubke w głowiczce pompy.
I naturalnie zluzować śruby mocujące pompe. wystarczy zdjęta osłona rozrządu.

podsumowując jeśli chcemy perfekt ustawic rozrząd po każdorazowym zrzuceniu paska w dieslu powinno sie zdejmować pokrywe rozrządu i sprawdzać ustawienie wałka względem wału,

bez tego też hulać powinno , ale mnie np by to gryzło :) robie takie rzeczy na codzień i wiem ze lepiej wszystko sprawdzić na zero , roboty dużo nie ma
Tak dodam z moich testów okazało się że wymieniając pasek rozrządu i składając wszystko na znaki nie zmienia się początek tłoczenia. Sprawdzałem czujnikiem zegarowym przed i po i po różnych napięciach paska.

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: Wymiana pompy wtryskowej 1.6D

Post autor: maro0912 » 28 lut 2014, 17:19

Witam pompę zmieniałem kilkukrotnie gdyż okazało się, że używka którą kupiłem też miała wyciek i to gorszy niż moja także zamian było kilka. Mam teraz kilka pytań:
1. Moja pompa cieknie przy ośce regulacji gazu- znajomy ojca oglądał ją i powiedział że to jest stary typ i tam nie ma tulejki do uszczelnienia tylko oring- wymiana oringu niewiele pomogła.
2. Mam też 2 pompę która ma wyciek przy wałku który ją napędza (koło koła zębatego od rozrządu) po wstępnych oględzinach wydaje mi się że musiał bym całą pompę rozebrać aby to wymienić. I dlatego wpadłem na taki pomysł nie wiem czy ma to sens, żeby przełożyć górę od tej 2 pompy gdzie na ośce gazu jest tulejka i najpewniej nie ma wycieku do mojej pompy gdzie tulejki nie ma i aby to uszczelnić pozostaje mi tylko oddać do pompiarza.
3. Po założeniu pompy naciągnąłem za mocno pasek rozrządu było słychać wycie łożysk chyba wszystkich możliwych, a zanim się zorientowałem co to może być auto przejechało max 500km, mechanik który robi ojcu auto czasem popatrzył na pasek i stwierdził, że nadaje się tylko do wymiany. Pasek oczywiście już poluzowany. Czy jest możliwe, że praktycznie nowy pasek (ok 3000km przejechane od wymiany) tak szybko by zdechł?
4. Chyba zakładając pompę przestawiłem ją lekko względem poprzedniego położenia i teraz auto ciężko pali, wcześniej zapalał od strzała i nie kręcił długo wałem, a teraz kręci dość długo i dobrze jest mu pomóc trochu dodając gazu żeby odpalił, żeby to poprawić muszę poluzować pompę i przekręcić ją lekko w stronę silnika?
Obrazek

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: Wymiana pompy wtryskowej 1.6D

Post autor: maro0912 » 18 kwie 2014, 17:39

jako że auto ostatnio bardzo słabo pali co niezwykle mnie denerwuje, wydaje mi się, że musiało mi kiedyś lekko przestawić się koło pompy. Dlatego chce jutro to ustawić tak jak powinno być i teraz chciał bym się dowiedzieć jak ustawić poprawnie koło pompy? widziałem, że w jednym miejscu jest na kole nacięcie od strony pompy, czy to powinno się zgrać z nacięciem na wsporniku czy jest jakiś inny znacznik?
Obrazek

Awatar użytkownika
Danielloo
Administrator
Posty: 368
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:09
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: ------------
Gadu-Gadu: 10520160
Lokalizacja: Rzeszów - Zawadka

Re: Wymiana pompy wtryskowej 1.6D

Post autor: Danielloo » 18 kwie 2014, 18:10

W kole pompy jest 5 dziur w tym jedna mniejsza, musisz dobrać takiego bolca, który bedzie opasował właśnie w tą jedną mniejszą dziure. taka sama dziura będzie pod kołem , dziure w kole obracasz na godzine 4tą i tam powinno to zaskoczyć. przy zakłądaniu paska jeśli wał będziesz miał na zero, możliwe że trzeba bezie delikatnie z 1-2mm drgnąć koło pompy zeby zęby paska wskoczyły na koło pompy bez problemu
Mój passat jest jak Yeti ... Każdy wie ze istnieje ale mało kto widział :P

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: Wymiana pompy wtryskowej 1.6D

Post autor: maro0912 » 18 kwie 2014, 18:19

dzięki mam jeszcze pytanie czy wałek rozrządu wystarczy zablokować jakimś płaskownikiem we właściwym położeniu czy trzeba wyregulować położenie jego przy użyciu szczelinomierzy jak to opisali w Sam Naprawiam?
Obrazek

Awatar użytkownika
Danielloo
Administrator
Posty: 368
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:09
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: ------------
Gadu-Gadu: 10520160
Lokalizacja: Rzeszów - Zawadka

Re: Wymiana pompy wtryskowej 1.6D

Post autor: Danielloo » 18 kwie 2014, 18:49

najprościej zdjąć pokrywe zaworów i wstawić z tyły w wycięcie płaskownik,jeśli po założeniu nowego paska ,płaskownik nie będzie wchodził luźno to trzeba odkręcić koło wałka , zbić , ustawić wałek, i dokręcić koło
Mój passat jest jak Yeti ... Każdy wie ze istnieje ale mało kto widział :P

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: Wymiana pompy wtryskowej 1.6D

Post autor: maro0912 » 16 mar 2016, 20:13

takie pytanie odnośnie ustawienia początku wtrysku zmieniałem ostatnio pompę na tą z CY i końcówki wtrysków na te 155Bar z silnika SB oznaczenie DN0SD264 i teraz jaką wartość ustawić? blok silnika i głowica jest od silnika CR. W sam naprawiam znalazłem różne wartości :
CR,JK,CY 0,83-0,97mm
RA 0,93-1,07
to w sekcji gdzie jest opisane ustawianie tego początku tłoczenia
a w tabeli z danymi na początku jest:
CR/JK CY 0,78-0,88
RA 0,93-1,07
i teraz mam ustawione 0,88 zapala o niebo lepiej niż jak wcześniej miałem 0,36, macie jakieś sugestie czy pojeździć i popróbować inne ustawienia?
Obrazek


Odpowiedz