2.0 5 cyl. pęknięty pasek

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
Awatar użytkownika
domel-mz251
Posty: 168
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Tczew

2.0 5 cyl. pęknięty pasek

Post autor: domel-mz251 » 29 paź 2013, 12:23

chłopaki mam problem , nie zakładam tematu bo po co , pękł mi pasek przy 2.0 5 cyl przy odpalaniu i mam pytania czy zawory mogły się pogiąć i czy koło pasowe trzyma tylko na tych 4 śrubach bo za nic to nie chce zejsc

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: B2 2.0 Syncro

Post autor: vwquantum » 29 paź 2013, 14:14

mogły się pogiąc. W dawcy q była zła rolka napinająca przez co rozrzad przestawial sie co jakis czas i widac bylo ze zawor uderzał w tłok.Czy się pogięły wyglądały na proste nie zacinały się w tulejkach. Wysokości miały dokładnie takie same. Ale.... teraz coś czasem mi w głowicy stuka. Zmienie olej i zobacze. Co do śrub to mi się zdaje że była duża śruba chyba 24 której nie da rady zauważyc :)

Koło pasowe z tłumikiem drgan jest z 2 częsci. Pierwsza czesc skrecona 4srubami na imbus i zebatka na rozrzad na "klin " a to wszystko z przelotową wielką śrubą. cos w ten desen.
http://imageshack.us/a/img846/3163/dscf0592tv.jpg
http://imageshack.us/a/img402/5323/dscf0580g.jpg
http://imageshack.us/a/img19/6052/dscf0579eu.jpg

Oryginalnie sruby imbusowe są klejone Loctite 573


Najpierw odkręcić dużą śrubę wału. jak nie uda sie zblokować dobrze na zamachu to możesz skonstruować od razu dwa egzemplarze jeden dla mnie jak by co :P vw2084

Obrazek
Potem dwie śruby na ibus odkręcic i dwie poluzowac. Ostrożnie popukac i gdy się poluzuje wtedy odkrecic te poluzowane 2 śruby. Powinno zeskoczyc z wału.


Momenty dokręcania:
duża śruba wału 450 Nm
śruby na imbus 20 Nm

Awatar użytkownika
domel-mz251
Posty: 168
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Tczew

Re: B2 2.0 Syncro

Post autor: domel-mz251 » 30 paź 2013, 4:22

O dzięki za podpowiedz :-) Będę miał trochę czasu to zabiorę się za to. W sumie czy zawory się pogięły czy nie to i tak ten silnik ma polatać bez inwestycji do wiosny a nawet może stać d tego czasu ale wolał bym aby chociaż na resztkach sił jeździł co bym go wyspawał i porobił drobne prace nie wymagające wkładu wielkiego . A docelowo to raczej V8 tam zagości ale muszę ukończyć golfika Mk1 .

Ktoś regenerował wisko? mam wrażenie że jak ostro ruszę to tak jak by się skleja i nie puszcze ....

Awatar użytkownika
domel-mz251
Posty: 168
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Tczew

2.0 5 cyl. pęknięty pasek

Post autor: domel-mz251 » 10 gru 2013, 2:01

jeśli chodzi o poprzedni problem z odkręceniem koła pasowego to wsadziłem pod spodem w zęby wieńca koła zamachowego śrubokręt i się udało


Odpowiedz