2.0 5 cyl. pęknięty pasek
- domel-mz251
- Posty: 168
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tczew
2.0 5 cyl. pęknięty pasek
chłopaki mam problem , nie zakładam tematu bo po co , pękł mi pasek przy 2.0 5 cyl przy odpalaniu i mam pytania czy zawory mogły się pogiąć i czy koło pasowe trzyma tylko na tych 4 śrubach bo za nic to nie chce zejsc
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: B2 2.0 Syncro
mogły się pogiąc. W dawcy q była zła rolka napinająca przez co rozrzad przestawial sie co jakis czas i widac bylo ze zawor uderzał w tłok.Czy się pogięły wyglądały na proste nie zacinały się w tulejkach. Wysokości miały dokładnie takie same. Ale.... teraz coś czasem mi w głowicy stuka. Zmienie olej i zobacze. Co do śrub to mi się zdaje że była duża śruba chyba 24 której nie da rady zauważyc
Koło pasowe z tłumikiem drgan jest z 2 częsci. Pierwsza czesc skrecona 4srubami na imbus i zebatka na rozrzad na "klin " a to wszystko z przelotową wielką śrubą. cos w ten desen.
http://imageshack.us/a/img846/3163/dscf0592tv.jpg
http://imageshack.us/a/img402/5323/dscf0580g.jpg
http://imageshack.us/a/img19/6052/dscf0579eu.jpg
Oryginalnie sruby imbusowe są klejone Loctite 573
Najpierw odkręcić dużą śrubę wału. jak nie uda sie zblokować dobrze na zamachu to możesz skonstruować od razu dwa egzemplarze jeden dla mnie jak by co vw2084
Potem dwie śruby na ibus odkręcic i dwie poluzowac. Ostrożnie popukac i gdy się poluzuje wtedy odkrecic te poluzowane 2 śruby. Powinno zeskoczyc z wału.
Momenty dokręcania:
duża śruba wału 450 Nm
śruby na imbus 20 Nm
Koło pasowe z tłumikiem drgan jest z 2 częsci. Pierwsza czesc skrecona 4srubami na imbus i zebatka na rozrzad na "klin " a to wszystko z przelotową wielką śrubą. cos w ten desen.
http://imageshack.us/a/img846/3163/dscf0592tv.jpg
http://imageshack.us/a/img402/5323/dscf0580g.jpg
http://imageshack.us/a/img19/6052/dscf0579eu.jpg
Oryginalnie sruby imbusowe są klejone Loctite 573
Najpierw odkręcić dużą śrubę wału. jak nie uda sie zblokować dobrze na zamachu to możesz skonstruować od razu dwa egzemplarze jeden dla mnie jak by co vw2084
Potem dwie śruby na ibus odkręcic i dwie poluzowac. Ostrożnie popukac i gdy się poluzuje wtedy odkrecic te poluzowane 2 śruby. Powinno zeskoczyc z wału.
Momenty dokręcania:
duża śruba wału 450 Nm
śruby na imbus 20 Nm
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
- domel-mz251
- Posty: 168
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tczew
Re: B2 2.0 Syncro
O dzięki za podpowiedz Będę miał trochę czasu to zabiorę się za to. W sumie czy zawory się pogięły czy nie to i tak ten silnik ma polatać bez inwestycji do wiosny a nawet może stać d tego czasu ale wolał bym aby chociaż na resztkach sił jeździł co bym go wyspawał i porobił drobne prace nie wymagające wkładu wielkiego . A docelowo to raczej V8 tam zagości ale muszę ukończyć golfika Mk1 .
Ktoś regenerował wisko? mam wrażenie że jak ostro ruszę to tak jak by się skleja i nie puszcze ....
Ktoś regenerował wisko? mam wrażenie że jak ostro ruszę to tak jak by się skleja i nie puszcze ....
- domel-mz251
- Posty: 168
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:24
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tczew
2.0 5 cyl. pęknięty pasek
jeśli chodzi o poprzedni problem z odkręceniem koła pasowego to wsadziłem pod spodem w zęby wieńca koła zamachowego śrubokręt i się udało