Wtrysk rozruchowy 5cyl

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Wtrysk rozruchowy 5cyl

Post autor: vwquantum » 02 wrz 2014, 18:47

Mam słabą pamieć więc sobie tutaj opisze trochę :)

Są dwa czujniki jeden z tyłu w głowicy "droższy" i "tańszy" z przodu w króćcu górnego węża chłodnicy wkręcony od dołu. Obydwa są dwu pinowe.

Sterownik dostaje informację z czujnika termiczno czasowego "tańszego" że temperatura płynu jest niższa niż 30 stopni Celsiusza i załącza wtrysk rozruchowy. Przy kręceniu rozrusznikiem idzie napięcie na wtrysk rozruchowy.

Podłączając żarówkę pod wtyczkę od wtrysku rozruchowego.
Gdy silnik zimny:
-sygnał z rozrusznika a następnie miga w regularnych odstępach czasu

Gdy ciepły silnik:
- sygnał z rozrusznika jest opóźniony o 2 sekundy i później miga w regularnych odstępach czasu

We wtyczce napięcie min 11,5V

Rozpylanie paliwa:
Gdy zimny silnik poniżej 30stopni:
W trakcie 10sek kręcenia rozrusznikiem wtrysk rozr. powinien rozpylać paliwo w kształcie stożka w czasie odpowiadającym jw. i rozpyla pulsacyjne.

Gdy ciepły silnik powyżej 30stopni:
Po dwóch sekundach kręcenia rozrusznikiem powinien rozpylać paliwo i później pulsacyjnie.

dla przykładu silniki KX i JT:
temp / czas rozpylania w sek

-20 / 5-11
-10 / 4-10
0 / 1,8-5,8
5 / 1- 4
10 / 0-3
20 / 0-1

Awatar użytkownika
Sajmon
Posty: 1296
Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 141061
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Wtrysk rozruchowy 5cyl

Post autor: Sajmon » 03 wrz 2014, 14:53

ja mam 1pin w króćcu ten "tańszy" :)
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z

Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)

Odpowiedz