Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?

Wszystko o silniku, układzie chłodzenia, układzie wydechowym
zohhan
Posty: 38
Rejestracja: 11 lut 2013, 16:25
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.2 136KM
Gadu-Gadu: 0

Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?

Post autor: zohhan » 09 wrz 2014, 22:04

Jak w temacie?

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?

Post autor: vwquantum » 09 wrz 2014, 22:07

2, 2 10v? kv? czy mowa o S2?

zohhan
Posty: 38
Rejestracja: 11 lut 2013, 16:25
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.2 136KM
Gadu-Gadu: 0

Re: Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?

Post autor: zohhan » 09 wrz 2014, 22:15

2.2 kv 10v

a.d.a.m.
Posty: 106
Rejestracja: 02 sty 2012, 15:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 0

Re: Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?

Post autor: a.d.a.m. » 10 wrz 2014, 6:58

Czy pytane jest podchwytliwe?
Fabryka podaje że wersja 115 KM ma jeździć na 95, a 136KM na 98.
Mam takie auto z takim silnikiem i na wlepce przy wlewie paliwa podane jest paliwo 91, czyli nasza 95.
Przy stopniu sprężania 8,5 dałoby się jeździć nawet na słabszym paliwie.
Stąd wniosek niczym nie grozi a nawet zalecane jest 95.
Mam też Golfa II GTI gdzie na klapce wlewu paliwa napisane jest 98 i auto musi jeździć na takim paliwie.
A jak się wleje paliwo o niższej liczbie oktanowej to silnik zaczyna stukać, można się ratować ekstermalnie cofając zapłon,
ale to niczemu nie służy i silnik się będzie grzał.
Paliwo o liczbie oktanowej 98 przeznaczone jest do silników o wyższym stopniu sprężania 10 i więcej
Zaletą paliwa 98 w większości przypadków jest mniejsze spalanie, bo nie od dziś wiadomo że silniki
"pracują na stopniu sprężania" i im wyższy stopnień sprężania tym wyższa sprawność i spalanie mniejsze.
Dzięki temu twój KV katalogowo powinien spalać 2-3 litry paliwa mniej od mojego KX bo mam niższy stopnień sprężania.
Obrazek

Awatar użytkownika
Sajmon
Posty: 1296
Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 141061
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?

Post autor: Sajmon » 10 wrz 2014, 9:02

dodam tylko, że paliwo 95 się szybciej spala, dlatego spalanie rośnie wtedy :)
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z

Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)

zohhan
Posty: 38
Rejestracja: 11 lut 2013, 16:25
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.2 136KM
Gadu-Gadu: 0

Re: Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?

Post autor: zohhan » 10 wrz 2014, 12:20

U mnie własnie na wlepce jest napisane 98 i zdarzyło mi się jeździć na 95 i nasunęło mi się nowe pytanie czy to może być powodem przerywania o które pytam w dziale silnik? Czy wywołuje to jakies nieodwaracalne zmiany- konkretnie chodzi mi o ten mechaniczny wtrysk?

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?

Post autor: vwquantum » 10 wrz 2014, 12:43

mechaniczny wtrysk nie.

Awatar użytkownika
cowboy
Posty: 426
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1986
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 1264480
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontaktowanie:

Re: Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?

Post autor: cowboy » 11 wrz 2014, 11:13

czyli lepiej gdy KX jeździ na 95? Bo ja leję 98 i nie wiem które w końcu lepsze dla niego
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?

Post autor: vwquantum » 11 wrz 2014, 11:51

zrób experyment. Zrób susze w baku co jest nietrudne :) i zalej 15litrów 98. Zobaczysz jak to jezdzi i się zachowuje.
Jak będzie zle to dolej 95 i się zmiesza i nie będzie problemu.
W coupe tankując benzynę 92 lepiej się zbierał niż w polsce na 95 więc ja nie wierzę że 95 jest 95 w polskich dystrybutorach.

Jak będzie ci chodził lepiej na 98 to co jakiś czas sobie dolej :)

Awatar użytkownika
Sajmon
Posty: 1296
Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 141061
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?

Post autor: Sajmon » 11 wrz 2014, 11:58

bo 92 sie szybciej spala, i były nawet testy na hamowni z paliwami 95, 96 i shell vpower 100
Przy pb95 autko miało najwięcej koni :)

Im większa liczba oktanowa, tym paliwo dłużej się pali, więc tak myśląc logicznie przez dłuższy czas jest efektywne, więc i spalanie maleje :)

p.s. a tak swoja droga diesle pala wiecej rzepaku niż zwyklego ON, Rekin sprawdzał u siebie w 1.6 wiec oszczednosc prawie zerowa a syfu w silniku wiecej :P
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z

Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)


Odpowiedz