Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 lut 2013, 16:25
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.2 136KM
- Gadu-Gadu: 0
Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?
Jak w temacie?
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?
2, 2 10v? kv? czy mowa o S2?
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 02 sty 2012, 15:19
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 0
Re: Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?
Czy pytane jest podchwytliwe?
Fabryka podaje że wersja 115 KM ma jeździć na 95, a 136KM na 98.
Mam takie auto z takim silnikiem i na wlepce przy wlewie paliwa podane jest paliwo 91, czyli nasza 95.
Przy stopniu sprężania 8,5 dałoby się jeździć nawet na słabszym paliwie.
Stąd wniosek niczym nie grozi a nawet zalecane jest 95.
Mam też Golfa II GTI gdzie na klapce wlewu paliwa napisane jest 98 i auto musi jeździć na takim paliwie.
A jak się wleje paliwo o niższej liczbie oktanowej to silnik zaczyna stukać, można się ratować ekstermalnie cofając zapłon,
ale to niczemu nie służy i silnik się będzie grzał.
Paliwo o liczbie oktanowej 98 przeznaczone jest do silników o wyższym stopniu sprężania 10 i więcej
Zaletą paliwa 98 w większości przypadków jest mniejsze spalanie, bo nie od dziś wiadomo że silniki
"pracują na stopniu sprężania" i im wyższy stopnień sprężania tym wyższa sprawność i spalanie mniejsze.
Dzięki temu twój KV katalogowo powinien spalać 2-3 litry paliwa mniej od mojego KX bo mam niższy stopnień sprężania.
Fabryka podaje że wersja 115 KM ma jeździć na 95, a 136KM na 98.
Mam takie auto z takim silnikiem i na wlepce przy wlewie paliwa podane jest paliwo 91, czyli nasza 95.
Przy stopniu sprężania 8,5 dałoby się jeździć nawet na słabszym paliwie.
Stąd wniosek niczym nie grozi a nawet zalecane jest 95.
Mam też Golfa II GTI gdzie na klapce wlewu paliwa napisane jest 98 i auto musi jeździć na takim paliwie.
A jak się wleje paliwo o niższej liczbie oktanowej to silnik zaczyna stukać, można się ratować ekstermalnie cofając zapłon,
ale to niczemu nie służy i silnik się będzie grzał.
Paliwo o liczbie oktanowej 98 przeznaczone jest do silników o wyższym stopniu sprężania 10 i więcej
Zaletą paliwa 98 w większości przypadków jest mniejsze spalanie, bo nie od dziś wiadomo że silniki
"pracują na stopniu sprężania" i im wyższy stopnień sprężania tym wyższa sprawność i spalanie mniejsze.
Dzięki temu twój KV katalogowo powinien spalać 2-3 litry paliwa mniej od mojego KX bo mam niższy stopnień sprężania.
- Sajmon
- Posty: 1296
- Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1984
- silnik: 2.0 115KM
- Gadu-Gadu: 141061
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?
dodam tylko, że paliwo 95 się szybciej spala, dlatego spalanie rośnie wtedy
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 lut 2013, 16:25
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.2 136KM
- Gadu-Gadu: 0
Re: Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?
U mnie własnie na wlepce jest napisane 98 i zdarzyło mi się jeździć na 95 i nasunęło mi się nowe pytanie czy to może być powodem przerywania o które pytam w dziale silnik? Czy wywołuje to jakies nieodwaracalne zmiany- konkretnie chodzi mi o ten mechaniczny wtrysk?
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?
mechaniczny wtrysk nie.
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
- cowboy
- Posty: 426
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 1264480
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontaktowanie:
Re: Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?
czyli lepiej gdy KX jeździ na 95? Bo ja leję 98 i nie wiem które w końcu lepsze dla niego
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18
18.03.18
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?
zrób experyment. Zrób susze w baku co jest nietrudne i zalej 15litrów 98. Zobaczysz jak to jezdzi i się zachowuje.
Jak będzie zle to dolej 95 i się zmiesza i nie będzie problemu.
W coupe tankując benzynę 92 lepiej się zbierał niż w polsce na 95 więc ja nie wierzę że 95 jest 95 w polskich dystrybutorach.
Jak będzie ci chodził lepiej na 98 to co jakiś czas sobie dolej
Jak będzie zle to dolej 95 i się zmiesza i nie będzie problemu.
W coupe tankując benzynę 92 lepiej się zbierał niż w polsce na 95 więc ja nie wierzę że 95 jest 95 w polskich dystrybutorach.
Jak będzie ci chodził lepiej na 98 to co jakiś czas sobie dolej
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
- Sajmon
- Posty: 1296
- Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1984
- silnik: 2.0 115KM
- Gadu-Gadu: 141061
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Czym grozi stosowanie PB95 zamiast PB98 w silniku 2.2?
bo 92 sie szybciej spala, i były nawet testy na hamowni z paliwami 95, 96 i shell vpower 100
Przy pb95 autko miało najwięcej koni
Im większa liczba oktanowa, tym paliwo dłużej się pali, więc tak myśląc logicznie przez dłuższy czas jest efektywne, więc i spalanie maleje
p.s. a tak swoja droga diesle pala wiecej rzepaku niż zwyklego ON, Rekin sprawdzał u siebie w 1.6 wiec oszczednosc prawie zerowa a syfu w silniku wiecej
Przy pb95 autko miało najwięcej koni
Im większa liczba oktanowa, tym paliwo dłużej się pali, więc tak myśląc logicznie przez dłuższy czas jest efektywne, więc i spalanie maleje
p.s. a tak swoja droga diesle pala wiecej rzepaku niż zwyklego ON, Rekin sprawdzał u siebie w 1.6 wiec oszczednosc prawie zerowa a syfu w silniku wiecej
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)