Skrzynie i przełożenia

Skrzynia biegów, sprzegła etc.
Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Skrzynie i przełożenia

Post autor: vwquantum » 29 gru 2011, 20:38

Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.

Jakie skrzynie montowane były w b2?

Zrobimy w swoim czasie swoją tabelkę a na daną chwilę:

http://www.passat-kartei.de/technik/getriebe32B4.html

Przeglądając tabelki na passat kartei w kolumnach Übersetzung
Im mniejsza cyfra tym krótszy bieg / szybsze przełożenie.

Gelenkwellen- flansch - średnica flanszy wewnętrznej


Obrazek

syncro 2.2 pisze: flansze przy skrzyni można przekładać , przykręcane są centralna śrubą

Obrazek

Oznaczenie 49/10 oznacza:

vrl pisze: To przełożenie główne skrzyni. 49 zębów koło słoneczne, 10 zębów wałek atakujący. Skrzynia VW jest najdłuższa na 5 biegu, czyli najlepsza na trase. Bo ABT jest dłuższa od VW na każdym biegu ale 5-tke ma krótką (tak jakby nadbieg).


Przełożenie skrzyni w syncro 1.8:

vrl i syncro piszą

016 301 103 AL na głównym korpusie
016 301 211 L na środkowym korpusie
016 301 231 S na końcowym korpusie

przełożenia są niemal identyczne, różni się nieznacznie 5 bieg ,natomiast podstawowa różnica jest w przełożeniu głównym, przy 5-cylidrówkach ma 4.11 :1 a w 4-ro cylindrowych jest to 4,56:1

Obrazek

w kwesti doboru i ilości oleju pomocna będzie ta strona
http://www.valvoline.pl/s,11,dobierz_ol ... oline.html
wpisz wymagane dane i wciśnij POKAŻ

vrl pisze: Mam skrzynie i most od silnika 1.8 przełożenie główne jest za duże do mojego silnika (4.56). Czy istnieje możliwość przełożenia zębników i kół talerzowych ze skrzyni i mostu dla silnika 2.0 lub 2.3? tam przełożenie jest równe 4.11 .

syncro 2.2 pisze: trzeba zmieniać wałek z zębatką atakującą w skrzyni, bez sensu....4,56 jest odpowiednim przełożeniami dla silnika 1.8 ,przy przełożeniu 4,11 silnik nie dałaby rady sprawnie napędzać auta ,fakt że przy 4,11 byłby szybszy ale do 100 km/h rozpędzał by się wolniej...prościej chyba jest poszukać silnika 1.8 16V i go wstawić

vrl pisze:Ma to jeździć z silnikiem 1.6 TD SB podkręcony do ok. 100KM i dla diesla za duże obroty wychodzą...

Napęd SYNCRO
birol pisze:

Naped jest zawsze na 4 kola pomijajac sytuacje, kiedy ktores z kol, lub osi traci przyczepnosc, wtedy niestety standardowe dzialanie mechanizmu roznicowego, przekazuje moc na te kola ktore sie slizgaja. Po to są wlasnie blokady i ten "guzik" aby zablokowac je na stale, czyli niezaleznie od warunkow:
pierwsza pozycja - zerowa - oba mechanizmy roznicowe, otwarte
druga - tylny mechanizm roznicowy zablokowany- czyli oba tylne kola w kazdych warunkach kreca sie z jednakowa predkoscia
trzecia - tylny i centralny mechanizm roznicowy zablokowane - kola na tylnej osi, niezaleznie od warunkow, kreca sie z jednakowa predkoscia i do tego jeszcze przednia i tylna os kreci sie z jednakowa predkoscia niezaleznie od warunkow.
Jakby byla jeszcze mozliwosc blokowania przedniego dyferencjalu, to wtedy dodatkowo jeszcze przednie kola krecilyby sie z jednakowa predkoscia (ale wtedy niemalze nie dalo by sie skrecac ) .
Generalnie nie powinno sie jezdzic z zapietymi blokadami, na przyczepnej nawierzchni, bo powstaja duze naprezenia mechanizmow. Nie wolno tez pod zadnycm pozorem zakladac na tyl wiekszych kol (opon tez) niz z przodu, ani na odwrót. Generalnie w kazdej 4x4 wszystkie kola musza miec identyczna srednice bo w innym wypadku centralny mech roznicowy dostaje strasznie po dupie, nawet jak jest "otwarty".

syncro 2.2 pisze:
badanie hamulców na jednej osi w żaden sposób nieuszkadza napędu , robiłem to w swoim wielokronie jak i Audicą z TORSENem, przy tak małych prędkoście obrotowych niema prawa nic się stać...inna bajka jak ktoś by chciał holować na tzw. motylku 4-ro napędówkę wtedy napewno klęknie układ między osiowy

szary_misiek pisze: Przedni dyfer, tylny dyfer i środkowy, jak sprawdzić, podnosimy jedno koło, chcemy ruszyć, nie da się bo to koło się kręci w powietrzu reszta stoi.

Półosie w b2 różnią się między 4 a 5cylindrowymi silnikami także z audi 80 b2. Skrzynie biegów pasują czy to diesel czy turbodiesel.

kiero23
Posty: 12
Rejestracja: 02 lut 2012, 19:38
Auto: VW Santana
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Sztum

Re: Skrzynie i przełożenia

Post autor: kiero23 » 20 gru 2012, 2:28

Witam! Mam niby skrzynie od diesla w moim b2 a przy 90km/h mam 2500 obrotów. Wydaje mi się że to trochę za dużo. Przy 140km/h mam 3600 albo 3800 (dokładnie nie pamiętam). Co wy na to?

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: Skrzynie i przełożenia

Post autor: vwquantum » 20 gru 2012, 10:31

Po pierwsze napisz ilo biegową masz skrzynię i rozmiary opon. Moja santana miała max 140 w dieslu na 4 biegowej skrzyni. Na felgach 13calowych opona- profil 60. Obrotomierza nie miałem więc nie wiem jak tam z obrotami.

Z twoimi obrotami wydaje mi się że to norma i nic dziwnego nie widzę.

Awatar użytkownika
miedzwin
Posty: 29
Rejestracja: 05 sty 2012, 1:02
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Wilno

Re: Skrzynie i przełożenia

Post autor: miedzwin » 31 sty 2013, 22:55

Miałem skrzynię 1Y (zdaje się) 4 biegi, wg opisów brazylijska. Maks szybkość, to ~135-140km/h. Teraz mam 3M (5 biegów) i nie udało mi się osiągnąć max szybkości, za wolno się rozpędza... Jak z obrotami, to nie wiem, bo nie mam obrotomierza.

Awatar użytkownika
szary_misiek
Posty: 118
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:07
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 9975321
Skype: szary_mis
Lokalizacja: Elbląg

Re: Skrzynie i przełożenia

Post autor: szary_misiek » 01 lut 2013, 10:55

Ja na skrzyni 3M osiągałem na autostradzie fabryczne osiągi, 140 na godzinę leciał. Obrotomierza nie mam.
Odradzam jednak dieslem ciągłe śmiganie na maksa bo się przegrzewać zaczął (kontrolka temp. się świeciła).
B2 '87 1.6td trend -> stage I rozbiórka


Odpowiedz