Skrzynie i przełożenia
: 29 gru 2011, 20:38
Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.
Jakie skrzynie montowane były w b2?
Zrobimy w swoim czasie swoją tabelkę a na daną chwilę:
http://www.passat-kartei.de/technik/getriebe32B4.html
Przeglądając tabelki na passat kartei w kolumnach Übersetzung
Im mniejsza cyfra tym krótszy bieg / szybsze przełożenie.
Gelenkwellen- flansch - średnica flanszy wewnętrznej
syncro 2.2 pisze: flansze przy skrzyni można przekładać , przykręcane są centralna śrubą
Oznaczenie 49/10 oznacza:
vrl pisze: To przełożenie główne skrzyni. 49 zębów koło słoneczne, 10 zębów wałek atakujący. Skrzynia VW jest najdłuższa na 5 biegu, czyli najlepsza na trase. Bo ABT jest dłuższa od VW na każdym biegu ale 5-tke ma krótką (tak jakby nadbieg).
Przełożenie skrzyni w syncro 1.8:
vrl i syncro piszą
016 301 103 AL na głównym korpusie
016 301 211 L na środkowym korpusie
016 301 231 S na końcowym korpusie
przełożenia są niemal identyczne, różni się nieznacznie 5 bieg ,natomiast podstawowa różnica jest w przełożeniu głównym, przy 5-cylidrówkach ma 4.11 :1 a w 4-ro cylindrowych jest to 4,56:1
w kwesti doboru i ilości oleju pomocna będzie ta strona
http://www.valvoline.pl/s,11,dobierz_ol ... oline.html
wpisz wymagane dane i wciśnij POKAŻ
vrl pisze: Mam skrzynie i most od silnika 1.8 przełożenie główne jest za duże do mojego silnika (4.56). Czy istnieje możliwość przełożenia zębników i kół talerzowych ze skrzyni i mostu dla silnika 2.0 lub 2.3? tam przełożenie jest równe 4.11 .
syncro 2.2 pisze: trzeba zmieniać wałek z zębatką atakującą w skrzyni, bez sensu....4,56 jest odpowiednim przełożeniami dla silnika 1.8 ,przy przełożeniu 4,11 silnik nie dałaby rady sprawnie napędzać auta ,fakt że przy 4,11 byłby szybszy ale do 100 km/h rozpędzał by się wolniej...prościej chyba jest poszukać silnika 1.8 16V i go wstawić
vrl pisze:Ma to jeździć z silnikiem 1.6 TD SB podkręcony do ok. 100KM i dla diesla za duże obroty wychodzą...
Napęd SYNCRO
birol pisze:
Naped jest zawsze na 4 kola pomijajac sytuacje, kiedy ktores z kol, lub osi traci przyczepnosc, wtedy niestety standardowe dzialanie mechanizmu roznicowego, przekazuje moc na te kola ktore sie slizgaja. Po to są wlasnie blokady i ten "guzik" aby zablokowac je na stale, czyli niezaleznie od warunkow:
pierwsza pozycja - zerowa - oba mechanizmy roznicowe, otwarte
druga - tylny mechanizm roznicowy zablokowany- czyli oba tylne kola w kazdych warunkach kreca sie z jednakowa predkoscia
trzecia - tylny i centralny mechanizm roznicowy zablokowane - kola na tylnej osi, niezaleznie od warunkow, kreca sie z jednakowa predkoscia i do tego jeszcze przednia i tylna os kreci sie z jednakowa predkoscia niezaleznie od warunkow.
Jakby byla jeszcze mozliwosc blokowania przedniego dyferencjalu, to wtedy dodatkowo jeszcze przednie kola krecilyby sie z jednakowa predkoscia (ale wtedy niemalze nie dalo by sie skrecac ) .
Generalnie nie powinno sie jezdzic z zapietymi blokadami, na przyczepnej nawierzchni, bo powstaja duze naprezenia mechanizmow. Nie wolno tez pod zadnycm pozorem zakladac na tyl wiekszych kol (opon tez) niz z przodu, ani na odwrót. Generalnie w kazdej 4x4 wszystkie kola musza miec identyczna srednice bo w innym wypadku centralny mech roznicowy dostaje strasznie po dupie, nawet jak jest "otwarty".
syncro 2.2 pisze:
badanie hamulców na jednej osi w żaden sposób nieuszkadza napędu , robiłem to w swoim wielokronie jak i Audicą z TORSENem, przy tak małych prędkoście obrotowych niema prawa nic się stać...inna bajka jak ktoś by chciał holować na tzw. motylku 4-ro napędówkę wtedy napewno klęknie układ między osiowy
szary_misiek pisze: Przedni dyfer, tylny dyfer i środkowy, jak sprawdzić, podnosimy jedno koło, chcemy ruszyć, nie da się bo to koło się kręci w powietrzu reszta stoi.
Półosie w b2 różnią się między 4 a 5cylindrowymi silnikami także z audi 80 b2. Skrzynie biegów pasują czy to diesel czy turbodiesel.
Jakie skrzynie montowane były w b2?
Zrobimy w swoim czasie swoją tabelkę a na daną chwilę:
http://www.passat-kartei.de/technik/getriebe32B4.html
Przeglądając tabelki na passat kartei w kolumnach Übersetzung
Im mniejsza cyfra tym krótszy bieg / szybsze przełożenie.
Gelenkwellen- flansch - średnica flanszy wewnętrznej
syncro 2.2 pisze: flansze przy skrzyni można przekładać , przykręcane są centralna śrubą
Oznaczenie 49/10 oznacza:
vrl pisze: To przełożenie główne skrzyni. 49 zębów koło słoneczne, 10 zębów wałek atakujący. Skrzynia VW jest najdłuższa na 5 biegu, czyli najlepsza na trase. Bo ABT jest dłuższa od VW na każdym biegu ale 5-tke ma krótką (tak jakby nadbieg).
Przełożenie skrzyni w syncro 1.8:
vrl i syncro piszą
016 301 103 AL na głównym korpusie
016 301 211 L na środkowym korpusie
016 301 231 S na końcowym korpusie
przełożenia są niemal identyczne, różni się nieznacznie 5 bieg ,natomiast podstawowa różnica jest w przełożeniu głównym, przy 5-cylidrówkach ma 4.11 :1 a w 4-ro cylindrowych jest to 4,56:1
w kwesti doboru i ilości oleju pomocna będzie ta strona
http://www.valvoline.pl/s,11,dobierz_ol ... oline.html
wpisz wymagane dane i wciśnij POKAŻ
vrl pisze: Mam skrzynie i most od silnika 1.8 przełożenie główne jest za duże do mojego silnika (4.56). Czy istnieje możliwość przełożenia zębników i kół talerzowych ze skrzyni i mostu dla silnika 2.0 lub 2.3? tam przełożenie jest równe 4.11 .
syncro 2.2 pisze: trzeba zmieniać wałek z zębatką atakującą w skrzyni, bez sensu....4,56 jest odpowiednim przełożeniami dla silnika 1.8 ,przy przełożeniu 4,11 silnik nie dałaby rady sprawnie napędzać auta ,fakt że przy 4,11 byłby szybszy ale do 100 km/h rozpędzał by się wolniej...prościej chyba jest poszukać silnika 1.8 16V i go wstawić
vrl pisze:Ma to jeździć z silnikiem 1.6 TD SB podkręcony do ok. 100KM i dla diesla za duże obroty wychodzą...
Napęd SYNCRO
birol pisze:
Naped jest zawsze na 4 kola pomijajac sytuacje, kiedy ktores z kol, lub osi traci przyczepnosc, wtedy niestety standardowe dzialanie mechanizmu roznicowego, przekazuje moc na te kola ktore sie slizgaja. Po to są wlasnie blokady i ten "guzik" aby zablokowac je na stale, czyli niezaleznie od warunkow:
pierwsza pozycja - zerowa - oba mechanizmy roznicowe, otwarte
druga - tylny mechanizm roznicowy zablokowany- czyli oba tylne kola w kazdych warunkach kreca sie z jednakowa predkoscia
trzecia - tylny i centralny mechanizm roznicowy zablokowane - kola na tylnej osi, niezaleznie od warunkow, kreca sie z jednakowa predkoscia i do tego jeszcze przednia i tylna os kreci sie z jednakowa predkoscia niezaleznie od warunkow.
Jakby byla jeszcze mozliwosc blokowania przedniego dyferencjalu, to wtedy dodatkowo jeszcze przednie kola krecilyby sie z jednakowa predkoscia (ale wtedy niemalze nie dalo by sie skrecac ) .
Generalnie nie powinno sie jezdzic z zapietymi blokadami, na przyczepnej nawierzchni, bo powstaja duze naprezenia mechanizmow. Nie wolno tez pod zadnycm pozorem zakladac na tyl wiekszych kol (opon tez) niz z przodu, ani na odwrót. Generalnie w kazdej 4x4 wszystkie kola musza miec identyczna srednice bo w innym wypadku centralny mech roznicowy dostaje strasznie po dupie, nawet jak jest "otwarty".
syncro 2.2 pisze:
badanie hamulców na jednej osi w żaden sposób nieuszkadza napędu , robiłem to w swoim wielokronie jak i Audicą z TORSENem, przy tak małych prędkoście obrotowych niema prawa nic się stać...inna bajka jak ktoś by chciał holować na tzw. motylku 4-ro napędówkę wtedy napewno klęknie układ między osiowy
szary_misiek pisze: Przedni dyfer, tylny dyfer i środkowy, jak sprawdzić, podnosimy jedno koło, chcemy ruszyć, nie da się bo to koło się kręci w powietrzu reszta stoi.
Półosie w b2 różnią się między 4 a 5cylindrowymi silnikami także z audi 80 b2. Skrzynie biegów pasują czy to diesel czy turbodiesel.