Wymiana belki tylnej
- Monter
- Support Team
- Posty: 792
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 2.2T 210KM
- Gadu-Gadu: 1114840
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana belki tylnej
"na oko" są takie same, bo różnicy jest tylko 14mm
Opel Manta A '73, VW Santana GL5 2.2T '82, VW Touran 1T2 HKL '08 2.0TDI BMN, VW Passat Kombi B4 '94 1.9 TDI
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord
- Sajmon
- Posty: 1296
- Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1984
- silnik: 2.0 115KM
- Gadu-Gadu: 141061
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana belki tylnej
mierzyłem obie, w takim razie moja z passata musiala być wygięta
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Wymiana belki tylnej
belka z B3 już rozbrojona, zostało wypiaskować pomalować i można zakładać.
na szybko co mi się rzuciło w oczy to: znacznie większe bębny niż w b2, inny korektor hamowania i inne jego mocowanie, i bęben jest przykręcony 6 śrubami, ale 4 otwory się pokrywają więc można elegancko spasować bębny z b2
dodatkowo belka z B3 wydaje się solidniejsza i ma jakby wzmocnienia w paru miejscach ( np tam gdzie moja przegniła)
i ma też chyba stabilizator co może być przeszkodą ze względu na umiejscowienie korektora w b2
jak ściągnę stara belkę to wrzucę zdjęcia + postaram się mniej więcej opisać temat + zdjęcia
na szybko co mi się rzuciło w oczy to: znacznie większe bębny niż w b2, inny korektor hamowania i inne jego mocowanie, i bęben jest przykręcony 6 śrubami, ale 4 otwory się pokrywają więc można elegancko spasować bębny z b2
dodatkowo belka z B3 wydaje się solidniejsza i ma jakby wzmocnienia w paru miejscach ( np tam gdzie moja przegniła)
i ma też chyba stabilizator co może być przeszkodą ze względu na umiejscowienie korektora w b2
jak ściągnę stara belkę to wrzucę zdjęcia + postaram się mniej więcej opisać temat + zdjęcia
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Wymiana belki tylnej
Wrzucę tu parę postów z giełdy żeby potem nie zaginęły:
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 7154315522
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 0117221362
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 7106930546
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 2559345938
Tutaj wspomniane wcześniej wzmocnienia z tego co widzę to w mojej w b2 nie ma tego wzmocnienia koło mocowania bębna
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 0025926082
i bonusowo zdjęcie jakie kuku stało się mojej belce:
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 0761239714
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 9271256418
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 9435109298
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 4267181138
wydaje mi się że przyczyną uszkodzenia belki u mnie mogło być to że kiedyś komuś rozlał się płyn hamulcowy w tym miejscu poszła farba a dalej to już historia znana
zna ktoś średnicę miejsca w które wciska się tuleje w ori belce w b2? w tej z b3 którą mam wynosi ona ok 56mm
Sajmon pisze:nie wiem jak toledo, reszta wszystko takie same poza VR6 bo VRowa nie ma 4 śrub do piasty tylko 6. (choć nie wiem czy 4śruby przypadkiem się nie pokrywają więc 2 by zostały wolne).
Belki niczym się nie różnią, jak będziesz chciał założyć tarcze to musisz dokręcić takie piasty zamiast tych pod bębny:
Kupić tarcze, łożyska i zaciski, nic trudnego
Monter pisze:Toledo 1 z tarczami wchodzi P&P. Nawet szerokość belki jest ta sama co w B2
tutaj parę fotek wydaje mi się że jest to ori rozwiązanie ale nie wiem jaki to dokładnie był pasek z którego wyciągnięta była ta belka.mariogo pisze:niomm pisałem o tarczach. a masz fotkę jak ten czop był na sześć śrub przykręconych? W mocowaniu na cztery dwie górne są na tej same wysokości i w większym rozstawie przykręcone niż te na jednej wysokości dwie dolne. A gdzie były przykręcone te dwie dodatkowe. Jeśli tam było sześć śrub to była by odpowiedz dlaczego mój sąsiad wozi B3-ką towar na targ i nie rzadko ma tam drugi ciężar Passata załadowany w samym bagażniku i rozłożonej kanapie tylnej. Był czas że cement woził i hakiem szorował o mostek wjazdowy na posesję. A koła tylne się nigdy nie rozjechały opony wzmocnione czternastki założył zaraz po zakupie kilka lat temu...
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 7154315522
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 0117221362
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 7106930546
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 2559345938
Tutaj wspomniane wcześniej wzmocnienia z tego co widzę to w mojej w b2 nie ma tego wzmocnienia koło mocowania bębna
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 0025926082
i bonusowo zdjęcie jakie kuku stało się mojej belce:
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 0761239714
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 9271256418
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 9435109298
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 4267181138
wydaje mi się że przyczyną uszkodzenia belki u mnie mogło być to że kiedyś komuś rozlał się płyn hamulcowy w tym miejscu poszła farba a dalej to już historia znana
zna ktoś średnicę miejsca w które wciska się tuleje w ori belce w b2? w tej z b3 którą mam wynosi ona ok 56mm
- biju
- Posty: 212
- Rejestracja: 05 sty 2012, 15:18
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1980
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Sosnowiec, Kraków
Re: Wymiana belki tylnej
W B2 44,5 średnica tulei, w B3 tak jak piszesz 56
80' VW Passat 32b Fließheck
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Wymiana belki tylnej
dzięki, czyli wychodzi że muszę kupić tuleje z b3, na forum golfa chyba pisali żeby smarować smarem miedzianym, a gdzie indziej widziałem że smarem grafitowym jaki lepiej kupić?
- Sajmon
- Posty: 1296
- Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1984
- silnik: 2.0 115KM
- Gadu-Gadu: 141061
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana belki tylnej
słyszałem o grafitowym jedynie, ja miedzianym smaruje wszystkie śruby itp. ale przy tulejach slyszalem o graficie.
Co do 6ciu śrub to tak jak mówiłem, jak widać potwierdza się to co mówiłem.
Kup tuleje od B3 i powinno banglać
Co do 6ciu śrub to tak jak mówiłem, jak widać potwierdza się to co mówiłem.
Kup tuleje od B3 i powinno banglać
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Wymiana belki tylnej
najpierw muszę ogarnąć piaskowanie, mam nadzieje że jutro się uda + pomalować podkładem.
tuleje i gumę stabi jakiej firmy brać? febi, lemforder, moog?
zmieniać łożyska w kołach? te mają około 10 000 km
tuleje i gumę stabi jakiej firmy brać? febi, lemforder, moog?
zmieniać łożyska w kołach? te mają około 10 000 km
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Wymiana belki tylnej
belka odstawiona do piaskowania jutro odbieram maluje i za jakies 3 dni będę leciał z tematem wymiany. Tuleje zamówiony komplet lemforder, co ciekawe guma stabi jest niedostępna więc muszę szukać gdzieś po internetach
ma ktoś może fote albo rysunek jak powinny być ustawione tuleje w b3?
ok powoli się prace posuwają do przodu zostało pomalować belkę z 1 strony chloro-kauczukiem i może potem całość konserwacją
co do ułożenia tulei w belce z B3: http://vwts.ru/suspension/b4/b4_rear_susp.pdf może komuś się kiedyś przyda
ma ktoś może fote albo rysunek jak powinny być ustawione tuleje w b3?
ok powoli się prace posuwają do przodu zostało pomalować belkę z 1 strony chloro-kauczukiem i może potem całość konserwacją
co do ułożenia tulei w belce z B3: http://vwts.ru/suspension/b4/b4_rear_susp.pdf może komuś się kiedyś przyda
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Wymiana belki tylnej
stara belka wyleciała bez ofiar w przewodach hamulcowych ukręciła się tylko jedna śruba trzymająca bęben, niestety żeby dzień się czasem dobrze nie skończył okazało się, że belka z B3 nie pasuje do łap belki w B2 więc trzeba było przełożyć łapy belki z B3, problem jest taki, że pasują tylko 2 miejsca na mocowania 3 trzeba będzie dowiercić dodatkowo razem ze zmianą łapy po lewej stronie trzeba będzie albo zmienić korektor siły hamowania na ten z B3 lub uciąć mocowanie pod korektor w łapie B3 bo inaczej nie zagada.
po lewej łapa z B2 widać że ta z B3 jest znacznie masywniejsza + ma mocowanie pod korektor które w B2 jest przykręcone do podłużnicy
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 0352009682
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 7016703698
tu widać znaczną różnicę w szerokości obu łap oraz dlaczego trzeba zmieniać łapy jeśli chcemy montować belkę z b3
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 8400853250
tutaj porównanie obu belek z tulejami
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 4616936482
Głównym moim problemem na ten moment jest jednak to, że urwała się śruba w podłużnicy, do której mocowana jest łapa belki, ktoś wie jak to jest rozwiązane? Wydaje mi się, że muszę wyciąć okienko w podłużnicy rozwiercić starą śrubę i wsadzić nową i przyspawać. Czy to się da inaczej, czytaj lepiej rozwiązać?
zdjęcie urwanej śruby https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 1343442994
Kolejna sprawa mniej pilna i mniej więcej wiem o co chodzi ale dla upewnienia, korektor z B3 ma wyjścia trochu inaczej niż b2 https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 6644770498 po lewej powinny przyjść przewody z pompy a po prawej przewody do kół? dobrze to zrozumiałem po strzałkach?
+ jeśli ktoś chciał by montować większe bębny z B3 to trzeba zmienić koła na 14 bo do 13 nie wejdzie duży bęben
po lewej łapa z B2 widać że ta z B3 jest znacznie masywniejsza + ma mocowanie pod korektor które w B2 jest przykręcone do podłużnicy
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 0352009682
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 7016703698
tu widać znaczną różnicę w szerokości obu łap oraz dlaczego trzeba zmieniać łapy jeśli chcemy montować belkę z b3
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 8400853250
tutaj porównanie obu belek z tulejami
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 4616936482
Głównym moim problemem na ten moment jest jednak to, że urwała się śruba w podłużnicy, do której mocowana jest łapa belki, ktoś wie jak to jest rozwiązane? Wydaje mi się, że muszę wyciąć okienko w podłużnicy rozwiercić starą śrubę i wsadzić nową i przyspawać. Czy to się da inaczej, czytaj lepiej rozwiązać?
zdjęcie urwanej śruby https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 1343442994
Kolejna sprawa mniej pilna i mniej więcej wiem o co chodzi ale dla upewnienia, korektor z B3 ma wyjścia trochu inaczej niż b2 https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 6644770498 po lewej powinny przyjść przewody z pompy a po prawej przewody do kół? dobrze to zrozumiałem po strzałkach?
+ jeśli ktoś chciał by montować większe bębny z B3 to trzeba zmienić koła na 14 bo do 13 nie wejdzie duży bęben