Strona 2 z 3
Re: Wymiana belki tylnej
: 12 paź 2014, 9:30
autor: Monter
"na oko" są takie same, bo różnicy jest tylko 14mm
Re: Wymiana belki tylnej
: 12 paź 2014, 11:15
autor: Sajmon
mierzyłem obie, w takim razie moja z passata musiala być wygięta
Re: Wymiana belki tylnej
: 13 paź 2014, 16:53
autor: maro0912
belka z B3 już rozbrojona, zostało wypiaskować pomalować i można zakładać.
na szybko co mi się rzuciło w oczy to: znacznie większe bębny niż w b2, inny korektor hamowania i inne jego mocowanie, i bęben jest przykręcony 6 śrubami, ale 4 otwory się pokrywają więc można elegancko spasować bębny z b2
dodatkowo belka z B3 wydaje się solidniejsza i ma jakby wzmocnienia w paru miejscach ( np tam gdzie moja przegniła)
i ma też chyba stabilizator co może być przeszkodą ze względu na umiejscowienie korektora w b2
jak ściągnę stara belkę to wrzucę zdjęcia + postaram się mniej więcej opisać temat + zdjęcia
Re: Wymiana belki tylnej
: 15 paź 2014, 12:46
autor: maro0912
Wrzucę tu parę postów z giełdy żeby potem nie zaginęły:
Sajmon pisze:nie wiem jak toledo, reszta wszystko takie same poza VR6 bo VRowa nie ma 4 śrub do piasty tylko 6. (choć nie wiem czy 4śruby przypadkiem się nie pokrywają więc 2 by zostały wolne).
Belki niczym się nie różnią, jak będziesz chciał założyć tarcze to musisz dokręcić takie piasty zamiast tych pod bębny:
Kupić tarcze, łożyska i zaciski, nic trudnego
Monter pisze:Toledo 1 z tarczami wchodzi P&P. Nawet szerokość belki jest ta sama co w B2
mariogo pisze:niomm pisałem o tarczach. a masz fotkę jak ten czop był na sześć śrub przykręconych? W mocowaniu na cztery dwie górne są na tej same wysokości i w większym rozstawie przykręcone niż te na jednej wysokości dwie dolne. A gdzie były przykręcone te dwie dodatkowe. Jeśli tam było sześć śrub to była by odpowiedz dlaczego mój sąsiad wozi B3-ką towar na targ i nie rzadko ma tam drugi ciężar Passata załadowany w samym bagażniku i rozłożonej kanapie tylnej. Był czas że cement woził i hakiem szorował o mostek wjazdowy na posesję. A koła tylne się nigdy nie rozjechały
opony wzmocnione czternastki założył zaraz po zakupie kilka lat temu...
tutaj parę fotek wydaje mi się że jest to ori rozwiązanie ale nie wiem jaki to dokładnie był pasek z którego wyciągnięta była ta belka.
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 7154315522
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 0117221362
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 7106930546
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 2559345938
Tutaj wspomniane wcześniej wzmocnienia z tego co widzę to w mojej w b2 nie ma tego wzmocnienia koło mocowania bębna
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 0025926082
i bonusowo zdjęcie jakie kuku stało się mojej belce:
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 0761239714
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 9271256418
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 9435109298
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 4267181138
wydaje mi się że przyczyną uszkodzenia belki u mnie mogło być to że kiedyś komuś rozlał się płyn hamulcowy w tym miejscu poszła farba a dalej to już historia znana
zna ktoś średnicę miejsca w które wciska się tuleje w ori belce w b2? w tej z b3 którą mam wynosi ona ok 56mm
Re: Wymiana belki tylnej
: 15 paź 2014, 13:56
autor: biju
W B2 44,5 średnica tulei, w B3 tak jak piszesz 56
Re: Wymiana belki tylnej
: 15 paź 2014, 14:00
autor: maro0912
dzięki, czyli wychodzi że muszę kupić tuleje z b3, na forum golfa chyba pisali żeby smarować smarem miedzianym, a gdzie indziej widziałem że smarem grafitowym jaki lepiej kupić?
Re: Wymiana belki tylnej
: 15 paź 2014, 21:33
autor: Sajmon
słyszałem o grafitowym jedynie, ja miedzianym smaruje wszystkie śruby itp. ale przy tulejach slyszalem o graficie.
Co do 6ciu śrub to tak jak mówiłem, jak widać potwierdza się to co mówiłem.
Kup tuleje od B3 i powinno banglać
Re: Wymiana belki tylnej
: 15 paź 2014, 22:15
autor: maro0912
najpierw muszę ogarnąć piaskowanie, mam nadzieje że jutro się uda + pomalować podkładem.
tuleje i gumę stabi jakiej firmy brać? febi, lemforder, moog?
zmieniać łożyska w kołach? te mają około 10 000 km
Re: Wymiana belki tylnej
: 16 paź 2014, 14:33
autor: maro0912
belka odstawiona do piaskowania jutro odbieram maluje i za jakies 3 dni będę leciał z tematem wymiany. Tuleje zamówiony komplet lemforder, co ciekawe guma stabi jest niedostępna więc muszę szukać gdzieś po internetach
ma ktoś może fote albo rysunek jak powinny być ustawione tuleje w b3?
ok powoli się prace posuwają do przodu zostało pomalować belkę z 1 strony chloro-kauczukiem i może potem całość konserwacją
co do ułożenia tulei w belce z B3:
http://vwts.ru/suspension/b4/b4_rear_susp.pdf może komuś się kiedyś przyda
Re: Wymiana belki tylnej
: 24 paź 2014, 19:57
autor: maro0912
stara belka wyleciała bez ofiar w przewodach hamulcowych ukręciła się tylko jedna śruba trzymająca bęben, niestety żeby dzień się czasem dobrze nie skończył okazało się, że belka z B3 nie pasuje do łap belki w B2 więc trzeba było przełożyć łapy belki z B3, problem jest taki, że pasują tylko 2 miejsca na mocowania 3 trzeba będzie dowiercić dodatkowo razem ze zmianą łapy po lewej stronie trzeba będzie albo zmienić korektor siły hamowania na ten z B3 lub uciąć mocowanie pod korektor w łapie B3 bo inaczej nie zagada.
po lewej łapa z B2 widać że ta z B3 jest znacznie masywniejsza + ma mocowanie pod korektor które w B2 jest przykręcone do podłużnicy
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 0352009682
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 7016703698
tu widać znaczną różnicę w szerokości obu łap oraz dlaczego trzeba zmieniać łapy jeśli chcemy montować belkę z b3
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 8400853250
tutaj porównanie obu belek z tulejami
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 4616936482
Głównym moim problemem na ten moment jest jednak to, że urwała się śruba w podłużnicy, do której mocowana jest łapa belki, ktoś wie jak to jest rozwiązane? Wydaje mi się, że muszę wyciąć okienko w podłużnicy rozwiercić starą śrubę i wsadzić nową i przyspawać. Czy to się da inaczej, czytaj lepiej rozwiązać?
zdjęcie urwanej śruby
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 1343442994
Kolejna sprawa mniej pilna i mniej więcej wiem o co chodzi ale dla upewnienia, korektor z B3 ma wyjścia trochu inaczej niż b2
https://picasaweb.google.com/1057350683 ... 6644770498 po lewej powinny przyjść przewody z pompy a po prawej przewody do kół? dobrze to zrozumiałem po strzałkach?
+ jeśli ktoś chciał by montować większe bębny z B3 to trzeba zmienić koła na 14 bo do 13 nie wejdzie duży bęben