Air Ride - passat b1 (opinie, propozycje, montaż)

Wszystko o amortyzatorach, gumkach, tulejkach itd.
Awatar użytkownika
nemsiu
Posty: 141
Rejestracja: 07 sie 2014, 19:28
Auto: VW Passat B1
Rok produkcji: 1979
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 884088
Skype: nemsiu
Lokalizacja: Kamienica Polska/Częstochowa

Air Ride - passat b1 (opinie, propozycje, montaż)

Post autor: nemsiu » 07 gru 2016, 23:33

Siemka!

Prace nad moim b1 w końcu się zaczynają i padła decyzja żeby już na ten sezon wrzucić aira a nie bawić się w customowe gwinty, żeby za rok znowu się bawić z zawiasem.

Szukam firmy, która mi to zrobi od A do Z. Nie mam aż takich umiejętności mechanicznych i dużego pojęcia o Air więc wolę oddać auto w dobre ręce i teraz moje pytanie:
Poleca ktoś jakiś warsztat? Myślałem nad Mapetem, Air-riders.com i jakiś nowy warsztat od chłopaków w TurboElity o nazwie Stanced.pl
Czesław mi powiedział 7-8k także trochę nie na moją kieszeń.
A może ktoś jest w stanie z forum mi coś takiego ogarnąć?

Najlepiej jakby bylo to na 4 zaworach i myśle, że minimum 1/4 cala ze sterowaniem na każde koło. Budżet ok 5k.
Na co zwracać uwagę, jakich części użyć? Na co zwrócić uwagę?


Pisali do mnie ludzie, żeby zrobić z używanych zaworów i wymienić oringi, że butla od tira i samemu zrobić itd itd ale chce mieć to zrobione porządnie żeby potem bezawaryjnie jeździć :)

p.s. Wiem, że temat ogólnie obniżania jest na forum ale chciałem się skupić na powietrzu do B1. Jeśli mam to dorzucić do tamtego to dajcie info ;)

Awatar użytkownika
ellandisan
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2016, 21:36
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 1.8i 90KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Żnin

Re: Air Ride - passat b1 (opinie, propozycje, montaż)

Post autor: ellandisan » 08 gru 2016, 10:01

Hej,
jeden chłopak otrzymał wycenę od firmy Algrundo,
tak to wyglądało :

Zestaw podstawowy w którego skład wchodzi:

- poduszki/amortyzatory przód, tył
- kompresor viair (1szt)
- butla na powietrze 10L
- zawory do sterowania osiami (2szt)
- manomtery
- przyciski do sterowania (za dopłątą pilot)
- złączki elektryczne/pneumatyczne
- przewody elektryczne/pneumatyczne
- wyłącznik ciśnieniowy

Koszt takiego zawieszenie to 5.8tys

Montaż amortyzatorów, przeciąganie przewodów elektrycznych i pneumatycznych środkiem auta, mocowanie butli,mocowanie zaworów, mocowanie kompresora oraz podpięcie całej instalacji (na surowo) to koszt 700 zł.

Montaż i zabudowa przycisków oraz manometrów to już indywidualna cena do zamówienia.

--
Pozdrawiamy Algrundo

Awatar użytkownika
biju
Posty: 212
Rejestracja: 05 sty 2012, 15:18
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1980
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec, Kraków

Re: Air Ride - passat b1 (opinie, propozycje, montaż)

Post autor: biju » 08 gru 2016, 22:34

Niestety jak chcesz na nowych częściach, dobrze zrobione i żeby ktoś to złożył i dał gwarancję to raczej musisz liczyć okolice jak wyliczył Czesław. Tak na szybko licząc to co byś chciał to same części to ok 5k na dzień dzisiejszy do samodzielnego złożenia.
80' VW Passat 32b Fließheck

myszaradom
Posty: 81
Rejestracja: 22 gru 2014, 18:24
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Air Ride - passat b1 (opinie, propozycje, montaż)

Post autor: myszaradom » 08 gru 2016, 22:35

yyyyy skąd wy te ceny bierzecie za same graty do samodzielnego montażu??

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: Air Ride - passat b1 (opinie, propozycje, montaż)

Post autor: vwquantum » 09 gru 2016, 14:28

Mysza. Nie mowimy o zaworach lpg i kompresorze ala wabko czy jakis chinol. Pasek zasluguje na 'lepsze graty. Tylko dobre zlaczki, nowy kompresor i porzadne manometry i zrobione okucia nie u edka tokarza tylko u osob ktore robią to masowo.
Faktycznie 5k pęka bez problemu.

Awatar użytkownika
Sajmon
Posty: 1296
Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 141061
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Air Ride - passat b1 (opinie, propozycje, montaż)

Post autor: Sajmon » 11 gru 2016, 13:13

Czeslaw daje gware, jego zawiasy jezdza w autach caly rok i nic sie nie dzieje, wiec cena taka a nie inna :)

Ja bym ogarnal okucia u czeslawa, a reszte samemu sobie zrobil bo to pikus :)
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z

Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)

myszaradom
Posty: 81
Rejestracja: 22 gru 2014, 18:24
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Air Ride - passat b1 (opinie, propozycje, montaż)

Post autor: myszaradom » 12 gru 2016, 9:00

vwquantum Co ty gadasz, dobre markowe zawory membramowe na dwie osie sterowanie to koszt około 500zł, 700zł okucia (maks) bo nie widzę różnicy czy one są robione u edka w garażu czy starego tokarza który przeczyta tak samo rysunek techniczny co gość robiący to masowo. Ba nie wiem jak z przodu jest w b1 ale w b2 po naprawdę lekkich modyfikacjach przednie okucia pasują od typowego golfa 2,3.
Z tyłu w b1 są sprężyny i amor osobno (nie wiem nie widziałem) jeśli tak to sprawa będzie jeszcze bardziej prosta.
Kompresor fakt chinczyk 700zł jakość średnia viair moim zdaniem przereklamowany lepszy patent jest z kompresorem od bmw e39 albo zwykły kompresor napędzany paskiem z silnika na sprzęgle od klimy da się to zrobić bo sam zrobiłem prototyp który chodził świetnie.
Złączki węże też nie są takie drogie, ja robiłem wszystko na przewodach zakuwanych i też nie są to mega koszty.
Jestem osobą która robiła aira sama od podstaw działał bez zarzutu i wiem jakie są koszty....

Awatar użytkownika
Sajmon
Posty: 1296
Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 141061
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Air Ride - passat b1 (opinie, propozycje, montaż)

Post autor: Sajmon » 12 gru 2016, 13:12

Marek tez robil aira sam, do tego uzywales kompresorow Viair, czy to tylko takie przypuszczenia?
Te kompresory są stosowane w offroadzie i spełniają swoją rolę, ja kazdy air jaki mialem okazje montować, montowałem na kompresorze Viair'a :)

Jedni lubią mieć ładnie, z głową na najwyzszej klasy komponentach, inni wola dlubac w szopie i cieszyc sie z tego ze dziala :)
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z

Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)

Awatar użytkownika
Harold
Posty: 104
Rejestracja: 04 sty 2012, 18:29
Auto: VW Santana
Rok produkcji: 1983
silnik: 1.8 90KM
Gadu-Gadu: 7332252
Lokalizacja: Tychy
Kontaktowanie:

Re: Air Ride - passat b1 (opinie, propozycje, montaż)

Post autor: Harold » 12 gru 2016, 18:58

Ja też air robiłem sam i wyszło mnie 3000 zl. mam kompresor viair 444 koszt 1000 zł, okucia materiał 400 zł, tokarz robota 400 zł, poduszki 280 zł, elektrozawory na 2 osie 300 zł, butla 200 zł, wyłącznik ciśnieniowy 60 zł, zegar z 2 skalami z stara używany 50 zł, reszta to przewody złączki i instalacja elektryczna, nie mam pilota mam sterowane z przycisków szyb elektrycznych.

myszaradom
Posty: 81
Rejestracja: 22 gru 2014, 18:24
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Air Ride - passat b1 (opinie, propozycje, montaż)

Post autor: myszaradom » 12 gru 2016, 21:48

Sajmon pisze:
Jedni lubią mieć ładnie, z głową na najwyzszej klasy komponentach, inni wola dlubac w szopie i cieszyc sie z tego ze dziala :)

Przecież inne firmy robią na jakiś komponentach z NASA?? Jedynie co to mają większe doświadczenie i tyle. Choć air nie jest jakimś czymś skomplikowanym (układ prosty bez samo poziomowania itp) dlatego jest człowiek w stanie zrobić to samemu dobrze i wzorowo.


Odpowiedz