Obniżanie zawieszenia

Wszystko o amortyzatorach, gumkach, tulejkach itd.
Romoren
Posty: 36
Rejestracja: 29 sty 2015, 9:25
Auto: VW Passat B1
Rok produkcji: 1977
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Koszalin

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Romoren » 24 lis 2016, 14:34

Golf mk 1 ma z tyłu amortyzator razem ze sprężyną - Passat B1 nie. Sprężyna jest na belce, a amor przy zwrotnicy. Odzielnie

Awatar użytkownika
Sajmon
Posty: 1296
Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 141061
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Sajmon » 28 lis 2016, 15:11

zwrotnicy? z tyłu? nie istnieje cos takiego z tylu :P

to, ze sprezyna jest oddzielnie to nie przeszkadza, bo mozna spokojnie zalozyc amor ze sprezyna na kolumnie. Jedynym problemem moze byc miejsce w budzie na ta sprezyne, bo dosc ciasno jest w b1 z tylu.

Jesli nie to sportowy amor + krotsza sprezyna ew. podkladki z regulacjami jak w bmw na tyl jesli ktos juz na sile chce miec regulowana wysokosc :)
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z

Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)

Romoren
Posty: 36
Rejestracja: 29 sty 2015, 9:25
Auto: VW Passat B1
Rok produkcji: 1977
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Koszalin

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Romoren » 02 gru 2016, 7:20

Tak tak, nie przy zwrotnicy tylko przy kole.

Ale z tyłu jest inna budowa zawieszenia - zupełnie inaczej niż w Golfie czy B2. Jak tam zmieścić kolumnę - amor ze sprężyną. Myślę , że się nie da. Prędzej dobrać jakieś sprężyny.

Amor mocowany jest z tyłu na dwie śruby - nie ma tam gniazda na kolumnę. Trzeba by przerzeźbić - a nie chce tego robić .

Ja mam tam taki amortyzator
http://www.nanodatex.pl/amortyzator-mon ... 15189.html
a tak jest w Golfie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=142&t=446661

Jak mam to połączyć ?!

Amory tylne to prędzej Peugeot 206 , Kangoo - coś tego typu


Pytanie od czego sprężyny dobrać ? Przednie i tylne

Awatar użytkownika
theTomasso
Posty: 124
Rejestracja: 06 lut 2015, 17:24
Auto: VW Passat B1
Rok produkcji: 1976
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Zamość - POLAND

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: theTomasso » 02 gru 2016, 8:45

Miałem kiedyś samochód na drążkach skrętnych z tyłu i amortyzator też siedział w ciasnym miejscu
Są firmy które robią dedykowane amory wraz ze sprężyną, wyrzuca się ori drążek skrętny (sprężynę) i w miejsce amortyzatora wkłada amortyzator ze zintegrowaną sprężyną
na zdjęciu poniżej od lewej fabryczny amortyzator tył - amortyzator tył zew sprężyną - amory przednie
to jest akurat do innego samochodu ale widać że w amorach są tuleje z odsadzeniem żeby wszystko się mieściło a sprężyna dość wąska, wątpię żeby robili typowo to passata B1 bo to amorki typowo sportowe a pasastami mało kto się ściga, ale można coś zaadaptować
Zniechęca niestety dość wysoka cena takich wyrobów

Obrazek
Obrazek

Romoren
Posty: 36
Rejestracja: 29 sty 2015, 9:25
Auto: VW Passat B1
Rok produkcji: 1977
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Koszalin

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Romoren » 02 gru 2016, 10:25

Tak , znam tę metodę - jeżdżę w sporcie :)
Nie potrzebuje utwardzić zawieszenia - chcę tylko puścić go w dół o jakieś 40-50 mm. Silnik będzie diesel 1.6 bez turbo ( narazie taki plan jest :) ) więc sportowy zawias jest nie potrzebny :). A w B1 z tyłu jest mocno mało miejsca żeby coś tam innego wsadzić

Potrzebuję info jakie sprężyny podpasują do B1 :) z przodu i z tyłu .

Czy skazany jestem na inwencję własną :)

Awatar użytkownika
theTomasso
Posty: 124
Rejestracja: 06 lut 2015, 17:24
Auto: VW Passat B1
Rok produkcji: 1976
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Zamość - POLAND

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: theTomasso » 02 gru 2016, 21:50

Ktoś musi przecierać szlaki
Ja mam w planie też lekkie obniżenie z możliwością szybkiego powrotu do serii, ale jeszcze nie prędko się za to wezmę,
Opisuj dokładnie co i z czego będzie to na pewno się komuś przyda w przyszłości ;)

Awatar użytkownika
Sajmon
Posty: 1296
Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 141061
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Sajmon » 05 gru 2016, 23:58

Amortyzatory z żuka moze podpasuja, ew. ford sierra, a sprezyny, to jakies sportowe, np. z bmw, moze podejda :)
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z

Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)

myszaradom
Posty: 81
Rejestracja: 22 gru 2014, 18:24
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: myszaradom » 06 gru 2016, 7:07

Ja bym dał okucia na poduszce 110mm plus mały kompresorek, do tego amor np od VW T3 sportowy (MTS taki robi) gruba laga i krótki jest dość mocno.

Romoren
Posty: 36
Rejestracja: 29 sty 2015, 9:25
Auto: VW Passat B1
Rok produkcji: 1977
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Koszalin

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Romoren » 06 gru 2016, 8:18

Od E30-E36 BMW są nieco inne - ale też przeszły mi przez myśl . W sumie mam na stanie - zerknę czy się nadadzą :) . Mają lekko mniejszy ostatni zwój ( o mniejszym promieniu ) ale może. . .
Amory seria są do kupienia bez problemu, żuk nie będzie potrzebny :) , ale nad MTS-em od T3 pomyślę. A z przodu wtedy też jakiś wkład by trzeba zaadaptować - nie wiem czy od B2 nie jest taki sam . Podjade do hurtowni pogapić się.
Poduszki to już musiały by byś też na przedniej osi. A to już cały "air-ride" trzeba by stworzyć. Było by to do ogarnięcia . . . kompresor od Omegi , albo dwa, poduszki są niedrogie ,okucia - handmade by tokarz, zawory od LPG . Ale to dokłada pracy na 3 miesiące.

Awatar użytkownika
Sajmon
Posty: 1296
Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 2.0 115KM
Gadu-Gadu: 141061
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Sajmon » 07 gru 2016, 2:07

kombinuj :D
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z

Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)


Odpowiedz