Obniżanie zawieszenia
: 30 gru 2011, 20:30
Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.
Tylko przód Audi 80/90 lata produkcji 1978-1995 bez wersji silnikowych 2.6E, 2.8E
Tylko przód Audi Coupe 1983-1988
Volkswagen Passat 1980-1988
VW Santana 1980-1988
Pasują sprężyny na przód. W zależności od pojemności silników.
Pasują od polo86c
Pasują od golfa 2. Podobno potrzeba górne talerzyki z golfa.
schwarz napisał:
Znalazłem na angielskim forum:
I've got an '84 1.8 estate and i've used shortened seat ibiza rear shocks with vr6 corrado rear springs and thats dropped the rear bout 135mm
on the front i've got shortened audi 80 shocks with mk2 golf -100mm springs! just waiting for my -10mm mk2 golf top cups to bring the front down a touch more as it's sitting ass down at the mo!
but if you were to use the standard passat rear springs on the seat shocks it should only bring it down about 95mm
a to dobra informacja jest
bo wygląda to mniej więcek tak:
_Bartosz_ napisał:
Przy przódzie- 60mm, nic nie trzeba rozklepywać ja przy - 120mm lub więcej miałem tylko wyjęte nadkola plastikowe
A jeszcze niżej zejść można na tyle od mk1/a1, przód u mnie to hmm custom, sprężyny torowe hr dedykowane do civica 4gen., zwrotnice i amortyzatory custom.
moje wydumki:
motomaniak napisał:
polecam poczytać tutaj: http://skopek.interarena.pl/info6_1.php
Z golfa na tył też nie pasują, tzn. za bardzo siada, dlatego najlepszy tam jest gwint wydaje mi się.
biju napisał:
Przód pasuje z audi 80 tył niestety już nie. Powinieneś dopasować tył z paska b3 bo chyba podobne są sprężyny jak dobrze pamiętam.
Z tego co pamiętam są dłuższe na pewno b3. Przody z b2, b3, b4 do naszych pasują. Tyl w b4 zmienili i teraz nie wiem jak to tam było.
szary_misiek napisał:
Obiecałem, że pomierzę sprężyny:
Mają 7,5 zwoju
średnica drutu 12 (na farbie wychodziło 12,5)
z dwóch stron się schodzą, na początku mają 8 cm średnicy wewnętrznej
po 1/4 zwoju 9 cm
normalna średnica gdzieś w środku 10.5 cm
Długość na ściśniętej do wyjęcia 30, czyli jakieś 40 pewnie w stanie wolnym.
Marecki_tcv napisał:
mam pytanko jeżeli do seryjnych amorków założyłbym sprężyny -40 : -60 : -80 jak by to się zachowywało przy poszczególnym obniżeniu np czym większy minus to nie będzie bardziej skakał?
vwquantum napisał:
Im niższe auto będzie tym szybciej ci będą amory wylewać. jak zarzuciłem springi -80 i amory to po miesiącu nowe zwykłe amory wylały. Myslalem że kupiłem bubel więc zakupiłem trochę lepsze na tamte czasy i historia się powtórzyła ale po prawie 2 miesiącach.
Więc -40 jeszcze to będzie jakoś działać i mniej katować resztę elementów samochodu.
-80 będzie skakał bo za duży skok trzpienia + wszystkie elementy zawiechy + maglownica i wiele innych
Dla bardziej odważnych!!! można dospawać trochę żelastwa do zawieszenia gwintowanego od golfa 2.
zwrotnica z golfa2 85-88r.
Tylko przód Audi 80/90 lata produkcji 1978-1995 bez wersji silnikowych 2.6E, 2.8E
Tylko przód Audi Coupe 1983-1988
Volkswagen Passat 1980-1988
VW Santana 1980-1988
Pasują sprężyny na przód. W zależności od pojemności silników.
Pasują od polo86c
Pasują od golfa 2. Podobno potrzeba górne talerzyki z golfa.
schwarz napisał:
Znalazłem na angielskim forum:
I've got an '84 1.8 estate and i've used shortened seat ibiza rear shocks with vr6 corrado rear springs and thats dropped the rear bout 135mm
on the front i've got shortened audi 80 shocks with mk2 golf -100mm springs! just waiting for my -10mm mk2 golf top cups to bring the front down a touch more as it's sitting ass down at the mo!
but if you were to use the standard passat rear springs on the seat shocks it should only bring it down about 95mm
a to dobra informacja jest
bo wygląda to mniej więcek tak:
_Bartosz_ napisał:
Przy przódzie- 60mm, nic nie trzeba rozklepywać ja przy - 120mm lub więcej miałem tylko wyjęte nadkola plastikowe
A jeszcze niżej zejść można na tyle od mk1/a1, przód u mnie to hmm custom, sprężyny torowe hr dedykowane do civica 4gen., zwrotnice i amortyzatory custom.
moje wydumki:
motomaniak napisał:
polecam poczytać tutaj: http://skopek.interarena.pl/info6_1.php
Z golfa na tył też nie pasują, tzn. za bardzo siada, dlatego najlepszy tam jest gwint wydaje mi się.
biju napisał:
Przód pasuje z audi 80 tył niestety już nie. Powinieneś dopasować tył z paska b3 bo chyba podobne są sprężyny jak dobrze pamiętam.
Z tego co pamiętam są dłuższe na pewno b3. Przody z b2, b3, b4 do naszych pasują. Tyl w b4 zmienili i teraz nie wiem jak to tam było.
szary_misiek napisał:
Obiecałem, że pomierzę sprężyny:
Mają 7,5 zwoju
średnica drutu 12 (na farbie wychodziło 12,5)
z dwóch stron się schodzą, na początku mają 8 cm średnicy wewnętrznej
po 1/4 zwoju 9 cm
normalna średnica gdzieś w środku 10.5 cm
Długość na ściśniętej do wyjęcia 30, czyli jakieś 40 pewnie w stanie wolnym.
Marecki_tcv napisał:
mam pytanko jeżeli do seryjnych amorków założyłbym sprężyny -40 : -60 : -80 jak by to się zachowywało przy poszczególnym obniżeniu np czym większy minus to nie będzie bardziej skakał?
vwquantum napisał:
Im niższe auto będzie tym szybciej ci będą amory wylewać. jak zarzuciłem springi -80 i amory to po miesiącu nowe zwykłe amory wylały. Myslalem że kupiłem bubel więc zakupiłem trochę lepsze na tamte czasy i historia się powtórzyła ale po prawie 2 miesiącach.
Więc -40 jeszcze to będzie jakoś działać i mniej katować resztę elementów samochodu.
-80 będzie skakał bo za duży skok trzpienia + wszystkie elementy zawiechy + maglownica i wiele innych
Dla bardziej odważnych!!! można dospawać trochę żelastwa do zawieszenia gwintowanego od golfa 2.
zwrotnica z golfa2 85-88r.