Strona 1 z 9

Obniżanie zawieszenia

: 30 gru 2011, 20:30
autor: vwquantum
Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.

Tylko przód Audi 80/90 lata produkcji 1978-1995 bez wersji silnikowych 2.6E, 2.8E
Tylko przód Audi Coupe 1983-1988
Volkswagen Passat 1980-1988
VW Santana 1980-1988

Pasują sprężyny na przód. W zależności od pojemności silników.
Pasują od polo86c
Pasują od golfa 2. Podobno potrzeba górne talerzyki z golfa.


schwarz napisał:
Znalazłem na angielskim forum:
I've got an '84 1.8 estate and i've used shortened seat ibiza rear shocks with vr6 corrado rear springs and thats dropped the rear bout 135mm
on the front i've got shortened audi 80 shocks with mk2 golf -100mm springs! just waiting for my -10mm mk2 golf top cups to bring the front down a touch more as it's sitting ass down at the mo!
but if you were to use the standard passat rear springs on the seat shocks it should only bring it down about 95mm

a to dobra informacja jest 8-)
bo wygląda to mniej więcek tak:

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

_Bartosz_ napisał:
Przy przódzie- 60mm, nic nie trzeba rozklepywać ja przy - 120mm lub więcej miałem tylko wyjęte nadkola plastikowe
Obrazek

A jeszcze niżej zejść można na tyle od mk1/a1, przód u mnie to hmm custom, sprężyny torowe hr dedykowane do civica 4gen., zwrotnice i amortyzatory custom.

moje wydumki:
Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

motomaniak napisał:
polecam poczytać tutaj: http://skopek.interarena.pl/info6_1.php
Z golfa na tył też nie pasują, tzn. za bardzo siada, dlatego najlepszy tam jest gwint wydaje mi się.

biju napisał:
Przód pasuje z audi 80 tył niestety już nie. Powinieneś dopasować tył z paska b3 bo chyba podobne są sprężyny jak dobrze pamiętam.
Z tego co pamiętam są dłuższe na pewno b3. Przody z b2, b3, b4 do naszych pasują. Tyl w b4 zmienili i teraz nie wiem jak to tam było.

szary_misiek napisał:
Obiecałem, że pomierzę sprężyny:
Mają 7,5 zwoju
średnica drutu 12 (na farbie wychodziło 12,5)
z dwóch stron się schodzą, na początku mają 8 cm średnicy wewnętrznej
Obrazek
po 1/4 zwoju 9 cm
Obrazek
normalna średnica gdzieś w środku 10.5 cm
Obrazek
Długość na ściśniętej do wyjęcia 30, czyli jakieś 40 pewnie w stanie wolnym. ;)
Obrazek

Marecki_tcv napisał:
mam pytanko jeżeli do seryjnych amorków założyłbym sprężyny -40 : -60 : -80 jak by to się zachowywało przy poszczególnym obniżeniu np czym większy minus to nie będzie bardziej skakał?

vwquantum napisał:

Im niższe auto będzie tym szybciej ci będą amory wylewać. jak zarzuciłem springi -80 i amory to po miesiącu nowe zwykłe amory wylały. Myslalem że kupiłem bubel więc zakupiłem trochę lepsze na tamte czasy i historia się powtórzyła ale po prawie 2 miesiącach.

Więc -40 jeszcze to będzie jakoś działać i mniej katować resztę elementów samochodu.
-80 będzie skakał bo za duży skok trzpienia + wszystkie elementy zawiechy + maglownica i wiele innych

Dla bardziej odważnych!!! można dospawać trochę żelastwa do zawieszenia gwintowanego od golfa 2.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
zwrotnica z golfa2 85-88r.
Obrazek

Gwint w Passat B2

: 26 mar 2012, 20:43
autor: Monter
Jak wszyscy wiedzą, a przynajmniej Ci którzy szukali, nie ma czegoś takiego jak gwint do Passata B2 ;)

Nie ma też gwintu do Audi B2, a przynajmniej żadnego fabrycznego...

Dzisiaj znalazłem to ;)
http://www.quattromanufaktur.de/catalog ... ucts_id=16
jutro rano podam numer konta, na które będę przyjmował datki na ten szczytny cel ;)

Re: Gwint w Passat B2

: 26 mar 2012, 22:18
autor: vwquantum
niezłe znalezisko :D szkoda że niezła też cena :P

Re: Obniżanie zawieszenia

: 27 mar 2012, 7:53
autor: Monter
Czy ktoś próbował wkładać na tył zawieszenie z polo 6n/6n2?
Obrazek

Re: Obniżanie zawieszenia

: 27 mar 2012, 8:00
autor: Moniek87
jak z golfa 2 zawieszenia siada to i z polo kleknie strasznie

Re: Gwint w Passat B2

: 27 mar 2012, 8:36
autor: motomaniak
Niestety cena w euro jak zawsze zabija :P

Ciekawe ile kosztuje zrobienie przedniego zawiasu na zamówienie, czy się bardziej nie opłaca :P

Widziałem ostatnio taki zrobiony u nas w kraju gwint do BMW serii 5 E12, na prawdę porządna robota (jakby kogoś interesowało w ramach ciekawostki to polecam zajrzeć: http://tuningteam.tarnow.pl/viewtopic.php?p=47966#47966)

O i nawet znalazłem przykładową cenę z firmy która to robi: http://archiwumallegro.pl/zawieszenie_g ... 25544.html

Czyli bardziej się opłaca custom 8-)

Re: Obniżanie zawieszenia

: 02 gru 2012, 18:56
autor: Monter
pytanie mam...
co dokładnie jest nie tak z zawiasem z Audi 80 B2 na tył? siedzi za wysoko? za nisko?

Re: Obniżanie zawieszenia

: 04 gru 2012, 8:41
autor: Moniek87
tył nie pasuje do Passata z audi... tylko przód ...

Re: Obniżanie zawieszenia

: 04 gru 2012, 8:54
autor: Monter
to że nie pasuje to wiem, pytam się dokładnie z jakiego powodu

Re: Obniżanie zawieszenia

: 18 lut 2013, 23:19
autor: birol
da sie przerobic przednie kolumny na gwint, tylko twardo bedzie. ostrzegam! Jeśli ktoś zainteresowany, to walić na PW mam dwa komplety kolumn, ktore moge na to poświecić, jesli ktos bylby zainteresowany. Cena za komplet na przod w okolicach 600zl, zalezy kto jakie bedzie chcial amortyzatory...