Zmiany rozstawu śrub
: 30 gru 2011, 20:59
Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.
Damianko napisał:
Zakładam wątek dla potomnych w którym opiszę moją walkę z problemem przedstawionym poniżej.
Sprawa ma się tak. Po 1000 różnych dylematów, przekmin i kombinacji stwierdziłem, żeby założyć moje rs'y nie będę bawił się w żadne dystanse, nawierty felg itp.
Sprawa z tyłu jest prosta. Demontujemy bębny, zawozimy je do firmy która na ich podstawie odleje na nowe ale później nawierci zamiast 4x100 nasze kochane 5x112. I już jesteśmy w połowie zadowoleni.
Plan na przód jest nieco bardziej pokrętny, kosztowny i czasochłonny.
Na początek szukamy kompletnego zawieszenia od audi S2 (700 PLN) czyli kolumna, zwrotnice, tarcze z zaciskami i wahaczami (możemy pomyśleć o żeliwnych gdyż są mocniejsze od giętych z blachy). Dzięki temu zyskujemy tarcze 280mm, dwutłoczkowe zaciski i jesteśmy prawie zadowoleni bo mamy rozstaw 4x108.
Później idziemy do sklepu (lub nie) i kupujemy piasty od audi A4 (100 PLN) oraz tarcze od A4 średnicy 280 m z rozstawem 5x112 (240 zł) do tego klocki (150 zł) i już jesteśmy prawie szczęśliwi.
Do rozwiązania jest jeszcze kwestia pasowności przegubu zewnętrznego ale to jutro bo nie mam siły etki instalować teraz bo od 16 kombinuje na ostro z tym rozstawem.
Z tego miejsca składam wielki pokłon w stronę Birola za pomoc.
Małe sprostowanie:
birol napisał:
Nie słuchałeś mnie uważnie zawias od s2 ma juz 5x112
Natomiast zawieszenie od coupe quattro z sinlnikiem 2.3 20v (7a) ma 4x108 i taki zawias kupisz za 400zl, może odrobinę drożej. Ale jeśli kupisz od wspomnianej s2 od razu wszystko masz w odpowiednim szyku
Przeguby od s2 chyba pasują na półosie Passata, a jak nie to cale półosie z przegubami.
biju napisał:
Jeśli chodzi o przegub powinien się zapiać na półoś. Po wstępnych pomiarach powinno pasować (średnice i ilość zębów się zgadzają). Kwestia jak pasują piasty z a4. Co do tylnych hamulców to wg. mnie bez sensu zostawiać bęben z tylu, od razu trzeba iść w tarcze.
Monter napisał:
a jakiś pomysł na tył? mój dawca ma napęd Quattro, raczej nie będę aż tak daleko ingerował w swoją budę, żeby ją z Quattro szczepić
Sprawdzałem różne rozwiązania, ale wychodzi na to, że najtaniej chyba będzie kupić belkę z ośki. Odkręcić bęben, zdjąć czop, i założyć czop i resztę gratów z Audi 100/200/A4, problem polega na tym, że czop z audi ma całkiem inny rozstaw śrub...
Czy ktoś z Was trzymał może kiedyś w rękach oba czopy? Może (modlę się o to) różnią się tylko sposobem mocowania do belki, albo może wystarczy zastosować inne łożyska, żeby spasować piastę 5x112 z audi na czop z VW?
Grzebiąc w etce i porównując w katalogach fota...
Czop osi tylnej jest taki sam w VW Santana i Audi 80...
Niestety czopy w Audi 80 i 200 są różne, ale... mają ten sam zestaw łożysk... Jest więc szansa, że różnica polega tylko na flanszy montażowej do belki, a nie na długości i zmieszczę tam piastę 5x112 z audi 200 Jeśli wszystko się powiedzie zostanie kwestia montażu zacisku...
Damianko napisał:
Zakładam wątek dla potomnych w którym opiszę moją walkę z problemem przedstawionym poniżej.
Sprawa ma się tak. Po 1000 różnych dylematów, przekmin i kombinacji stwierdziłem, żeby założyć moje rs'y nie będę bawił się w żadne dystanse, nawierty felg itp.
Sprawa z tyłu jest prosta. Demontujemy bębny, zawozimy je do firmy która na ich podstawie odleje na nowe ale później nawierci zamiast 4x100 nasze kochane 5x112. I już jesteśmy w połowie zadowoleni.
Plan na przód jest nieco bardziej pokrętny, kosztowny i czasochłonny.
Na początek szukamy kompletnego zawieszenia od audi S2 (700 PLN) czyli kolumna, zwrotnice, tarcze z zaciskami i wahaczami (możemy pomyśleć o żeliwnych gdyż są mocniejsze od giętych z blachy). Dzięki temu zyskujemy tarcze 280mm, dwutłoczkowe zaciski i jesteśmy prawie zadowoleni bo mamy rozstaw 4x108.
Później idziemy do sklepu (lub nie) i kupujemy piasty od audi A4 (100 PLN) oraz tarcze od A4 średnicy 280 m z rozstawem 5x112 (240 zł) do tego klocki (150 zł) i już jesteśmy prawie szczęśliwi.
Do rozwiązania jest jeszcze kwestia pasowności przegubu zewnętrznego ale to jutro bo nie mam siły etki instalować teraz bo od 16 kombinuje na ostro z tym rozstawem.
Z tego miejsca składam wielki pokłon w stronę Birola za pomoc.
Małe sprostowanie:
birol napisał:
Nie słuchałeś mnie uważnie zawias od s2 ma juz 5x112
Natomiast zawieszenie od coupe quattro z sinlnikiem 2.3 20v (7a) ma 4x108 i taki zawias kupisz za 400zl, może odrobinę drożej. Ale jeśli kupisz od wspomnianej s2 od razu wszystko masz w odpowiednim szyku
Przeguby od s2 chyba pasują na półosie Passata, a jak nie to cale półosie z przegubami.
biju napisał:
Jeśli chodzi o przegub powinien się zapiać na półoś. Po wstępnych pomiarach powinno pasować (średnice i ilość zębów się zgadzają). Kwestia jak pasują piasty z a4. Co do tylnych hamulców to wg. mnie bez sensu zostawiać bęben z tylu, od razu trzeba iść w tarcze.
Monter napisał:
a jakiś pomysł na tył? mój dawca ma napęd Quattro, raczej nie będę aż tak daleko ingerował w swoją budę, żeby ją z Quattro szczepić
Sprawdzałem różne rozwiązania, ale wychodzi na to, że najtaniej chyba będzie kupić belkę z ośki. Odkręcić bęben, zdjąć czop, i założyć czop i resztę gratów z Audi 100/200/A4, problem polega na tym, że czop z audi ma całkiem inny rozstaw śrub...
Czy ktoś z Was trzymał może kiedyś w rękach oba czopy? Może (modlę się o to) różnią się tylko sposobem mocowania do belki, albo może wystarczy zastosować inne łożyska, żeby spasować piastę 5x112 z audi na czop z VW?
Grzebiąc w etce i porównując w katalogach fota...
Czop osi tylnej jest taki sam w VW Santana i Audi 80...
Niestety czopy w Audi 80 i 200 są różne, ale... mają ten sam zestaw łożysk... Jest więc szansa, że różnica polega tylko na flanszy montażowej do belki, a nie na długości i zmieszczę tam piastę 5x112 z audi 200 Jeśli wszystko się powiedzie zostanie kwestia montażu zacisku...