Założenie wspomagania do mojego paska...
szary_misiek napisał:






U góry to do 5-cio cylindrowca, na dole 4.

vwquantum napisał:
kolumna kierownicza, magiel od vw b2 lub audi b2, b3, sworznie wahaczy (skrzywione) najlepiej wymienić od razu tuleje gum.metalowe, drążek stabilizacyjny.
Wahacze różnią się tym że sworznie można włożyć między dwie blachy (a potem skręcić je blaszką z dwoma śrubami) a bez wspomy jest tylko przyłożony sworzeń i dokręcony przy pomocy wcześniej wspomnianych blaszek.
To najmniejszy problem. Gorzej będzie z napędem pompy koło na wale wspornik pompy i mocowanie zbiorniczka.
Nikus napisał:
ja mam zwykle wahacze, sworznie i stab - nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków - tylko tuleje wahaczy sa od wersji z wspomaganiem
drążki kierownicze maja ta sama długość, przekladnia listwe tez ma o takich samych wymiarach i położeniu wiec trapez kierowniczy się nie rozjechał...
wahacze i sworznie od wersji z wspomą są po prostu mocniejsze/sztywniejsze ale ciężko o takowe...
wspornik+pompa+kolo pasowe musi byc z b2 - pompa 75bar taka wielka żeliwna... z młodszych VW jest 90/110... do tego kolo z 3 bieżniami - pompa wspomy jest na osobnym pasku.. wspornik z b3 w benzynie nie pasuje - mimo kupienia pompy z bravy o odpowiednim ciśnieniu nie dało się tego złożyć bez właściwego kola na wal, można próbować wspornik pompy i alternator z wspornikiem z golfa mk2 diesla/TD i żenić to z pompa z fiata brava... ogólnie możliwości kombinacji są, ale trzeba się naszukać
Odnośnie stuków w układzie kierowniczym
chris napisał:
Stuka mi coś w maglownicy, tak że na kierownicy czuć a nawet słychać, oczywiście stukanie nasila się. Myślałem, że to drążki, ale sprawdziłem jest git. Sprawdziłem też całą kolumnę kierowniczą też jest ok, po ściągnięciu całej nadal są luzy. Więc wychodzi na to, że przekładnia chyba się kończy. Pytanie co teraz robić? Mam jakąś dziwną przekładnie co nie ma śrubki regulacyjnej, z resztą i tak podobno to tylko pomaga tak doraźnie. Więc mam teraz problem, regenerować przekładnie czy kupić jakąś używkę, która może być taka sama albo sypnąć się za kilka tys km. Regenerował już może ktoś przekładnie, ma jakieś doświadczenia związane z tym czy to warte zachodu?
Odświeżę temat przy okazji, że kolega się interesował. Więc byłem w firmie która regeneruje przekładnie koleś sprawdzał oglądał, macał przekładnie

Ogólnie ostatnio założyłem przekładnie z b3 audi (podobno w bdb stanie bez luzów?) z regulacją luzu, narazie jeszcze gorzej jest

vwquantum napisał:
jak skręcasz na maxa koła i jest takie puknięcie to łożyska górne na kolumnie mcpersona.
szary_misiek napisał:
Skopek rozwiązałeś mój problem z pukaniem

A co do maglownicy, etka mówi, że jest coś takiego jak zestaw uszczelek przekładni kierowniczej ze wspomaganiem. nr katalogowy 811 498 020 B, mówi też, że powinno kosztować 29, tylko nie wiem czego


W sensie że to? Bo tam dwa elementy są jako osłona łożyska, a nie, że jedno łożysko drugie osłona
vwquantum napisał:
Tak to.
Myślę ze rozdzielili na części ale kupuje się całość. Kiedyś wyciągałem z golfa w dwóch częściach ale dlatego że było strasznie skatowane. I się rozleciało przy porządnej glebie i naszych drogach. Jak dobrze pamiętam to Febi są te lepsze. Zielony kolor. Chyba kosztuje 30zł szt.
szary_misiek napisał:
Byłem dzisiaj w zwykłym motoryzacyjnym, uszczelki do maglownicy są dostępne, koszt 65 zł.
(przypominam zestaw uszczelek przekładni kierowniczej ze wspomaganiem. nr katalogowy 811 498 020 B). Jutro po odbiór koronek do tylnej nakrętki za łożyskiem jadę to się spytam jak nie zapomnę.


Byłem wczoraj w ASO życzą sobie za zestaw 261 zł

