Wspomaganie i układ kierowniczy
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Wspomaganie i układ kierowniczy
Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.
Założenie wspomagania do mojego paska...
szary_misiek napisał:
U góry to do 5-cio cylindrowca, na dole 4.
vwquantum napisał:
kolumna kierownicza, magiel od vw b2 lub audi b2, b3, sworznie wahaczy (skrzywione) najlepiej wymienić od razu tuleje gum.metalowe, drążek stabilizacyjny.
Wahacze różnią się tym że sworznie można włożyć między dwie blachy (a potem skręcić je blaszką z dwoma śrubami) a bez wspomy jest tylko przyłożony sworzeń i dokręcony przy pomocy wcześniej wspomnianych blaszek.
To najmniejszy problem. Gorzej będzie z napędem pompy koło na wale wspornik pompy i mocowanie zbiorniczka.
Nikus napisał:
ja mam zwykle wahacze, sworznie i stab - nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków - tylko tuleje wahaczy sa od wersji z wspomaganiem
drążki kierownicze maja ta sama długość, przekladnia listwe tez ma o takich samych wymiarach i położeniu wiec trapez kierowniczy się nie rozjechał...
wahacze i sworznie od wersji z wspomą są po prostu mocniejsze/sztywniejsze ale ciężko o takowe...
wspornik+pompa+kolo pasowe musi byc z b2 - pompa 75bar taka wielka żeliwna... z młodszych VW jest 90/110... do tego kolo z 3 bieżniami - pompa wspomy jest na osobnym pasku.. wspornik z b3 w benzynie nie pasuje - mimo kupienia pompy z bravy o odpowiednim ciśnieniu nie dało się tego złożyć bez właściwego kola na wal, można próbować wspornik pompy i alternator z wspornikiem z golfa mk2 diesla/TD i żenić to z pompa z fiata brava... ogólnie możliwości kombinacji są, ale trzeba się naszukać
Odnośnie stuków w układzie kierowniczym
chris napisał:
Stuka mi coś w maglownicy, tak że na kierownicy czuć a nawet słychać, oczywiście stukanie nasila się. Myślałem, że to drążki, ale sprawdziłem jest git. Sprawdziłem też całą kolumnę kierowniczą też jest ok, po ściągnięciu całej nadal są luzy. Więc wychodzi na to, że przekładnia chyba się kończy. Pytanie co teraz robić? Mam jakąś dziwną przekładnie co nie ma śrubki regulacyjnej, z resztą i tak podobno to tylko pomaga tak doraźnie. Więc mam teraz problem, regenerować przekładnie czy kupić jakąś używkę, która może być taka sama albo sypnąć się za kilka tys km. Regenerował już może ktoś przekładnie, ma jakieś doświadczenia związane z tym czy to warte zachodu?
Odświeżę temat przy okazji, że kolega się interesował. Więc byłem w firmie która regeneruje przekładnie koleś sprawdzał oglądał, macał przekładnie i jedyne co powiedział to to, że to nie przekładnia. Ogólnie chodzi o to że jeśli nie ma luzów na tym hum elemencie wysuwającym przod/tyl i gora/dol to oznacza, że jest git. To męczyłe kolesia dalej że nawet mu wymontuje czy wtedy coś powie. Jedynie powiedział, że oni to robia to jak cieknie albo jak luzy właśnie ma tam gdzie napisałem.
Ogólnie ostatnio założyłem przekładnie z b3 audi (podobno w bdb stanie bez luzów?) z regulacją luzu, narazie jeszcze gorzej jest tyle że nie kręciłem jeszcze regulacją...
vwquantum napisał:
jak skręcasz na maxa koła i jest takie puknięcie to łożyska górne na kolumnie mcpersona.
szary_misiek napisał:
Skopek rozwiązałeś mój problem z pukaniem
A co do maglownicy, etka mówi, że jest coś takiego jak zestaw uszczelek przekładni kierowniczej ze wspomaganiem. nr katalogowy 811 498 020 B, mówi też, że powinno kosztować 29, tylko nie wiem czego
W sensie że to? Bo tam dwa elementy są jako osłona łożyska, a nie, że jedno łożysko drugie osłona
vwquantum napisał:
Tak to.
Myślę ze rozdzielili na części ale kupuje się całość. Kiedyś wyciągałem z golfa w dwóch częściach ale dlatego że było strasznie skatowane. I się rozleciało przy porządnej glebie i naszych drogach. Jak dobrze pamiętam to Febi są te lepsze. Zielony kolor. Chyba kosztuje 30zł szt.
szary_misiek napisał:
Byłem dzisiaj w zwykłym motoryzacyjnym, uszczelki do maglownicy są dostępne, koszt 65 zł.
(przypominam zestaw uszczelek przekładni kierowniczej ze wspomaganiem. nr katalogowy 811 498 020 B). Jutro po odbiór koronek do tylnej nakrętki za łożyskiem jadę to się spytam jak nie zapomnę. ( BTW dwie koronki + dwie zawleczki 18 zł, jaja se robią normalnie )
Byłem wczoraj w ASO życzą sobie za zestaw 261 zł Jakby tego mało było, muszą ściągać z Niemiec czyli trza czekać 10 dni roboczych.
Założenie wspomagania do mojego paska...
szary_misiek napisał:
U góry to do 5-cio cylindrowca, na dole 4.
vwquantum napisał:
kolumna kierownicza, magiel od vw b2 lub audi b2, b3, sworznie wahaczy (skrzywione) najlepiej wymienić od razu tuleje gum.metalowe, drążek stabilizacyjny.
Wahacze różnią się tym że sworznie można włożyć między dwie blachy (a potem skręcić je blaszką z dwoma śrubami) a bez wspomy jest tylko przyłożony sworzeń i dokręcony przy pomocy wcześniej wspomnianych blaszek.
To najmniejszy problem. Gorzej będzie z napędem pompy koło na wale wspornik pompy i mocowanie zbiorniczka.
Nikus napisał:
ja mam zwykle wahacze, sworznie i stab - nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków - tylko tuleje wahaczy sa od wersji z wspomaganiem
drążki kierownicze maja ta sama długość, przekladnia listwe tez ma o takich samych wymiarach i położeniu wiec trapez kierowniczy się nie rozjechał...
wahacze i sworznie od wersji z wspomą są po prostu mocniejsze/sztywniejsze ale ciężko o takowe...
wspornik+pompa+kolo pasowe musi byc z b2 - pompa 75bar taka wielka żeliwna... z młodszych VW jest 90/110... do tego kolo z 3 bieżniami - pompa wspomy jest na osobnym pasku.. wspornik z b3 w benzynie nie pasuje - mimo kupienia pompy z bravy o odpowiednim ciśnieniu nie dało się tego złożyć bez właściwego kola na wal, można próbować wspornik pompy i alternator z wspornikiem z golfa mk2 diesla/TD i żenić to z pompa z fiata brava... ogólnie możliwości kombinacji są, ale trzeba się naszukać
Odnośnie stuków w układzie kierowniczym
chris napisał:
Stuka mi coś w maglownicy, tak że na kierownicy czuć a nawet słychać, oczywiście stukanie nasila się. Myślałem, że to drążki, ale sprawdziłem jest git. Sprawdziłem też całą kolumnę kierowniczą też jest ok, po ściągnięciu całej nadal są luzy. Więc wychodzi na to, że przekładnia chyba się kończy. Pytanie co teraz robić? Mam jakąś dziwną przekładnie co nie ma śrubki regulacyjnej, z resztą i tak podobno to tylko pomaga tak doraźnie. Więc mam teraz problem, regenerować przekładnie czy kupić jakąś używkę, która może być taka sama albo sypnąć się za kilka tys km. Regenerował już może ktoś przekładnie, ma jakieś doświadczenia związane z tym czy to warte zachodu?
Odświeżę temat przy okazji, że kolega się interesował. Więc byłem w firmie która regeneruje przekładnie koleś sprawdzał oglądał, macał przekładnie i jedyne co powiedział to to, że to nie przekładnia. Ogólnie chodzi o to że jeśli nie ma luzów na tym hum elemencie wysuwającym przod/tyl i gora/dol to oznacza, że jest git. To męczyłe kolesia dalej że nawet mu wymontuje czy wtedy coś powie. Jedynie powiedział, że oni to robia to jak cieknie albo jak luzy właśnie ma tam gdzie napisałem.
Ogólnie ostatnio założyłem przekładnie z b3 audi (podobno w bdb stanie bez luzów?) z regulacją luzu, narazie jeszcze gorzej jest tyle że nie kręciłem jeszcze regulacją...
vwquantum napisał:
jak skręcasz na maxa koła i jest takie puknięcie to łożyska górne na kolumnie mcpersona.
szary_misiek napisał:
Skopek rozwiązałeś mój problem z pukaniem
A co do maglownicy, etka mówi, że jest coś takiego jak zestaw uszczelek przekładni kierowniczej ze wspomaganiem. nr katalogowy 811 498 020 B, mówi też, że powinno kosztować 29, tylko nie wiem czego
W sensie że to? Bo tam dwa elementy są jako osłona łożyska, a nie, że jedno łożysko drugie osłona
vwquantum napisał:
Tak to.
Myślę ze rozdzielili na części ale kupuje się całość. Kiedyś wyciągałem z golfa w dwóch częściach ale dlatego że było strasznie skatowane. I się rozleciało przy porządnej glebie i naszych drogach. Jak dobrze pamiętam to Febi są te lepsze. Zielony kolor. Chyba kosztuje 30zł szt.
szary_misiek napisał:
Byłem dzisiaj w zwykłym motoryzacyjnym, uszczelki do maglownicy są dostępne, koszt 65 zł.
(przypominam zestaw uszczelek przekładni kierowniczej ze wspomaganiem. nr katalogowy 811 498 020 B). Jutro po odbiór koronek do tylnej nakrętki za łożyskiem jadę to się spytam jak nie zapomnę. ( BTW dwie koronki + dwie zawleczki 18 zł, jaja se robią normalnie )
Byłem wczoraj w ASO życzą sobie za zestaw 261 zł Jakby tego mało było, muszą ściągać z Niemiec czyli trza czekać 10 dni roboczych.
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: Wspomaganie i układ kierowniczy
Jako że ostatnio montowałem wspomę do silnika 1.6. Graty były z audi b3 silnik 1,8.
Przekładnia kierownicza
zbiorniczek
podpora łapy nakręcana na pompę wody
pompa wspomagania z mocowaniami i wężami
guma (okazała się za duża z b3 :/)
koło pasowe dokręcane na koło wału
Co potrzeba do kompletu żeby obyło się bez zbędnych przeróbek? Kolumnę kierowniczą od wersji z wspomaganiem jako że takowej nie miałem musiałem porezać. Wcześniej wyrezał to Moniek i nasz zlotowicz białym Coupe.
Gdy znajdę kolumnę ori i czas to przełożę tak żeby był oryginał więc to jest tymczasowe rozwiązanie, może to nie wygląda pro ale działa i nie ma prawa się nic dziać.
Jakie problemy mogą wyjść w trakcie roboty? Przekładnia kierownicza w moim przypadku miała za duży wieloklin. Przez co miałem mały problem. Może jak bym zaadaptował jakieś elementy kolumny kierowniczej z b3 to by tego nie było, nie wiem jak wygląda kolumna z b3 więc zostawiam to innym do rozkminki.
Całość robiłem bez kanału, sam. Takim leniem byłem że nawet nie odkręciłem przewodów od magla i razem z nimi wkładałem całą kolumnę kierowniczą kilka razy bo musiałem nanosić znaki na rezany element. Ciężko było ale dałem radę. Podkładki miedziane na końcówkach węży podgrzewałem do czerwoności i schładzałem żeby szczelnie trzymały.
Czego nie trzeba a można wymieniać?
Wymienić wahacze na wersje z wspomaganiem lub same tuleje które są mocniejsze i łatwiej je się wciska.
Sworznie wahaczy które są skrzywione wersja z wspomaganiem.
Bez tych części da się jeździć i nic złego się nie dzieje. Z czasem sobie wymienię.
Foty z prac dla potomnych:
Graty
nr. podpory łapy do mojego silnika 1,6 DT pasuje do 1.8
Widać różnice w mocowaniu drążków prawa strona od wersji ze wspomą
wygląd gumy po lewej wspoma prawa bez. Okazało się że z b3 jest za duża ale kształtem jest identyczna.
Tak wygląda gdy mamy przekładnie z wspomą i kolumną bez wspomy
Najlepiej przyciąć na oko aby nie za dużo i przyłożyć. Zaznaczyć markerem miejsca na śrube w tym rowku i długość.
Element kolumny kierowniczej bez wspomy który musiałem rezać. Za mały otwór na wieloklin przekładni kierowniczej, za długi.
Musiałem powiększyć otwór wewnątrz tej tulejki. Nie chciałem wbijać na kata bo mogło by pęknąć.
Widać poniżej że jest taki mały bolec który jest wbijany i blokuje obrót nawet jak by śruba się odkręciła.
Dobór paska katalogowo był niemożliwy więc zamontowałem:
Więc jeszcze został nam temat do rozwiązania z kołem pasowym do diesla
Przekładnia kierownicza
zbiorniczek
podpora łapy nakręcana na pompę wody
pompa wspomagania z mocowaniami i wężami
guma (okazała się za duża z b3 :/)
koło pasowe dokręcane na koło wału
Co potrzeba do kompletu żeby obyło się bez zbędnych przeróbek? Kolumnę kierowniczą od wersji z wspomaganiem jako że takowej nie miałem musiałem porezać. Wcześniej wyrezał to Moniek i nasz zlotowicz białym Coupe.
Gdy znajdę kolumnę ori i czas to przełożę tak żeby był oryginał więc to jest tymczasowe rozwiązanie, może to nie wygląda pro ale działa i nie ma prawa się nic dziać.
Jakie problemy mogą wyjść w trakcie roboty? Przekładnia kierownicza w moim przypadku miała za duży wieloklin. Przez co miałem mały problem. Może jak bym zaadaptował jakieś elementy kolumny kierowniczej z b3 to by tego nie było, nie wiem jak wygląda kolumna z b3 więc zostawiam to innym do rozkminki.
Całość robiłem bez kanału, sam. Takim leniem byłem że nawet nie odkręciłem przewodów od magla i razem z nimi wkładałem całą kolumnę kierowniczą kilka razy bo musiałem nanosić znaki na rezany element. Ciężko było ale dałem radę. Podkładki miedziane na końcówkach węży podgrzewałem do czerwoności i schładzałem żeby szczelnie trzymały.
Czego nie trzeba a można wymieniać?
Wymienić wahacze na wersje z wspomaganiem lub same tuleje które są mocniejsze i łatwiej je się wciska.
Sworznie wahaczy które są skrzywione wersja z wspomaganiem.
Bez tych części da się jeździć i nic złego się nie dzieje. Z czasem sobie wymienię.
Foty z prac dla potomnych:
Graty
nr. podpory łapy do mojego silnika 1,6 DT pasuje do 1.8
Widać różnice w mocowaniu drążków prawa strona od wersji ze wspomą
wygląd gumy po lewej wspoma prawa bez. Okazało się że z b3 jest za duża ale kształtem jest identyczna.
Tak wygląda gdy mamy przekładnie z wspomą i kolumną bez wspomy
Najlepiej przyciąć na oko aby nie za dużo i przyłożyć. Zaznaczyć markerem miejsca na śrube w tym rowku i długość.
Element kolumny kierowniczej bez wspomy który musiałem rezać. Za mały otwór na wieloklin przekładni kierowniczej, za długi.
Musiałem powiększyć otwór wewnątrz tej tulejki. Nie chciałem wbijać na kata bo mogło by pęknąć.
Widać poniżej że jest taki mały bolec który jest wbijany i blokuje obrót nawet jak by śruba się odkręciła.
Dobór paska katalogowo był niemożliwy więc zamontowałem:
Więc jeszcze został nam temat do rozwiązania z kołem pasowym do diesla
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1988
- silnik: 1.6TD 70KM
- Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: Wspomaganie i układ kierowniczy
Ja bym chętnie zobaczył zdjęcie pompy wspomagania na silniku diesla jakby ktoś miał. Bo mam tyle łap do tej pompy że nie bardzo wiem co do czego...
A jakiego rodzaju to temat ?vwquantum pisze:Więc jeszcze został nam temat do rozwiązania z kołem pasowym do diesla
- szary_misiek
- Posty: 118
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:07
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 9975321
- Skype: szary_mis
- Lokalizacja: Elbląg
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1988
- silnik: 1.6TD 70KM
- Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: Wspomaganie i układ kierowniczy
Mogą, dzięki
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: Wspomaganie i układ kierowniczy
Misiek napisz nr. tej podpory bo jestem ciekaw czy jest taka sama jak w benzynie.
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
- szary_misiek
- Posty: 118
- Rejestracja: 02 sty 2012, 17:07
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 9975321
- Skype: szary_mis
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Wspomaganie i układ kierowniczy
Moja 068 145 515 A,
wg ETKI benzyna ma 053 145 515, ale jakie są między nimi różnice nie wiem.
wg ETKI benzyna ma 053 145 515, ale jakie są między nimi różnice nie wiem.
B2 '87 1.6td trend -> stage I rozbiórka
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1988
- silnik: 1.6TD 70KM
- Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1988
- silnik: 1.6TD 70KM
- Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: Wspomaganie i układ kierowniczy
A takie mam pytanie w kwestii zalewania układu płynem, mianowicie czy do zalewania otwiera się tą małą czerwoną nakrętkę czy dużą czarną?
W pierwszym przypadku płyn jakby nie spływa na dno zbiorniczka i to mnie zastanawia
W pierwszym przypadku płyn jakby nie spływa na dno zbiorniczka i to mnie zastanawia