AirRide
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
AirRide
Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.
Moniek87 napisał:
ciężki temat jest do ogarnięcia z air ride ... powoli zbieram dokumentacje na ten temat i z skąd można nabyć wszystko do zawiechy największy problem jest z poduszkami i talerzykami do poduszek a reszta to już prościzna kompresor elektor-zawory pilot i węże ...
Flansze są z dwóch części skręcane
fota od Kresek z vwzone
http://img571.imageshack.us/img571/7610/pict0022my.jpg
Monter napisał:
http://www.forum.dirtystancing.com/view ... f=13&t=308
http://www.stanceworks.com/forums/showt ... hp?t=17785
domel-mz251 napisał:
Fabryczny air na tyłe w b2
Marecki_tcv napisał:to czym mniejsza butla tym większe ciśnienie?
Gskoniu napisał:
Kompresor pompuje 9 - 11 BAR w 15 - 20 litrowy zbiornik. Większy zbiornik np 40 l wymaga już 2 lub nawet 3 kompresorów . Jeden możne by wystarczył ale za długo by lądował butle do odpowiedniego ciśnienia. Dodam że podobno najoptymalniejsza butla to butla o pojemności 18l ,wykonana z aluminium . Butla taka pozwala na dość długa zabawę a także kompresor jest w stanie szybko uzupełniać upuszczane powietrze z butli.
Kumpel ma AIR RIDEa w G2 zamontowanego, ma butle 8 czy 9 litrów co styka mu przy pełnym nabiciu butli na trzy krotne podniesienie auta (do 4 - 5 BAR w poduchach)
Tu można kupić poduszki, kompresory itd
http://waiss.pl
do tego możesz przejrzeć sobie stronkę
http://algrundo.pl
domel-mz251 napisał:
Ma ktoś wymiary tych flansz do poduch albo jak to dokładnie m wyglądać i na jakiej wysokości m to być zamontowane. Moje przemyślenia są takie że
1- dolne mocowanie poduszki najlepiej regulowana wysokość - bo jak będzie wysoko a spuści się powietrze tak aby był nisko to może się okazać że będzie za miękki.
2- poduszka im dłuższa tym lepsza - dwa "bałwanki" to za mało - za mało powietrza w niej
3- przód - patrzę ju teraz że na sportowym sprężyna ma może 15 - 20cm miejsca - a i tak jak dla mnie o 10cm za wysoko stoi - jak w to miejsce poduchę wpakować i posadzić go o te 10cm to zastaje 10 cm i kapeć z poduchy - jedynie przespawać kielich z lizakiem albo może z polo 86c by wpasował(mam takie polo i jak będę wymieniał niedługo amorki to zrobię pomiary i fotki - wiem że są dwie grubości sworznia i lizak jest na dole)
Teraz mam sportową sprężynę , ma ona teraz około 20cm miejsca (skoku) chciał bym go obniżyć o 10cm wtedy by z przodu by sprężyną musiała mieć 10cm miejsca , teraz gdy zastąpimy sprężynę poduszką i chcąc jeździć na tej samej wysokości musiało by być bardo mało powietrza w poduszce co by powodowało ciągłe uderzanie o odboje a jedyna rada to niżej umocowana flansza poduszki aby w poduszce przy wysokości auta takiej na codzień była sensowna ilość powietrza - twardość przodu. Rozwiązaniem też jest kolumna z polo - krótsza rura i niżej uchwyt końcówki drążka.
Niech ktoś mnie poprawi w przemyśleniach bo to tylko takie moje wiecie niekoniecznie zgodne z prawdą
motomaniak napisał:
Adn.2 - Z tego co mi kolega mówił to praktycznie w żadnym momencie air nie jest zbyt miękki, bo wiadomo auto jest ciężkie i żeby je nawet lekko dźwignąć z gleby i tak trzeba nieźle doładować powietrza. A druga sprawa że w większości przypadkach są sportowe amory a to też swoje robi.
Adn. 3Jeśli chodzi o przód to przespawanie tych wąsów pod drążki tworzy inny problem, mianowicie znalezienie krótszego amortyzatora (wkładu) do takiego zestawu.
GsKoniu napisał:
Adn.1
są kombinacje że poduchy zakładane są na gwint ale wtedy to jest air tylko do przejazdów przez leżących gliniarzy
W G2 kumpel ma air i na co dzień jak jeździ to ma ok 2,1 bara w poduchach i wierz mi że nic się nie dzieje a auto jest nisko. Dodam że poduchy pompować można do ok 6 barów więc jest dosyć spora możliwość ustawienia wysokości.
tutaj masz link do filmiku z tym airem o którym pisałem wyżej i dodam że w maksymalnym położeniu na tym filmiku miał ok 4 bary
http://www.youtube.com/watch?v=8WsCYSorC9o
Koleżka nie narzeka na jakieś przechyły czy nierówności pamiętaj że tam są amory bo poduchy są zamiast sprężyn i tłumi to normalnie. Z tego co mówił to zimą jak z 3miasta jechał to tak jak by trochę pływał ale to zimą.
Moniek87 napisał:
ciężki temat jest do ogarnięcia z air ride ... powoli zbieram dokumentacje na ten temat i z skąd można nabyć wszystko do zawiechy największy problem jest z poduszkami i talerzykami do poduszek a reszta to już prościzna kompresor elektor-zawory pilot i węże ...
Flansze są z dwóch części skręcane
fota od Kresek z vwzone
http://img571.imageshack.us/img571/7610/pict0022my.jpg
Monter napisał:
http://www.forum.dirtystancing.com/view ... f=13&t=308
http://www.stanceworks.com/forums/showt ... hp?t=17785
domel-mz251 napisał:
Fabryczny air na tyłe w b2
Marecki_tcv napisał:to czym mniejsza butla tym większe ciśnienie?
Gskoniu napisał:
Kompresor pompuje 9 - 11 BAR w 15 - 20 litrowy zbiornik. Większy zbiornik np 40 l wymaga już 2 lub nawet 3 kompresorów . Jeden możne by wystarczył ale za długo by lądował butle do odpowiedniego ciśnienia. Dodam że podobno najoptymalniejsza butla to butla o pojemności 18l ,wykonana z aluminium . Butla taka pozwala na dość długa zabawę a także kompresor jest w stanie szybko uzupełniać upuszczane powietrze z butli.
Kumpel ma AIR RIDEa w G2 zamontowanego, ma butle 8 czy 9 litrów co styka mu przy pełnym nabiciu butli na trzy krotne podniesienie auta (do 4 - 5 BAR w poduchach)
Tu można kupić poduszki, kompresory itd
http://waiss.pl
do tego możesz przejrzeć sobie stronkę
http://algrundo.pl
domel-mz251 napisał:
Ma ktoś wymiary tych flansz do poduch albo jak to dokładnie m wyglądać i na jakiej wysokości m to być zamontowane. Moje przemyślenia są takie że
1- dolne mocowanie poduszki najlepiej regulowana wysokość - bo jak będzie wysoko a spuści się powietrze tak aby był nisko to może się okazać że będzie za miękki.
2- poduszka im dłuższa tym lepsza - dwa "bałwanki" to za mało - za mało powietrza w niej
3- przód - patrzę ju teraz że na sportowym sprężyna ma może 15 - 20cm miejsca - a i tak jak dla mnie o 10cm za wysoko stoi - jak w to miejsce poduchę wpakować i posadzić go o te 10cm to zastaje 10 cm i kapeć z poduchy - jedynie przespawać kielich z lizakiem albo może z polo 86c by wpasował(mam takie polo i jak będę wymieniał niedługo amorki to zrobię pomiary i fotki - wiem że są dwie grubości sworznia i lizak jest na dole)
Teraz mam sportową sprężynę , ma ona teraz około 20cm miejsca (skoku) chciał bym go obniżyć o 10cm wtedy by z przodu by sprężyną musiała mieć 10cm miejsca , teraz gdy zastąpimy sprężynę poduszką i chcąc jeździć na tej samej wysokości musiało by być bardo mało powietrza w poduszce co by powodowało ciągłe uderzanie o odboje a jedyna rada to niżej umocowana flansza poduszki aby w poduszce przy wysokości auta takiej na codzień była sensowna ilość powietrza - twardość przodu. Rozwiązaniem też jest kolumna z polo - krótsza rura i niżej uchwyt końcówki drążka.
Niech ktoś mnie poprawi w przemyśleniach bo to tylko takie moje wiecie niekoniecznie zgodne z prawdą
motomaniak napisał:
Adn.2 - Z tego co mi kolega mówił to praktycznie w żadnym momencie air nie jest zbyt miękki, bo wiadomo auto jest ciężkie i żeby je nawet lekko dźwignąć z gleby i tak trzeba nieźle doładować powietrza. A druga sprawa że w większości przypadkach są sportowe amory a to też swoje robi.
Adn. 3Jeśli chodzi o przód to przespawanie tych wąsów pod drążki tworzy inny problem, mianowicie znalezienie krótszego amortyzatora (wkładu) do takiego zestawu.
GsKoniu napisał:
Adn.1
są kombinacje że poduchy zakładane są na gwint ale wtedy to jest air tylko do przejazdów przez leżących gliniarzy
W G2 kumpel ma air i na co dzień jak jeździ to ma ok 2,1 bara w poduchach i wierz mi że nic się nie dzieje a auto jest nisko. Dodam że poduchy pompować można do ok 6 barów więc jest dosyć spora możliwość ustawienia wysokości.
tutaj masz link do filmiku z tym airem o którym pisałem wyżej i dodam że w maksymalnym położeniu na tym filmiku miał ok 4 bary
http://www.youtube.com/watch?v=8WsCYSorC9o
Koleżka nie narzeka na jakieś przechyły czy nierówności pamiętaj że tam są amory bo poduchy są zamiast sprężyn i tłumi to normalnie. Z tego co mówił to zimą jak z 3miasta jechał to tak jak by trochę pływał ale to zimą.
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 22 gru 2014, 18:24
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: AirRide
Odgrzeje kotleta.
Ma ktoś z forum passka na powietrzu?
Ma ktoś z forum passka na powietrzu?
- Harold
- Posty: 104
- Rejestracja: 04 sty 2012, 18:29
- Auto: VW Santana
- Rok produkcji: 1983
- silnik: 1.8 90KM
- Gadu-Gadu: 7332252
- Lokalizacja: Tychy
- Kontaktowanie:
Re: AirRide
No własnie chyba jesteś jedyny na forum. Jak byś mógł opisać twoją przeróbkę z fotami to było by fajnie.
- piotr0488
- Posty: 168
- Rejestracja: 18 maja 2013, 21:00
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 1.8 90KM
- Lokalizacja: Lędyczek
- Kontaktowanie:
Re: AirRide
Dobry pomysłHarold pisze: Jak byś mógł opisać twoją przeróbkę z fotami to było by fajnie.
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: AirRide
a co potrzebujesz wiedziec?myszaradom pisze:Odgrzeje kotleta.
Ma ktoś z forum passka na powietrzu?
z tego co obserwuje to na 2015 moze bedzie z 5paskow b2 na powietrzu
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 22 gru 2014, 18:24
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: AirRide
Jak przód posadzić jeszcze bardziej... aktualnie mam mcpersona skróconego o ponad 4 cm i wkłady z golfa1.
Mam pomysł skrócenia górnego okucia o 1cm (mam tam jeszcze miejsce) do tego myślałem mocowanie wkładu bardziej zbliżyć do pół osi o ile jest miejsce bo jeszcze nie zaglądałem.
Chciał bym zyskać z 3cm, tyle brakuje mi do ziemi
Mam pomysł skrócenia górnego okucia o 1cm (mam tam jeszcze miejsce) do tego myślałem mocowanie wkładu bardziej zbliżyć do pół osi o ile jest miejsce bo jeszcze nie zaglądałem.
Chciał bym zyskać z 3cm, tyle brakuje mi do ziemi
- nemsiu
- Posty: 141
- Rejestracja: 07 sie 2014, 19:28
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1979
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 884088
- Skype: nemsiu
- Lokalizacja: Kamienica Polska/Częstochowa
Re: AirRide
W planach jest jeszcze B1 na powietrzu ale sam nie podejmuję się tego robić, bo jeszcze taki dobry nie jestem w mechanice.
Może ktoś napisać mniej więcej koszty jakby zrobić samemu?
Może ktoś napisać mniej więcej koszty jakby zrobić samemu?
Zobacz moje B1 ----> https://www.facebook.com/pages/VW-passa ... page_panel
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: AirRide
Zrobić a zamontować to dwie inne rzeczy.
Jeżeli nie masz doświadczenia i warunków to na pewno wyjdzie cię więcej niż by to firma ci zrobiła. Bo oni znają myki i wiedzą co ich może zaskoczyć. A ciebie zaskoczy i wpadniesz w niepotrzebne koszta.
-Zaprojektowanie okuć pod dane amorki które będą szczelne, wytrzymałe i bezpieczne.
-dobranie na dobrą wysokość i szerokość poduszek czy miechów jak zwał tak zwał
- dobranie odpowiedniej butli, kompresora,ilości zaworów, złączek, przewodów, odwadniacza, sterowania, wskazników, zaworów bezpieczeństwa,elektryke typu przekazniki
Poźniej zamontowanie tego tak żeby było po pierwsze bezpieczne i szczelne.
koszta 3,5-4 tys na sam poczatek w tym amory.
Jeżeli nie masz doświadczenia i warunków to na pewno wyjdzie cię więcej niż by to firma ci zrobiła. Bo oni znają myki i wiedzą co ich może zaskoczyć. A ciebie zaskoczy i wpadniesz w niepotrzebne koszta.
-Zaprojektowanie okuć pod dane amorki które będą szczelne, wytrzymałe i bezpieczne.
-dobranie na dobrą wysokość i szerokość poduszek czy miechów jak zwał tak zwał
- dobranie odpowiedniej butli, kompresora,ilości zaworów, złączek, przewodów, odwadniacza, sterowania, wskazników, zaworów bezpieczeństwa,elektryke typu przekazniki
Poźniej zamontowanie tego tak żeby było po pierwsze bezpieczne i szczelne.
koszta 3,5-4 tys na sam poczatek w tym amory.
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
- piotr0488
- Posty: 168
- Rejestracja: 18 maja 2013, 21:00
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 1.8 90KM
- Lokalizacja: Lędyczek
- Kontaktowanie:
Re: AirRide
vwquantum znasz jakieś firmy w twojej okolicy o których słyszałeś dobre opinie a zajmują sie kompleksowym wykonaniem airride
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: AirRide
mapet http://www.airride-system.pl
czeslaw http://www.czeslaw-customizer.pl/
http://www.waiss.pl
nie wiem czy jeszcze istnieje allgrundo
o czesiu slyszalem dobre opinie
czeslaw http://www.czeslaw-customizer.pl/
http://www.waiss.pl
nie wiem czy jeszcze istnieje allgrundo
o czesiu slyszalem dobre opinie
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68