Dorabiane przewody hamulcowe

Awatar użytkownika
Monter
Support Team
Posty: 792
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1982
silnik: 2.2T 210KM
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Dorabiane przewody hamulcowe

Post autor: Monter » 25 mar 2012, 20:17

Czy ktoś z Was używał może jakiegoś zestawu do zarabiania przewodów hamulcowych?
Trochę czytałem i boję się, że najtańsze zestawy takie jak YATO YT-2180, które robią kielich, a nie baryłkę na końcu przewodu nie zdadzą egzaminu. Spotkałem się z opiniami na forum, że w ten sposób zarobione końcówki mogą przeciekać ;/

W sumie to potrzebuję tego na jeden raz do Santany dla przewodów hamulcowych i paliwowych, więc zakup zestawu za 200 i więcej złotych mija się z celem.

Myślałem też o tym, żeby ewentualnie podać długości przewodów jakie potrzebuje i zamówić przez allegro lub gdzieś lokalnie w Toruniu.

Jak myślicie, jakie rozwiązanie będzie najlepsze?
Opel Manta A '73, VW Santana GL5 2.2T '82, VW Touran 1T2 HKL '08 2.0TDI BMN, VW Passat Kombi B4 '94 1.9 TDI
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord

Awatar użytkownika
dziki32b
Posty: 64
Rejestracja: 02 lut 2012, 17:17
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 1.8 90KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dorabiane przewody hamulcowe

Post autor: dziki32b » 27 mar 2012, 12:27

jeżeli robisz z miedzi są komplety takich zarabiarek które robią łeb nie kielich, poza tym miedź sie da zrobić na łeb jest miękka i nie pęka łatwo,
Ja kupiłem zestaw na giełdzie za 120zl w skrzynce bez nazwy (tandeta ale była potrzebna tylko raz, potem jeszcze raz i 3 lata daję rade) nawet zarabiałem nią przewód miedziany do parownika z gazem (trąciłem ręką niechcący i puszczał gaz) i trzyma 2 lata bez dotykania
http://p.alejka.pl/i2/p_new/09/35/yato- ... 80_0_b.jpg
coś podobnego tylko bez nazwy firmy i z końcówkami do robienia łebków nie kielichów

motomaniak
Posty: 277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1988
silnik: 1.6TD 70KM
Lokalizacja: Jawor
Kontaktowanie:

Re: Dorabiane przewody hamulcowe

Post autor: motomaniak » 27 mar 2012, 13:16

Monter pisze:Myślałem też o tym, żeby ewentualnie podać długości przewodów jakie potrzebuje i zamówić przez allegro lub gdzieś lokalnie w Toruniu.
U mnie w mieścinie w motoryzacyjnym na miejscu dorabiają przewody. Pozostaje tylko kwestia żeby je sobie pozaginać na kształt. Może warto poszukać czegoś takiego gdzieś na mieście ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
GSKoniu
Posty: 176
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:07
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 3819607
Skype: koniu_driver2
Lokalizacja: Słupsk

Re: Dorabiane przewody hamulcowe

Post autor: GSKoniu » 27 mar 2012, 15:04

Zarabialiśmy przewody zagniatarką YATO i powiem ci że nie ciekło ani nie było żadnego problemu a kosztowała jakieś 40 parę zł ;)
Ale jak to kręcić gwintem?
Obrazek

Awatar użytkownika
Monter
Support Team
Posty: 792
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1982
silnik: 2.2T 210KM
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Dorabiane przewody hamulcowe

Post autor: Monter » 27 mar 2012, 16:09

Znalazłem zestaw firmy Condor, który robi niby również baryłki na końcu ;) najbardziej mnie rozbawiła instrukcja obsługi i punkt 9 ;)
http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... -+typ+E%3B+
Przyrząd służy do kielichowania przewodów i rurek miedzianych przy zarabianiu końcówek niezbędnych do połączenia tych przewodów w układzie hamulcowym;
Skład zestawu:
- Praska do zarabiania koncówek.
- Uchwyt do przewodów hamulcowych.
- Ściski do zarabiania koncówek zwykłych - odgiętych o kąt 90 st.; otwartych - typ F; i podwójnych - typ E;
+ metryczne: 4.75. 5. 6. 8. 10 mm;
+ ściski calowe: 1/4'. 1/2'.;
- plastikowa walizka
Instrukcja obsługi:
Zarabianie przewodów powinno być wykonywane przez wykwalifikowany personel w specjalistycznym zakładzie. Niedopuszczalne jest używanie przyrządu przez dzieci. Osoba używająca przyrządu powinna być trzeźwa. przeszkolona pod względem Bezpieczeństwa i higieny pracy i wykonywać czynności z wyczuciem oraz rozwagą.
Uwaga !!! Istnieje niebezpieczeństwo zranienia ostrymi krawędziamy przewodu lub zaciśnięcia praską palca.
1. Koniec przewodu musi być obciety pod katem prostym i oczyszczony z ostrych krawędzi.
2. Umieścić przewód w otworze uchwytu i wysunac przewód na odpowiednią długość.
3. Zacisnąć mocno przewód w uchwycie nakretkami motylkowymi.
4. Włożyc trzpien adaptera do srodka przewodu.
5. Umieścić koncówke praski nad adapterem i dokręcać praskę. aż adapter zetknie sie z uchwytem.
6. Zdjac adapter - koncówka przewodu powinna miec kształt stożka.
7. Wkręcić koncówkę praski aż przewód się rozchyli sie.
8. Wyjąć przewód z uchwytu.
9. Nie opijać udanej operacji - zażywanie alkoholu w miejscu pracy jest zabronione przepisami Bhp. niezdrowe i niesmaczne.
Opel Manta A '73, VW Santana GL5 2.2T '82, VW Touran 1T2 HKL '08 2.0TDI BMN, VW Passat Kombi B4 '94 1.9 TDI
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord

Awatar użytkownika
dziki32b
Posty: 64
Rejestracja: 02 lut 2012, 17:17
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 1.8 90KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dorabiane przewody hamulcowe

Post autor: dziki32b » 27 mar 2012, 17:56

punkt 7 ...... się rozchyli się. widać że to pisał ten kto nie przestrzegał punktu 9 ;)

http://i.imgur.com/tVtEM.jpg to robi bardzo dobrą robote, końcówka wychodzi zawsze równa i łeb ``jednolity``

cap2121
Posty: 38
Rejestracja: 03 sty 2012, 19:48
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1983
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 3700338
Lokalizacja: Przerośl-->Suwałki

Re: Dorabiane przewody hamulcowe

Post autor: cap2121 » 27 mar 2012, 21:43

Ja w warsztacie gdzie pracuje używamy zestawu YATO i dobrze spełnia swoją funkcję :D


Odpowiedz