Słaby hamulec ręczny

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Słaby hamulec ręczny

Post autor: vwquantum » 30 gru 2011, 19:32

Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.

michaś88 napisał:
Po wymianie szczęk i bębnów hamulcowych mam bardzo słaby ręczny, wiem że jak się wymieni bębny i szczęki to na początku ręczny jest słaby, tyle że ja wymieniałem to około 5 miesięcy temu. Na cztery ząbki łapie. Czy może coś źle złożyłem, proszę o pomoc.

klapek napisał:
Nacisnąłeś kilka razy na pedał czy zaciągnąłeś ręczny? Jeżeli to drugie to zdejmij bębny jeszcze raz, podnieś kliny samoregulujące do góry,załóż bębny i najpierw naciśnij kilka razy na pedał hamulca a po tym zaciągnij i wyreguluj linkę ręcznego. Powinno zadziałać.

michaś88 napisał:
Zrobiłem tak jak napisałeś ale to nic nie pomogło.

Daniello napisał:
Przyczyny słabego ręcznego:
Zatarta wajcha szczęki
Brak okładzin
wytarty bęben
zapieczony rozpierak
Zatarta linka

vwquantum napisał:
Czasem jest tak że szczeki jak są nowe działają ostro jak brzytwa a potem lipa. Zewnętrzna cześć szczek ściera się i zapycha i wtedy słabo hamuje. Przedmuchaj powietrzem lub papierem ściernym ręcznie szczęki. Bo zewnętrzna nowa część się musi ułożyć i dotrzeć.

Są Kliniki regulacyjne które mają za zadanie w trakcie ścierania się szczek lub bębnów opadać. Ich niby się nie reguluje . przy wymianie szczęk ustawia się w najwyższym punkcie. Może ten klinik nie zsunął się.

A po trzecie może ktoś smarem ci pobrudził szczęki.

winyl5 napisał:
Wydaje mi się że to jest wina tego klina samoregulacji-w teorii powinien sam zejść w dół po kilkakrotnym mocnym wdepnięciu hamulca-ale to jest tylko teoria.
U mnie wymieniłem bębny,szczęki,komplet sprężynek,wyczyściłem wszystko na błysk a i tak też kilka razy rozbierałem i składałem wszystko do kupy...
dopiero ręcznie zsunąłem ten nieszczęsny klin metodą prób i błędów i teraz wszystko działa elegancko...

kawes napisał:
zrobiłem wczoraj szlifa i nie powiem ze nie pomogło :ok: bo jakoś ten ręczny łapie ale tez nie jest tak jak powinno byc na razie na okres zimy zawieszam naprawę tej wady bo jeszcze mnie coś pokusi i niepotrzebnie zaciągne łyche i bedzie dzwon

szary_misiek napisał:
Według ETKI i sam naprawiam powinno wyglądać to tak:
Obrazek
Obrazek
Ale prawdę mówiąc, u mnie hamulce są odwrotnie, w sensie z prawej mam lewy a w lewym kole prawy, miałem przedtem nagmatwane strasznie w bębnach i tak mi było wygodniej złożyć. Hamuje dobrze, tylko nie wiem, czy mi się okładziny nie będą zużywały nierównomiernie.

vrl napisał:
ja tez miałem kiedyś odwrotnie założone, skutkowało to tym, że po pewnym czasie cięgna od hamulca ręcznego tarły o bęben (o wnętrze bębna, tam gdzie znajdują się łożyska), przez co miałem bardzo słaby ręczny i dziwne odgłosy przy jego zaciąganiu.

Odpowiedz